:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A szakirodalomban van MZ BVF részterheléstű néven gyári tűről levett méretek, az segít talán.
Reális.
Én a levegő csavarral szoktam játszani, az is rádob fél litert ha rossz helyen van.
Reszelni kéne neked egy fúvókatűt.
Olyat, ami alsó és közép tartományban ugyan az mint a mostani, de a vége az rövidebb, vagyis több üzemanyagot enged.
Így csak akkor emelkedik a fogyasztás amikor csutkát húzol.
Te is eléggé kihegyezett üzemmódban használod, csak te a másik irányba tuningolod mint én, de mindig csodálattal adózok neked, hogy mit össze kínlódsz a fogyasztással.
Szívesen segítenék de ehhez, jó lenne ha személyesen reszelgethetnék a gépeden.
Bár...Van tolómérőd?
Ha leveszed a méreteket ultra percízen azaz 1-2 század pontossággal, akkor az alapján esztergálok neked spéci tűket, amiket kipróbálgathatsz.
Simsonom nekem is indult, de az eleve mágneses gyújtású volt akku nélkül :)
Át kell kötni a fesszabra menő D+ vezetéket a trafó 15ösérere. Lényegében ezt csinálja a vészindító teljesen eltekert állapotban.
A baj az, hogy ha nincs bent az ellenállás a dinamónál akkor sem tud elindulni, márpedig az ki kell venni az elektromos fesszabbhoz.
Harmadik gond, hogy egy normális dinamó képes magától felgerjedni azon a fordulaton amit tolással el lehet érni.
A lestrapált dinamók 2000es fordulaton indulnak be, azt meg soha nem fogod megtolni :)
Ezért segít a laposelem, mert lejjebb viszi azt a fordulatot ahol képes beindulni. (ha van egy kis szerencséd)
Nekem is lenne egy kérdésem, úgyszint kis TS(125) , etz karbival használom így van alapjárat stb. 100 as főfúvóka, tű beejtve teljesen, elfogadható menetteljesítmény, de Miskolc előtt a nagyobb emelkedőkön, jelentőset esik a fordulat, és ösztönzésem hatására csak némi halk csörgés a válasz, oké hogy így, csak 3,2 eszik 100on, de azért gondoltam emelek egyet a tűn hátha jó(jobb) lesz.
Elméletem beigazolódni látszott ugyanis kíválóan tartja(-/+100) 4800as percenkénti fordulatszámot(kb. 75km/h),
de a fogyasztás szerintem nagyon durván megemelkedett, 3.7-3.8l/100.
A kérdés pedig az lenne hogy ez így reális-e, hogy egy ilyen pici változtatás így növeli a fogyasztást vagy valami nagyobb zűr van?
Jó a kipu hollanmdernél kifúj picit,(tűzkarika beszerzése folyamatban) de ez már előtte is megvolt.
Kiveszed az aksit, gyújtást rá, és tolod mint állat. nekünk biztosíték hiányában így sikerült megoldani a problémát, még fiatalon(16).
Ja és ilyenkor nincs alapjárat, illetve nincs annyi feszültség hogy a gép 2000 alatt működjön,
Meg érdemes világítás nélkül használni.
Mondják hogy az elektronikus gyújtású MZk indulnak rúgásra is lemerült aksival. (tranzisztoros, tirisztoros)
A simsonom az mikor jól megy 2m tolásra beindul, de az MZ... eddig még nem sikerült betolnom sose, lehetett jó vagy rossz az elektronika, gyujtáskapcsoló akármerre állhatott. Illetve gyujtásra állítva már meleg motornál lejtős úton megtolva egyszer indult tán be, akkoris csak próbaképp :)
Elméletileg elfordítod balra a kulcsot ütközésig, és ha mechanikus fesszabod van, és jól van az elektromosság összekötve, valamint jó állapotú a dinamód akkor tolásra beindul akku nélkül is, mivel ilyenkor eleve ki van iktatva az akku, de a alapjáratod nem lesz.
Valóságban ezek így együtt nem szoktak teljesülni.
De szerintem egyszerűbb 4Ah-s riasztó akkut belerakni. Nagyon olcsón lehet kapni és megbízható.
Hmm igen, és ha kihagyod a blokkot is akkor még füstölni se fog, bár ha kihagyod az akkut akkor se nagyon :)
Emlékeim szerint az MZ TS125, baráti nevén csúzli nem igen indul akku nélkül... (egyes hiedelmek szerint laposelemről elindul.. lehet el, de nekem nem indult, toltam is sokat) Ha jól emlékszem akkor babetta gyújtást szoktak ráfabrikálni, de ezt majd egy itteni szaki elmondja :)
Üdv!
MZ TS 125-öst (6V) hogyan lehet átalakítani csupán dinamósra? Ki kell hagyni az akksit meg a fesszabot és kész? :)
Előre is köszi a segítséget, széles utat!
Bár én lennék a tulaja, de én csak egy szegény minőség ellenőr vagyok :)
mellesleg prés minden jobb műhelyben van...persze a megmunkáló üzem nem az ilyen egyedi munkákra van kitalálva nyilván, de ennyi csúcs gép birtokában tuti összeraknék egy prést ha szükségem lenne rá :)
Kossuth és Társa gépműhely.
egy darab CNC nincs itt, ellenben meg tudják csinálni a Jawa főtengelyt :)
http://maps.google.hu/maps?q=47.463575,19.160339&num=1&t=h&sll=47.15984,19.500732&sspn=2.95,7.05&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.463582,19.160339&spn=0.003902,0.009613&z=17
Hello!
mivel megmunkáló cégnél dolgozok, én is tudom mi kell hozzá, de nem tudom elképzelni hogy egy esztergásnál van présgép... (nálunk van 3 cnc eszterga 2 cnc maró 1 cnc fúró lángvágó és darabológép, prés mégsincs...) Ha tudsz címet nevet telefonszámot, akkor ne titkold add meg. Sajnos jótanácsokkal van teli a padlás.
Köszi :)
Gépműhelyesre gondolt, elég ritka az az esztergályos amelyiknek csak egy esztergája van.
És az esztegályos tudja mi kell ahhoz hogy precíz legyen a főtengelyed.
Lehet hogy nem ugyan arra a Táborira gondolsz, én a Templom utcaira.
Na ő nem ért a Jawa főtengelyhez. Ezt ő maga mondta nekem. Persze nem pont így csak elkezdett vetíteni hogy ezt nem lehet rendesen megcsinálni mert nem lehet összeilleszteni pontosan, meg sose lesz már az igazi és mellékesen van egy használt főtengelye 30ezerért vegyem meg inkább azt.
15ezerért az első "esztergályos" megcsinálta másnapra halál precízen összerakva, és csak pislogott hogy mi bajom, amikor megkérdeztem amikkel a Tábori kábított. Azt mondta hogy a Wartburg főtengely az valóban macerás egy kicsit de abból is csinált már sokat, a Jawa az gyerekjáték :)
Megjegyzem, ezzel a főtengellyel megjártam az Alpokot asszonnyal és csomagokkal együtt. Gyorsulási versenyt is nyertem vele, legszebb motoros éveimet köszönhetem neki, és a végén nem a főtengely miatt került bontóba a motor, hanem mert összetörtem.
Esztergának mi köze van a présgéphez? Hogyan fogja azt esztergával szétszedni?
Azt értem hogy kiegyensúlyozni még csak csak.. ütést vizsgálni még csak csak... de ez akkor is komolyabb munka...
Azon filzok, hogy elképzelhető, hogy Tábori család kapja a megbízást :)
Keress egy jónevű esztergályost, az megoldja tuti.
JawaVSRenault kollegának köszönhetően a blokkomat sikerült szakszerűen szétszedni, de most jön a fekete leves... Jawa 350/638-am középső 2 főtengyely csapágya sajnos kuka. Bár a szélsők 100%os állapotban vannak a középsők kotyognak oldal és fel le irányban is. Ami számomra egyet jelent a cseréjükkel.
Namost mivel a főtengely csak préssel szedhető szét, ezért kérdem, nem tudtok e valakit ajka környékén aki nem csak meg tudja csinálni ezt a műveletet, hanem ért is hozzá és szakmájának mestere.
Kókányoló embereket kerülném, időm van. Köszönöm segítségeteket.
Üdv. creationmz
175-ös mz-re fellehet rakni 250-es etz karbiját?a 175-ös mz karbija 32-es...
Szevasztok!
Megtudná nekem valaki mondani, hogy a 251-es etko ülését rá tudom-é rakni a 250-es vázra jelentősebb faragás nélkül?
Nem tudom a méretei és a felfogatása mennyiben tér el egymástól.
Köszi!
Ezalatt azt értem hogy gumikalapáccsal kocogtattam helyére a tengelyeket, a csapágyakat meg ugyanezzel a szerszámmal a szükséges nagyobb erővel. :)
Gépészeti alapokat tanultam is tudom is már.
Igen pont igy csináltam, a papír tömítés nélkül, mert legelső 2 összerakás után kaparhattam lefele a papírt, amit bekentem tömítővel (soudal) azután csak ezt a szilikontömítőt raktam, és vertem a falat hogy az üres csak akkor forog ha lefogtam az áthajtástengelyt de akkor most megpróbálom megint papírral...
heló
ts 150 nél a kuplungtengely csapágyának van egy zegergyűrűje a kuplung felőli oldalon,tehát ha beütöd a kuplugtengelyt a helyére csapágyastul,akkor beteszed a zegergyűrűt a horonyba és pici ütésekkel pedig visszaütöd a tengelyt csapágyastul a zeger gyűrűig.
A lánckerék/ 4. fokozat fogaskeréknél, a fogaskerékre felteszed a csapágyat teljesen,beteszed a helyére a jobbik blokkfélbe,majd addig tudod ezt beütni,benyomni ,amig a megfelelő helyen megáll.Ugyanis a motorblokkot ha kivülről nézed van egy lemez 5 csavarral ennél a tengelynél.Ha ez a lemez alatt megfelelő (kb 0.5mm ) vastag a papir tömités akkor a váltónak kb ra jónak kellene lennie,nem szorulhatna semmi sem miután összerakod a váltót,és meghuzod a blokkszoritó csavarokat.Ha netán szorul picit akkor kalapácsnyéllel a kuplungtengelynek,meg a lánckeréktengelynek nekikoppintasz és nem szorul már semmi.Ha még mindig szorul akkor a lánckerék felőli lemezt vedd le az 5 csavarral és ekkor elvileg meglazul a szorosság,és akkor vastagabb tömités kell a lemezfedél alá.
Igazad van, de amiről beszél azt szinte kézzel is be lehet nyomni ha elég erős vagy.
Csapágyat ütni meg tengelyt ütni...
Ez alatt mit értesz?
A csapágyakat teljesen beütöttem, a tengelyeket is eddig, ekkor szorult az üres. Most a kuplungtengelyt nem ütöttem be koppig, csak annyira hogy a 4. fokozat fogaskerekei egy síkban legyenek, mert ha koppig beütöttem akkor a áthajtás fogaskerék széle beljebb volt, mint az alatta lévő fogaskeék. Elegem van a TSből...
Sajnos nem tudom mekkora hézag kell oda, de általános szabály hogy ütközésig kell nyomni, ahol hézag kell, oda meg hézagoló lemezt raknak, mert az "ahogy sikerül" hézag üzem közben nem szerencsés.
MZ TS 150nél blokkról van szó.
Na megtaláltam mi okozta néha a betonfokozatot, amikor felfele léptettem akkor picit kijjebbhúzta a kuplungcsapágyat a tengely, és az már meg tudta akasztani az egyest. A váltót állító funkciójára, beállítására nagyjából már rájöttem, kösz a semmit. De visszatérve a csapágyra, a másik blokkomnál is próbáltam, ugyanaz jelentkezett, ha össze van rakva a blokk akkor elvileg már nem tudja mozgatni??? És a lánckerék/4. tengelyénél ugye a cspágyba kell beütni összerakás előtt, valamekkora hézagot kell ott tartani?
Én már nem Mz-zek, csak érdekelt.Vettem egy Suzuki Dr 650 rs-t, és most a full motorgenerálnál tartok:(A blokk elkezdett csúnya hangokat adni.nem lessz egy olcsó dolog, vehetnék belőle egy tip top-os mz-t:)
Hali!
Amikor gyenge volt az akkum , akkor produkált ilyen tüneteket. Kevés a töltés, sok a fogyasztó és nem győz eleget tölteni.
Fullad a motor, vagy egyből mgáll, vagy rángat?Sok minden lehet, én debreceni vagyok, de jó szerelő nincs Debrecenben, kerüld el a Baksai utcát, és az Adorján racinget is.Ha negyon nem boldogulsz bele nézhetek, de én is csak hobbi szinten bütykölök.
Sziasztok. Valaki tudna Debrecenben egy jó szakembert, aki ért az ETZ szereléséhez. Amúgy a motorom (250-es ETZ) olyan hibát generál, amit én még nem láttam. A lényege, hogy ha városban lámpáknál meg-meg állva motorozok, akkor egy idő után akadozik a járása és megáll. De ha hosszabb útra megyek (100-200 km), akkor meg nincs semmi gond. Szerintetek mitől lehet, esetleg valakinek volt ilyen problémája.
Kipufogó járat főleg felső peremének magassága ami beleszól hogy milyen fordulaton adja le a nyomatékot a motor.
Sajnos azonban a nagyobb lökettérfogathoz nagyobb járatok is dukálnak az jó gázcseréhez. Annélkül nem sokat dob a reszelgetés.
150-es méreteit nem tudom, de a karburátor átmérő az tuti nagyobb mint a 125-ösé.
Ennek ellenére megéri felfúratni, mert nem áll semmiből és nyomatékosabb lesz valamint a kompressziót is feljebb lehet vinni...igaz a fogyasztás is emelkedik ez által.
Ha nem akarsz visszafordíthatatlanul belenyúlni a hengerbe akkor a dugattyú peremén szoktak letörést csinálni a kipufogó nyílásnál, hogy előbb nyisson, de mint mondtam a rendszer összes többi része vissza fogja majd, ezért lehet hogy csak a fogyasztásod növekszik és a nyomaték csökken alsó tartományban, felülre viszont nem tesz túl sokat.
És ez a vezérlési szög alatt mit értessz?
Pontosan így van, ahogy mondod. A gyári 125-ös 10, a 150-esre fúrt kb. 12, a gyári 150-es 14 (14,5) LE a más vezérlési szög miatt.
Mármint úgyértem, hogy a gyári 150-es hengerfala vastagabb mint a felfúrt 125 ről 150-re?
Még annó amikor MZ-ztem, voltak felénk többen kis tzsek.De nem lepusztult darabok, és a 125-ös mzket letudtam előzni, nem látványosan, de letudtam(nekem felfúrt 150-es volt, papíron is, a hengerfej is 150-es volt, karbi is, de a hengerre 125 van írva.)Tehát egy gyári henger max 1-2 lóerővel tud többet egy felfúrt hengernél.Azt kitudja észrevenni?A másik.A gyári 150-es hengernek a fala vastagabb mint a 125-ösé?
Első blikkre karburátor beállítás lesz a gond.
Mit csináltál vele eddig?
Meg lehet sztem csinálni, 2 éve én ugyanigy voltam a TSemmel, biztosítást megkötöttem és amire megcsináltam a jogsit forgalomba raktuk...
Nem én vagyok itt a nagy szakértő, énis választ várok épp, de a blokkoddal sztem semmi baj, mondjuk a nehezen indulás lehet simmering, vagy kondenzátorbaj, ha nem pörög ki pedig rossz karburálás vagy kopott subertű is lehet a ludas..
Pest környékén tuti találsz olyat aki játszva megcsinálja.
Üdv mindenki!
Pest környékén keresnék valakit, aki meg tudná nézni, illetve javítani a 250ccmes MZ blokkomat, mert sajnos nem jutottam vele sokra, nehezen indul, nem pörög ki.
Nem baj, illetve sztem nincs erre vonatkozó szabály.... Ha van, én is gondban leszek... :-))) Én decemberben írattam át és most megy majd műszakira...
Nincs ezzel gond.... viszont ahogy átíratod, megtalál az apparátus: jön a teljesítményadós csekk, stb.... ja és vagy kötsz rá most biztosítást (én ezt választottam, ez az olcsóbb) vagy kivonatod a forgalomból ideiglenesen, amíg le tudod műszakiztatni, mert kötelező biztosítás nélkül nem írják át.....:-(((
Az nembaj,hogy én átírás után kb:2-3hónap múlva műszakiztatnám?
Szia,
Igen, mások a vezérlési szögei a két hengernek. Ezért egy, csak 150-esre fúrt 125-ös henger nem fogja tudni azt, amit egy eleve 150-es.
Szia,
Igen, lehet. Az okmányirodában beírták nekem is a forgalmiba (még a régi, 2 lapos), hogy tulajdonosváltás volt, "műszaki vizsga után okmányirodai ügyintézés szükséges", azaz ekkor kapod az új, névre szóló, érvényes forgalmit.
Sziasztok.
Venni akarok egy MZ TS 125-öst lejárt műszakival tulajdonostól, a biztositás a mai napig is fizetve. A kérdésem az lenne,hogy műszaki nélküli motort névre lehet-e iratni?
Heló!
ETZ 125, és 150-es henger közt mi a különbség?Más a vezérlése valamennyire, vagy csak a ccm különbözik?
A váltóban lévő állítócsavar hogy van jól beállítva, és egyáltalán mire való? Szokásos bóvli kisTSemről van szó...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|