:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Mondjuk nem juttatta csődbe a Ferrarit, de azért jó történet :))
A Lamborgini is csak traktorokat gyártott, egyszer vett egy Ferrarit, de szar volt a váltója, mikor megemlítette Ferrarinak elküldte a francba hogy egy traktorgyáros ne oktassa ki. Erre bedurrant és megcsinálta az első Lamborgini sportautót aminek jó volt a váltója :)
"Na mostmár az elektronikák mellet a gépalkatrészek gyártására is rá fogok állni és csődbe juttatom az összes ilyen mocskot....ha egyszer lesz időm :DD"
Ezt a dumát!! :-D
Ma elég szar napon volt, de belegondoltam az igazságosztás eme módjába és most könnyesre röhögtem magam. :-D
Fel lehet használni. Ha jó a hajtókar, akkor elég a tűgörgőt/csapszeget kicserélni és mehet tovább.
Ja meg ha jó állapotú akkor még be lehet tenni a bontottat.
Nekem is ilyen van bent most.
Komplet főtengelyt átraktam, most már azért csörög elégé de még megy :)
Hát fel lehet újítani a hajtókart is...kb 15 rugó.
Haverom RD-jén így lett megcsinálva.
Azért csinálnak bronzperselyest, mert a szétkopott tűgörgősből csinálják :)
Illetve most van ez a roncstelepről szerzett főtengelyem, az tűgörgős, de a hajtókarokat tudtommal nem lehet többször felhasználni, akármilyen állapotú is...
Ezaz, énis tudom ezt, de még egy boltot nézek meg, ha nincs akkor jólesz ígyis. :/
15 ezret nem ér, meg nem fogom fel hogy miért a bronzperselyest gyártják mindenütt. Ahol meg a főtengelyt csináltattam ott a szereléssel volt 7 ezer bár mivel ottis csak olyan hajtókar volt, megkaptam h akkor majd lassabban mék.
Nem rossz.
Power szelepet mikor raksz rá? :)
Az is csökkenti a fogyasztást, és a használható tartományból sem vesz le.
Ezeket a kamu királyokat!
Szakirodalom>Hogyan tovább MZ
Le van írva benne, hogy csak az első szériáknál volt bronz, majd lecserélték tűgörgősre, és hogy a bronzosokat is ajánlott tűgörgős hajtókarra átszerelni generálozáskor.
Nyomtasd ki, dugd az orruk alá, meg vigyél egy tűgörgős hajtókart és azzal verd szét a fejét annak amelyik ilyet mond. De utálom az ilyen kereskedőket amelyik hülyének akar nézni, ahelyett hogy olyat tartana amire igény van.
Na mostmár az elektronikák mellet a gépalkatrészek gyártására is rá fogok állni és csődbe juttatom az összes ilyen mocskot....ha egyszer lesz időm :DD
Na, végre fogyasztási adatokkal is szolgálhatok, aldizgatva, városban bolyongva, de nagy részben túrázva : 3-3,2l/100km.
Mondjuk két személlyel elbírna még egy kis naftát úgy mindenhol, de egyszemélyes túrázásra király.
Azért még lehet bepróbálok egy 105-ös fuvókát. :D
Keresgéltem kicsit TS 150eshez tűgörgős hajtókart, mindenütt a pofámba vágják h csak bronzos van mert azt gyárilag nem görgővel szerelték :/ Ma találtam egy helyen, de 15000ért :O Szal marad a bronzperselyes hajtókar.
Ha valaki tudna jutányos áron ilyet az szóljon már.
Félek, hogy az olaj még a porlasztás minőségét is rontja.
Az olaj nem ég túl jól, gátolja az égést, és csökkenti a benzin oktánszámát.
Ezért olyan jók az észter alapú full synt olajok, mert az nem olaj, tisztán és jól ég a benzinnel együtt.
Egyszer egy TS-es srác jön oda hozzám, hogy kifogyott a benzin. Adtam neki az racingos ETZ-ből pár litert.
Másnap jön, hogy micsoda jó versenybenzint használok, mert a TS úgy megy tőle mint a golyó. Sima 95-9ös volt Castrol Scooter2T olajjal 1/60-ban :D
Sehogy.
Alkatrésznek és szinesfémnek lehet eladni.
Sziasztok!
Van nekem egy 1976-os 125ös TS-em. Nincs semmi papírja, a blokkja egy trophyé volt és nem egyezik meg a vázszám az adattáblán levő számmal. Azt szeretném kérdezni, hogy valamilyen módon le lehetne-e ezt papírozni?
Egy kis kémia... Benzin--> oktán telített szénhidrogén, tökéletes égéssel ég el.
Olaj: Főleg telítetlen szénhidrogének alkotják, nem tökéletes, kormozólánggal ég el. De annyira nem kéne visszafognia a motort, vannak gépek pl az Aprilia RX, annak gyárilag 1:20as keveréket ír elő.
Mondjuk egy MZ nem is pörög 10000et...
A túl sok olaj mért fogja vissza a motort?Nem olyan jó a benzin gyulladáspontja?
Előre lépett a karbi project:
Beleraktam a kis etz karbiba a c6(250) tűt, teljesen kiemelve.Az eredmény: sokat finomult a járása, alapjáraton, nem csattog, és a fordulatot is jobban veszi.
Teljesítményről: viszonylag nagyobb erőlködés nélkül lepörgött közel 6000ig negyedikbe(kb.90km/h), igaz itt már beciripel egy kicsit, de ennyivel úgyse megyek.Ja és most, a gázkart van értelme teljesen felhúzni, mert van különbség a 2/3 és a kop gáz között.Fogyasztásról majd ha Miskolcra érek este.
Ts aksi nélkül: tegnap este voltunk aldizni, és eszembe jutott a gondolat, hogy milyen lehet aksi nélkül, hát fogtam kivettem az aksit, ráadtam a gyújtást és másodjára sikerült betolni, a következő módszerrel: beraktam 2be, aztán toltam, kivágtam a kuplungot, picit ráugrottam, aztán toltam tovább az első "pukk-ig", majd mire már dadogott, felugrottam rá, és visszavágtam egyesbe, és pici szaggatás után, életre is kelt, majd a világítást is felkapcsoltam, 2500 felett semmi baj nem volt.Helyzet jelzővel még alapjárat is volt, és magasabb mint aksival, nyilván nem tölti folyamatosan.A motor fél hideg volt de előtte azért megszívattam.
Igen, nekem is a dugó kezdett ragadozni...a csapágynak semmi baja nem volt még.
Persze ezt felújítás előtt próbáltam ki :)
Simán kíváncsi voltam mi igaz az olaj hisztiből.
És ismét igen. Azért kell ilyen sűrűre keverni, hogy a szélsőséges üzemállapotokban is meg legyen az elegendő kenés.
Én is ezért nem járok 1:100-al csak 1:60-al. Ilyen arány mellet, normális olajjal, nem volt soha gondom.
Görgőssel a dugó adja meg a keverési határt. Vagyis görgős esetén pályán kevesebb olaj is elég, terepen több kell, ha elszámítod magad nem a csapágy megy tönkre hamarabb, hanem besül a dugó.
Tartós hegyről le menetben néha végig szoktam gondolni, vajon jól kevertem e. :D
De lehet hogy tévedek....
Mindenesetre én is 1:60 járok, Mogult használok. Nekem bejött.
Gyávák :)
1:50-be még az arol2T-z is lehet.
Jobb minőségű olajjal 1:60-1:80.
1:100nál a Castrollal már kezdett ragadozó lenni, de valódi full synt olajjal az sem volt gond, igaz arra rá is van írva hogy lehet ilyenre keverni.
A legtöbb olajnál 1:50-et ajánlanak.
Én személy szerint 1:60-1:70körül járok minden gond nélkül az utcai és a racingos motorral is, mivel ha túl sok az olaj az visszafogja a motort.
A bronznak viszont 1:30-at illik adni, bár nem hiszem hogy 1:40-el még nagy gond lenne.
A tankönyvben úgy van, hogy:
A görgős a fordulatot jobban bírja és szinte nulla kenéssel kenéssel beéri, ellenben az ütés szerű terhelést nem szereti.
A bronzperselyes jóval kenés igényesebb, de ha ez megvan akkor jobban bírja az ütésszerű terheléseket, csendesebb, és igazából az MZ fordulatát bőven elviseli, de valamivel kevésbé hatékony. (amit a motoron nem veszel észre)
Aztán a valóságban mi lesz ebből igaz, az nagyban függ az anyagminőségtől.
Mindenesetre a bronzperselyes hajtókart végtelenszer lehet felújítani egy egyszerű persely cserével, ami olcsó, mivel egy eszterga birtokában gyártható fillérekből, a tűgörgőst cserélni kell, vagy méregdrágán fémszóratni.
Megjegyzem a 4 üteműeknél bronz siklócsapágy van többnyire, de ott folyamatos kényszer kenés miatt leginkább az előnyei jönnek elő csak.
De mivel nem vagyok racinges szerintem ezek után rakom össze igy ahogy van :D 5000nél tovább ugyse nagyon pörgetem sokat, esetleg országúton.
Én is így vagyok vele, ha ilyen, ha olyan 1:40, legjobb az arany középút, bár én castrol power racingel döfök, de még ezt se merem 1:50-be keverni.Nem tom melyik a terhelhetőbb, valószínű a tűgörgős, hisz a racingesek is azzal nyomják.
A döntés megvan mint a főtengely, de most egy másik tűgörgős főtengelyem is van, azon gondolkoztam csak mi legyen.
Nekem azt mondták hogy a tűgörgő jobban terhelhető, jobban lehet vele hajtani a gépet. A bronzpersely meg sokak szerint gyorsan kikopik aztán meg baszhatja az ember :/ Én mondjuk eddig is ~40esre kevertem repsollal, bronzpersellyel se mék ez alá.
Szerintem még tartósabb mint a tűgörgős.Viszont több a hátránya, mint az előnye,
- a tűgörgő csak modernebb konstrukció.
-Több olaj, több pénz, gyakoribb kipufogó égetés....a bronzpersely esetén.
-Kisipari tűgörgő...Élménydús motorozást nyújt az egyedi csörgése..
Ezek után dönts okosan...:))
A bronzperselyes felső csap mennyivel rosszabb mint a tűgörgős azt valaki le tudná irni? Persze tudom h kevésbé zajos meg jobban kell kenni, de pl tartóssága, terhelhetősége mennyivel rosszabb a tűgörgősnél?
Keresek ismerősömnek ETZ 251-est,nem átalakítottat,jó állapotban.203541229
Hát sajnos nincs mit megjavítani, mivel ez az egyedüli fesszab ami itthon van:D A motornak meg nincsenek papírjai és egyébként is eladásra megy. Nem szeretnék nagyobb beruházást mivel a motor teljesen használható és már csak egyedül a töltése maradt hátra.
Csak hajrá, Subee is tuti így kezdte :D
Fekete magyar ténleg jó, nekem egyszer tört le az egyik forrasztott fül, visszaforrasztottam mais megy.
NEM!
A Jawanak teljesen más fesszbaja van. A gerjesztő ellenállás pl, benne van a szabályzóban...na meg amúgy is egy hulladék a Jawa fesszab, ne akarj beletenni egy német motorba ilyet mert megsértődik :D
Ha gondolod megjavítom neked az eredeti mechanikusat.
De gyorsabb is és még megbízhatóbb ha teszel bele elektronikusat. Azzal nem lesz több bajod, ha elsőre nem kötöd be fordítva ahogy szokták :)
A kézzel gyártott fekete magyar jó.
Bár maga az áramkör kinézete olyan mintha most tanulna forrasztani a készítője, és a hobbielektronika c. újságból vette volna a terveket, elég stabilan és jól működik.
Ha egyszer unatkozok tuti belépek az MZ elektronikák piacára a saját tervezésű, korszerű cuccaimmal, és csődbe juttatom az összes ilyen igénytelen "éppen csak annyit csinálunk amit még éppen megvesznek" kisiparost :)))
Szerencséjükre nem szoktam unatkozni :D
250-es ETZ kuplungja elég jó, nem szokása csúszni, ha mégis akkor:
-Vészesen elkopottak a tárcsák
-Hiányzik egy tárcsa
-Kihagytad a rugóknál az alátétet
-Nem állítottad be a kiemelő mechanikát a baloldali kis kerek deklifedél alatt és folyamatosan kiemel.
-Nem olajos kuplung kompatibilis a 15W40 és teflonos adalék van benne, magyarul túlságosan jó minőségű.
-nem a kuplung csúszik, hanem a kuplungagy a főtengely kúpján....de azt azért észrevennéd.
Ha netán 125-ös ETZ-ről beszéltél arról kevesebbet tudok, de kb. oda is ezek érvényesek. TS-pl. teljesen meghalna előfeszítő alátét nélkül.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a mechanikus, 6v-os JAWA fesszabot be lehet-e kötni a TS fesszab helyett és ha igen akkor hogyan?
Sziasztok,
Kérdezném a hozzáértőket, hogy egy elvileg jól összerakott, pontosan kihézagolt kis ETZ kupplungja nagyobb fordulaton mitől csúszhat meg? Olaj: 15w-40-es sima motorolaj. Hogy érdemes a problémát felderíteni? Csere 80w-90-es hajtóműolajra esetleg?
Köszi,
MZ Es 250/2.Igen debreceni vagyok azért írtam, hogy kerüld el a nagy "mágus" motorszerelőket!:))
Na ha jól számolom 6 váltó és blokk összerakás és szétszedés után megoldottam a hibát :D:D:D PéterMZ tippje volt a nyerő, gumikalapáccsal megütögettem a lánckerék tengelyét, oldódott a szorulás, faszán forog, vált. Innentől remélem gyorsulnak a dolgok hogy végre ne csak porfógó legyen :D Kösz mindenkinek aki segített (vagy csak próbált)
Helló Troster07!
Gondolom akkor te is Debrecenben vagy! Milyen motorod van?
Szevasztok!
Jó lett az ETZ-n a töltés. (álló tekercs volt a baja) Most már lehet csapatni.:)
Köszi a segítséget,aki írt.
Szeretett emzém, fájó szivvvvvel....
Napi használatból, anyagi okok miatt! Adok hozzá alkatrészeket(apróságokat) korának megfelelő állapotban, megbízható, új akksi, fesz szab. stb / Bp 22. ben megtekinthető!/ mondjatok árat...
rosz@freemail.hu
0630907-77-79
info: http://www.kepesmotor.hu/mz-utcai_klasszikus/p595153&st=etz%20250
http://www.kepesmotor.hu/mz-utcai_klasszikus/p595153&st=etz%20250
szomorúság...
Na ja. :)
Lehet hogy bennem van a hiba, de én vezetés közben sosem nézem a motorom. Nem foglalkozom sem visszajelző izzókkal, sem kilométerórával, fordulatszámmal végkép nem. Elég munkát ad a szememnek a táj szemrevételezése. Jobban érdekelnek az úton átrohanni készülő kutyák, macskák, vénasszonyok mint a műszerek. a sebességet úgyis érzékelem.
Illetve érzékelném, ha nálam ilyenről beszélni lehetne.:D
Szóval én tényleg akkor veszem észre hogy nincs töltés, amikor leáll a motor.
Akkor marad a javítás utána a várakozás valami jóemberre aki bebikáz.Bízni kell az emberekben és a szerencsében. :D Meg karban kell tartani a motort. :D
De etz-vel bár peches vagyok, kétszer fordult ilyesmi elő.valami négy év alatt, elég ramaty állapotban megszerzett notoroknál, közvetlenül a szerzés után.
Jut eszembe: A jawának szar volt a dinamója. De annál sem nagyobb aksit használtam, hanem egy tartalék aksit cipeltem magammal. :D Aztán idővel persze megcsináltam a dinamót.
Azért hogy hátha töltésgond lesz, azért felesleges méregdrága akkut venni.
Főleg hogy onnan tudod, hogy töltés gond van, hogy lemerült az akku :)
Egyébként 9Ah már az önindítós motorokba is elég szokott lenni.
Ja, ahogy Árpi mondja bőven elég a 4Ah-s
A versenyzős ETZ-ben is akkora van, aminek ugye nincs generátora, csak akkuról megy a gyújtás és az egésznapos motorozást kényelmesen bírja.
Persze lámpa sincs csak gyújtás.
A vészüzemmódban nem kapcsolható lámpa a TS-en.
De azért praktikus volt.
Szar akkuval vészüzemmódban betoltam, aztán amikor már mentem átnyomtam rendes üzemmódba úgy meg már nem állt le.
Azért ha netán beüt egy kis töltés problem, akkor nem olyan nagy baj, ha nagyobb az akku, akár 9 vagy 12 Ah...feltéve ha befér a helyére...(vagy banánosrekeszbe pakolsz egy 55 Ah-sat :)). Sokat segíthet, főleg ha beüt a gond és nincs veled cimbi akivel akkut cserélgettek.
Szerintem ez nem igaz. Az ETZ gnerátora közel 200 wattos. 4.8 ampert símán a töltésre fordíthatsz, ha nagyon akarsz.
Azzal pedig 48 amperórás aksit tölthetsz.
Csak butaság lenne. A nagynak nem sok értelme van, legfeljebb kempingezéskor. Az enyémben most 4 amperórás van, semmi gond vele.
Sziasztok!
250-es ETZ-mbe akksit akarok venni, szerintetek max hány Ah-ig vehetek(12V). Állítólag max 9Ah-ig érdemes venni, mert csak annyit bír tölteni a generátor.
Van még egy gond. Ha feszszab és aku nélkül használja eredeti dinamóval, sűrűn cserélhet izzókat. Alacsony fordulaton pedig indexelésnél, féklámpánál lefulladhat a motor. Egyszer jöttem a jawával aksi nélkül haza. Nem volt egy leányálom, pedig volt pár laposelemem, a jawa pedig berúgható egy lapossal. De vagy tízszer fulladt le a motor mire keresztül értem a városon. Egy elem max négy indítási kísérletet bír ki. minden egyes lefulladásbál ülés le, elem rácsíptet, berúg, elem le, ülés vissza. Najd beleőszültem. Talán RS nem fulladna le enyiszer, ha halja az ember hogy nibcs gyújtás, talán még lekapcsolhatja a felesleges fogyasztót és a lebdület beindítja újra a motort. De azért párszor a TS is leállba. Szerintem.
A gerjesztőn lévő ellenállás elemről történő indítábál azt hiszem hátrámy. Annyival is kevesebb delej jut a tekercsre.Szerintem ezért tudom a jawámat sínán berugni elemmel, mer nekem az elektrobikus fesszab miatt nincs ellenállás.Símán lecsipeszelem a vezérlő kimenetet földre. (mert jawa, a TS-t +ra kell kötni), aztán elem berak, máris indul a masina. Csak fenemód drága mulatság, és elemet se lehet mindenütt kapni.
12 voltos aksiról is be lehet indítani a jawát, ha csak lemerült az aksi de benne van. Szépen leszedi a feszültség nagy részét az aksi. Néha kiég az üres és a töltés visszajelző, de sebaj. Az se gond, hogy a fele töltést leszedi a bikázó aksiról. Egyszer én mentem tovább és a segítő maradt. :D
Volt pár kalandom 6-7 év alatt a Jawa 6 voltos elektromos rendszerével. :D
De ez Mz topic.. A két ETZmmel is voltak érdekes pillanataim. :D
Gondoltam a tűreszelésre, egyenlőre egy c6 os tűvel fogom majd kipróbálni, az egy picivel hosszabb, a 125 ts karbival kíválóan működik, a megfelelő fúvókával, hátha itt is beválik, csak itt valószínűleg növelni kell majd a fővókán.
Mondjuk majd lehet, hogy igénybe venném segítséged, tűesztergálás terén, de azért igyekszem megoldani, annyi karbi van itthon, valahogy csak jó lesz.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|