hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 28. csütörtök 
Gedeon, Johanna

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2016-03-26 08:40:07
Amúgy a Heidenau k36 a legtutibb mintázat, csak sajna nem lehet már kapni ETZ méretben. Legalább is pár éve hiány volt. Igazi jó esőmenő gumi, de szárazon sem rosszabb mint a K65, persze cserében gyorsabban kopik.
sorszám: 48330 (145262)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-26 07:45:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-26 08:35:15
Kezdjük ott, hogy üt a felnid és rossz a lengéscsillapítód, ilyen előzményekkel a szuper tapadós RSW-vel is eltolja az elejét az ETZ.

Én évekig versenyeztem az utcai Heidenauval, annyira le lehet tenni a motort, hogy a lábtartóból le kellet vágni és felhajtani, miközben még ki is ültem. Ráadásul a Heidit azért szerttük, mert jóindulatúan előre jelezte a csúszást, míg jó néhány márkás gumi bár lehet hogy jobban tapadt (Pirelli), de hirtelen csúszásra volt hajlamos ami automatikus eséssel jár ledöntött állapotban.

Szóval inkább tedd rendbe a motort, mert a kerék centrírozására iszonyat érzékeny, ahogy a lengéscsillapító megfelelő csillapítására is (nem a kemény csillapító a jó, hanem ami puha, de megakadályozza a lengéseket)
Aztán be kell lőni a keréknyomást is, be kell melegíteni a gumit, pályát. Hideg aszfalthoz a rágógumi sem tapad. Ilyen időben gyakorlatilag még téli gumi kellene, ha volna.
Arról is ejtsünk szót, hogy milyen az útfelület minősége, szennyezettsége, nedvessége, mert ilyentájt az is elég változatos tud lenni.
sorszám: 48329 (145261)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-26 07:45:08)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-26 07:45:08
Valakinek tapasztalata Metzeler ME22 90/90 - 18-as gumival?
Most az ETZ-n elől Heidenau K65 van fent, de nem vagyok vele megelégedve. Kanyarban nem valami stabil, és egy bizonyos fokú döntés után elkezd csúszni szépen a kanyar külső íve fel, ami elég ijesztő.
sorszám: 48328 (145260)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-03-25 22:21:05
Nahát, téged is látni?

Mi van veled, van még motorod, vagy teljesen felhagytál a motorozással?
sorszám: 48327 (145259)
(előzmény: Pool, 2016-03-22 23:24:39)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-24 21:20:45
Szerencsére moped 91-nél is van, aztán van itthon egy bolt ahol tudtam rendeltetni. Érdekes hogy szinte minden kis apróság kapható hozzá.
Remélem ha ezt kicserélem akkor végre az alacsonyabb viszkozitású olajjal is lesz némi csillapítás.
Most azt vettem észre, hogy igazából nem csillapít az eleje, kb ugyan annyi idő a be és kirugózás is, csupán a hajtóműolaj miatt van benne egy kis keménység.
Pedig már volt szétszedve, egyedül szimmeringet cseréltem csak, mindent szépen átmostam, könnyen mozgott a szelep is az alján. Viszont a kis műanyag gyűrű állapotát nem figyeltem.
sorszám: 48326 (145256)
(előzmény: Keri, 2016-03-23 15:16:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-23 15:16:48
Asszem ez az.
Remélem megerősít valaki, de nagyon más cserélhető alkatrész nincs ott.

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=41_293&products_id=1698
sorszám: 48325 (145255)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-22 22:11:34)

 
 
Pool
válasz erre | email2016-03-22 23:24:39
Ha valakinek kell, kérem mailen válaszoljon: bartalpal@gmail.com
sorszám: 48324 (145254)
(előzmény: Pool, 2016-03-22 23:23:28)

 
 
Pool
válasz erre | email2016-03-22 23:23:28
Sziasztok! Tudom nem ez lenne a megfelelő hely, de ez a legaktívabb fórum. Szóval helyszűke miatt feleslegessé vált több mint 10 évnyi motor-revü újság. 1992-2005 évszámok, egy egy darab hiányzik, nem teljes minden évszám. Ha valakinek kell, akkor szóljon, mert sajnálnám kidobni. Tatabányáról elvihető tőlem, legkésőbb április közepéig. Súlyban 20 kg lehet. :-)
sorszám: 48323 (145253)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-22 22:11:34
Lehet kapni a műanyag tömítő gyűrűt?
sorszám: 48322 (145252)
(előzmény: Keri, 2016-03-18 11:45:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-18 11:47:19
Ja, mondjuk lehet neked más a szár átmérője, nekem utolsó szériás a TS-em, abban ugyan az van mint az ETZ-ben.
sorszám: 48321 (145249)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-18 11:45:53
Gyakorlatilag ugyan olyan teló van a TS-n mint az ETZ-n, én szoktam cserélgetni köztük csak azért tudom :)
A rugó erőben tér el.

10W-s villa olaj való bele. Ezzel lehet puhának érzed, de pályán ezzel a puhasággal együtt fogja legjobban az utat, de 15W is elférhet ha olyan az ízlésed.

Én amikor motor olajat raktam bele akkor is 10W40-essel mentem.
80W90-el nekem olyan mintha rögzítve lenne.

Ha neked azzal kezd jó lenni akkor a teló dugattyú műanyag tömítő gyűrűjét cseréld, vagy csak simán felakadt a húzóági szelep. Szét kell szedni kipucolni, amit kell kicserélni és akkor jó lesz. Ez egyébként okozhatja azt hogy nem stabil kanyarban. Borzasztó így menni.
sorszám: 48320 (145248)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-18 08:43:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-18 11:39:42
ETZ eleje könnyű, és erős a motor hozzá. (mármint a súlyponthoz)

Kupások úgy tudják elviselni, hogy terhelünk az elejére kanyarokban, meg kigyorsításkor. Ha jól csinálod akkor a hátsó csúszik el inkább a kanyarból kijövet :)
https://www.youtube.com/watch?v=EVL8-GHMG-w

Jó az amúgy, mozgékony az ETZ is, csak szokni kell. Nem hagyományos a felépítés, közelebb van a SuperMoto-hoz.
sorszám: 48319 (145247)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-17 22:25:49)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-18 08:43:35
Még egy kérdés. Milyen olajat szoktatok az első telókba rakni?
Te kupáztál ott meg biztos vannak jól bevált trükkök. Motul 15w-s villaolajjal nekem nagyon lekvárnak tűnt, szóval tettem bele 80w90-es hajtóműolajat, amellyel már javult a helyzet.
A TS-nek még a régi 32mm-es eleje van. Na ott sima tacskó gazdaságos 10w40 ment a blokkba, az első telókba meg hátra is. Lehet hogy nincs annyira szétkopva az eleje, de ezzel a hígabb olajjal is jóval nagyobb csillapítása van mint az ETZ-nek a 80w90-el. Pedig azt gondolnám hogy az újfajta 35mm-es teleszkópok jobbak.
sorszám: 48318 (145246)
(előzmény: Keri, 2016-03-10 20:09:38)

 
 
Ze78
válasz erre | email2016-03-18 07:48:31
Egyet értek! Tovább megyek a 125 Etz -nél is jóval stabilabb.Érzetre legalàbb is. Én héten sokat szaladgáltam a télen javítgatott Ts - mel. Nagyon bejött a kényelme és az úttartása.
sorszám: 48317 (145245)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-17 22:25:49)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-17 22:25:49
Nos úgy néz ki jó lesz. bő 100km alatt egyszer sem dobta ki a 4-et, egyedül hidegen néha induláskor az 1-es kiugrik de utána már jó.
Viszont mióta megvan a TS (kb fél éve) észrevettem hogy sokkal jobban szereti a kanyarokat mint a 250-es ETZ-m.
Az tűnt fel, hogy alacsonyabb főleg balos kanyarokban az ETZ eleje elkönnyül és hajlamos kúszni, megcsúszni a kanyar külső íve felé érezhetően. Sokkal bizonytalanabb vele kanyarodni mint a kicsivel. A TS-t ráteszem az ívre, ottvan fixen és esze ágába sincs megcsúszni, inkább leér a lábtartó.

Az ETZ viszont jelzi hogy csúszik és visszább is kell venni. Nem lehet olyan jól érezni a motort. Magasabb tempónál való kanyarodáskor már jobb a helyzet.
A gumi elől jó, Heidenau k65 3.00x18, tavaly került fel a motorra. Minimálisan üt a felni, de a TS kereke is legalább ennyire ha nem jobban. Nem értem hogy mi lehet a gond.

Érdekes hogy a két motor egymás szöges ellentéte. A kis TS egy jól manőverezhető, kényelmesebb motor halvány világítással, szerény teljesítménnyel és elviselhető fékekkel.
Az ETZ viszont kulturáltabb, jók a fékek és a világítás is, cserébe nem olyan kényelmes, magasabban van a súlypontja, a lábtartók is, és nem lehet úgy érezni a gépet. Nem is értem hogy tudnak a kupások úgy menni vele :)
sorszám: 48316 (145244)
(előzmény: Keri, 2016-03-10 20:09:38)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2016-03-17 20:41:05
Üdv. keresek valami megoldást,ahol hozzáférhetővé tudom tenni. Addig is akinek szüksége van rá annak 'kölcsönadom'.
üdv.Laca
sorszám: 48315 (145243)
(előzmény: Keri, 2016-03-16 07:46:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-16 07:46:09
Köszi!

A hogyan tovább nekem is megvan.
Fel kéne tölteni valami torrentre hogy hozzáférhető legyen a sok okosság, csak kinyírták a publikus trackereket.
sorszám: 48314 (145241)
(előzmény: Laca_D, 2016-03-15 20:12:07)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2016-03-15 20:12:07
átküldtem.
Megvan még a Hogyan tovább c. könyv is ha érdekel valakit.
MZ ts125/150
MZ ts250/1
ES 150/1
üdv
sorszám: 48313 (145239)
(előzmény: Keri, 2016-03-10 09:36:30)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2016-03-11 15:02:24
így lesz jó, hosszú távon is.Ha a kapcsolókörmök nem gömbölyűek a magasságuk 1/4-én túl, akkor úgy még mehet.Kb, ez vonatkozik a fogasagy -borda épségére is.
Ha ezek és ahogy írod a hézagok is rendben, villapozíció is, akkor az menni fog.
Jó motorozást, üdv.: R
sorszám: 48312 (145233)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-10 19:01:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-10 20:09:38
Tuti!

Talán az első eset, hogy az volt a probléma amire számítottunk :D
Ha negyedikhez állítottad a csavart, azzal nem lesz gond hosszútávon sem, az egyest meg ritkán használod hosszútávon :)

Viszont sokat javult a hézagolással a helyzet.

Az enyémben nincs klingerit tömítés, szilikonnal kentem körbe a felületet, ezért nem is nagyon kellet hézagoló bele, csak az egyik tengely végére.
sorszám: 48311 (145232)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-10 19:01:33)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-10 19:01:33
Lebontottam a kuplungot meg a lánckerék felől is mindent. 4-esben kicsit szorult, de állítottam a léptetővilla pozícióján és így már könnyen forog.

A kuplung tengelynek viszont elég nagy axiális játéka volt, ahogy sejtetted is. A lánckerék felől teljesen beütöttem a csapágyat amíg lehetett majd a másik oldalról kicsit vissza hogy ne szoruljon és legyen egy kis játéka. Raktam be még egy hézagolót a lánckerék felőli csapágyhoz, így már van 0,8mm, de ebből lejön még a 0,5mm klingerit tömítés miatt.

Utána minden fokozatban könnyen lehetett forgatni a tengelyt mindkét oldalról, a léptetővillát meg úgy állítottam be, hogy kicsavartam addig amig már szorul 4-esben és onnan vissza egy fél fordulatot, hogy a lehető legjobban pozícióba legyen a fogaskekrék, de még ne szoruljon a villa.

Mentem ma egy rövid próbakört, minden fokozat okés, nem dobál semmit. Viszont a 4-est korábban csak hosszútávon dobta ki, kb 10km után és utána szinte km-erenként. Remélem hosszútávon is megoldódik a gond.
Köszi a segítséget.
sorszám: 48310 (145231)
(előzmény: Keri, 2016-03-06 10:32:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-10 09:36:30
Úgy rémlik mintha tőled származna ami nekem is megvan, de ha nem gond küld át, hátha jobb minőség.

keriszoci01
kukac
outlook pont hu
-ra küldheted ha nem gond, vagy ha egy letöltő linket adsz meg úgy is jó. Asszem valami 60mega az egész.

sorszám: 48309 (145230)
(előzmény: Laca_D, 2016-03-09 23:09:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-10 09:31:58
Nos természetesen lementettem a teljes szakirodalmat, meg az azóta beérkezett doksikat is beleraktam (kicsivel kevesebb mint 1GigaByte), tehát el nem veszett, és az említett könyv is benne van, két különböző forrásból is.
Viszont a digitalizálásnál nem nyitották szét eléggé a könyvet, így a gerincnél nem látszok a szöveg :(

Manapság már egy jobb mobiltelefonnal is tökéletes minőségű archiválást tudok csinálni, szóval ha egyszer kezembe kerül egy eredeti példány akkor szerintem egy fél óra alatt be tudom fotózni.

Ha esetleg valakinek olyan digitalizált változata van amelyik minden lapján olvasható és jó minőségű, azt örömmel fogadnám.
sorszám: 48308 (145229)
(előzmény: Rudolph B, 2016-03-09 19:13:51)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2016-03-09 23:09:13
Üdv ha kell a könyv én nekem megvan digitális formában is... Át tudom küldeni hogy megnézd és majd visszaadod ! üdv
sorszám: 48307 (145228)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2016-03-09 19:13:51
Igen, emlékszem arra a hercehurcára a szakirodalom rovattal...
könyvtárak vannak még, egyikben a lányom dolgozik, megkérdem tőle, mi a helyzet.
Az említett könyvet éppen tőle kaptam, mert kiselejtezték...

üdv.: R
sorszám: 48306 (145227)
(előzmény: Keri, 2016-03-09 11:36:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-09 11:37:07
Ja meg tegyük hozzá, hogy akkoriban még a TV burkolatának belsejében hivatalosan bele volt ragasztva a kapcsolási rajz!
sorszám: 48305 (145226)
(előzmény: Rudolph B, 2016-03-08 20:03:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-09 11:36:25
Asszem megvolt itt is ez a könyv csak a jogvédők megszivatták az MZ klubot, mi meg gyorsan levettük. :( pedig sok ilyen öreg dokumentáció nem hozzáférhető és egy ilyen gyűjtemény nagyon praktikus tud lenni.
Kicsit átestek a ló túloldalára. Régen könyvtárban lazán le lehetett másolni ezeket, most meg van még egyáltalán könyvtár? Vagy ha van, akkor lehet bármi érdemleges műszaki dokumentációhoz hozzáférni? Aligha.
sorszám: 48304 (145225)
(előzmény: Rudolph B, 2016-03-08 20:03:16)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2016-03-08 20:03:16
Megoldottam, elküldtem közvetlenül az érintettnek, de lehet, hogy más is szívesen tudná.A könyv egyébként: Mészáros Ferenc Moldvai Tibor: Hogyan javítsam a motorkerékpáromat c. MK 1984-es kiadvány.

üdv.: R
sorszám: 48303 (145224)
(előzmény: Keri, 2016-03-06 10:32:47)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-03-06 15:24:36
A váltót én 5éve úgy raktam össze hogy az volt a szempont hogy vegye normálisan az összes sebességet, meg mindkét ürest... igen 2 van. Ha ez megvan akkor elvileg tökéletesen működik, nálam is csak hidegindításkor dobja ki az egyest, azután ahányszor előfordult azt egy kezemen meg tudom számolni :)
sorszám: 48302 (145223)
(előzmény: Keri, 2016-03-06 10:32:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-06 10:32:47
Vagy még eszembe jutott, hogy a bal oldalon bele tud érni a fogaskerék az öntvénybe ha úgy jön ki a hézagolás. Ez is tud sivítani, de nem feltétlenül okoz szorulást, mert az ott ugye szabadonfutós fogaskerék, így nem feszül neki...legalább is nálam volt ilyen.
sorszám: 48301 (145222)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-06 09:54:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-06 10:29:37
Akkor csak túl laza.
A kuplung tengelyt balra, vagy a másik tengelyt jobbra kell kicsit eltolni a hézagolással.

Ha vonyít az lehet fogaskerék illeszekedési gond (nem kell vele foglalkozni, majd bekopik) vagy lehet hogy a csapágy feszítés túl nagy. Egy tengely két oldalán lehet hézagolni. Ha túlságosan összeszorítod a csapágyat akkor nincs játéka a csapágynak, és gyorsabban kopik. Kell kb. 0,1mm hézag ide is vagy csak gumi kalapácsal megigazítani. Mindkét végén megütve a tengelyt beigazodik.
sorszám: 48300 (145221)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-06 09:54:30)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-06 09:54:30
Na így már összeállt a kép jobban :)
Sajnos csak hétvégén leszek motor közelben, akkor majd leveszem a kuplungot meg a lánckereket is. Összerakásnál először főtengely nélkül raktam össze, végigpróbáltam a fokozatokat, mindegyiket könnyen vette és kézzel lehetett forgatni viszonylag könnyen a tengelyeket. Csak ezután raktam össze főtengellyel a blokkot.
Viszont arra lettem figyelmes, hogy minden fokozatban volt egy kis vonyítása, nem csak 3-adikban. Először azt hittem hogy a dinamó adja ki a hangot, de töltés nélkül is ugyan ugy megvolt a hang és a motor sem járt élénkebben.
Ez a vonyító, dinamósírásra emlékeztető hang azóta alig hallható már és azóta dobálja ki a 4-est.
Lehet hogy a rossz hézagolás/beállítás miatt ezalatt a 300 km altt megkopott annyira a léptetővilla hogy már nem képes teljesen behúzni a fokozatba?
Még hidegen első induláskor néha az 1-est is kidobja.
Na de ha hétvégén megnézem remélem kiderül a hiba oka.
sorszám: 48299 (145220)
(előzmény: Keri, 2016-03-05 10:10:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-05 10:10:42
Ugye itt a TS váltója:

http://1drv.ms/1prfVIE

A két szélén lévő fogaskerékpár fix, a két középső csúszkál oldalra.

Ha nem egy vonalban vannak akkor az eltolódástól függően vagy szűkebb, vagy nagyobb a hely a középső fogaskerekeknek a csúszkálásra.

Namost a léptető villa fix elmozdulást tud produkálni. Ha szűkebb a hely akkor mindkét végén szorulni fog, elkopik.
Ha nagyobb a hely akkor mindkét végén lazább lesz, nem kapcsolódik rendesen.
Az állító csavarral ilyenkor be tudod állítani hogy melyik irányba tolódjon el az egész villa. Ilyenkor beállíthatod hogy közelebb kerüljön az 1-es fokozathoz, de értelem szerűen eltávolodik a 4. fokozattól. Vagy közelebb állíthatod csavarral a 4. fokozathoz, de akkor az 1. lesz rossz.

A további szívás, pedig hogy a léptető villa kopása azt jelenti hogy a kopás mértékével csökken a két szélső fokozat közötti elmozdítás lehetősége, vagyis fellazul az egész, és ha beállítod jól, akkor is rossz lesz.
sorszám: 48298 (145219)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-05 09:32:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-05 09:55:54
Összerakáskor valóban egyszerűbb ezt belőni, de nem kell annyira szétszedni.
Elég a kuplungot levenni, hogy a bal oldalon hozzáférj a tengelyvégekhez és csapágyakhoz, meg a lánckerék oldalánál ugyan így.

A hézagoló lemezeket a zéger eltávolításával lehet cserélgetni. Utána gumi kalapáccsal kicsit beigazítod.

A lényeg, hogy arra kell figyelni, hogy minden fokozatban, de első sorban az 1. és 4. fokozatban könnyen, lazán kicsit lötyögősen lehessen tekerni mindkét tengelyt.
Ha kicsit is feszül valahol, akkor nem fogod tudni kézzel tekerni.

A beállító csavart sem eredeti pozícióba kell állítani, hanem szintén úgy hogy könnyen mozogjon.
Az a csavar a villák pozícióját tologatja, tehát azt a fogaskerekekhez kell igazítani, a hézagolókkal meg a két fogaskerék sort kell egymáshoz képest a lehető legjobban egy vonalba állítani, mert ha eltolódik akkor vagy a 1. vagy a 4. fokozat nem kapcsol össze teljesen, míg a másik meg túl szorosan kapcsol. Mondjuk ahhoz hogy ezt lássad valóban szét kéne szedni, de ha van érzéked hozzá lehet érezni.
sorszám: 48297 (145218)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-05 09:32:34)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-05 09:32:34
Gondolom ezeket a hézagokat még összeszerelés előtt kellett volna ellenőriznem. Sajna ez kimaradt, egyedül a lánckeréknél levő csapágynál hézagoltam.
Felújítás előtt is csinálta ezt, szétszedéskor látszott a léptetővillán kopásnyom amely a sok hézagolás következményének volt betudható, illetve a lánckeréktengely bordáinak végei is el voltak nyalódva kissé mert túlságosan nekinyomódott az a fogaskerék, amelyre a lánckereket kell rakni.
Ezért került be egy alig futott blokkból a komplett váltó, amelyen nem voltak kopásnyomok. Megjegyeztem, hogy mennyire volt az állítócsavar kicsavarva és ugyan azzal a beállítással átraktam a jelenlegi blokkba.
Eleinte jó is volt, aztán amikor jobban húztam neki akkor nagyobb terhelésnél kidobta a 4-et, állítottam rajta, kis ideig megjavult aztán újra csinálja.
Szedjem szét újra és ellenőrizzem a dolgokat amit leírtál?
sorszám: 48296 (145217)
(előzmény: Keri, 2016-03-04 13:06:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-04 13:06:27
Hézagokra figyeltél?
1-es és 4. fokozatban kell ellenőrizni hogy legyen holtjátéka a kapcsolóvilláknak, mert ha nincs akkor szétkoptatja elég gyorsan a villát.
Illetve a két tengelynak is kell lenni holtjátéknak és egymáshoz képest a pozíciót is össze kell lőni a tengely végén lévő csapágyak alá berakott hézagoló gyűrűkkel.

Ha nagy a hézag, vagy kopott a villa, akkor túl nagy lesz a kapcsolási játék, ha túl kicsi akkor meg erősen koptatja és utána lesz nagy a kapcsolási játék.

125-ös TS váltó egyébként viszonylag jó konstrukció, nem hajlamos a kopás miatti hibás váltásra, mint pl ETZ250 esetén, de azért van az a kopás amikor már gondot okoz.
sorszám: 48295 (145213)
(előzmény: KisTSávó, 2016-03-04 11:22:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-04 12:59:32
Igen, belepróbáltam, aztán csodálkoztam hogy pont takarja a zégergyűrű helyét.

Amúgy nekem külső szimeringes gyárilag.
sorszám: 48294 (145212)
(előzmény: VGGábor, 2016-03-03 22:43:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-04 12:58:10
Hát ja.
Csak nem szabad összeroppantani a tokmánnyal a szimeringet, meg én jó éles polírozott, műanyagra köszörült HSS kést használtam, hogy minél kisebb legyen a forgácsolási erő.
sorszám: 48293 (145211)
(előzmény: VGGábor, 2016-03-03 22:30:03)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-03-04 11:22:59
Sziasztok!

Kis TS felújítás is meg előtt is bemelegedett állapotában pár km után kidobja a 4-ik fokozatot sorozatosan. A léptetővilla tengelyén állítottam már, egy egész fordulatot csavartam rajta kifelé tehát óramutatóval ellentétes irányban. Kis ideig jó volt, de újra elkezdte csinálni.
Van valami jó módszer a váltó beállítására?
sorszám: 48292 (145210)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-03-03 22:43:48
Egyébként te belepróbáltad a szimeringet kurtítás előtt? Az Ostmotorrad.de robbantott ábráit nézem, a belső szimmeringesben 22x47x7es szimering van, és ott 3 db egyforma 6303as csapágy van. Viszont a 6204es és a 6303as szélessége egyezik... ott is van zéger, akkor hol lehet a titok, vagy eltérés?
6204 TNWC 4 f 20x47x14
6303 C 4 f 17x47x14
sorszám: 48291 (145209)
(előzmény: VGGábor, 2016-03-03 22:30:03)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-03-03 22:30:03
1 az van is, de necces, a csapágy pont kintlenne a házból... jó lehet elférne, de nem akarok ezzel hazárdírozni. Akivel a főtengelyt csináltatom hátha az is meg tudja oldani, gondolom aki esztergához ért annak ez nem nagy mágia :)
sorszám: 48290 (145208)
(előzmény: Keri, 2016-03-02 09:22:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-02 09:22:58
Csak a peremét vágtam körbe, hogy a zégert mögé beférjen.

De alapvetően nem olyan rossz az az alubetét sem.

Igaz hogy én kizárólag kibelezett blokknál szereltem, vagyis belülről ki tudtam óvatosan és körkörösen ütni.

Egyébként tényleg. Ha hagynak ott még 2mm pluszt, akkor nem kellet volna ez a betét, mert van hozzá szimering.
sorszám: 48289 (145207)
(előzmény: VGGábor, 2016-03-01 22:59:40)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-03-01 22:59:40
Igazából nem lenne sürgős, mert előtte a főtengelyt is csináltatom... kb 2 hét múlva kezdem majd az összerakást.
De te akkor magát a tömítőajkat is leszúrtad, vagy csak a külső részt? Mondjuk ha a rugós tömítőrész a kuplungtér felé néz akkor elfér...
sorszám: 48288 (145206)
(előzmény: Keri, 2016-03-01 21:57:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-03-01 21:57:46
Nem tudok semmit ígérni. Az új műhelyem még nincs kész, a régi ahol az eszterga van meg a város másik végében.
sorszám: 48287 (145205)
(előzmény: VGGábor, 2016-02-29 22:10:33)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2016-02-29 22:10:33
Keri, esetleg te tudnál nekem olyat gyártani egy 2 db-ot?
20x47x5öst a világon nem találtam, meg nincs olyan ismerősöm aki ilyet meg tudna csinálni most, a fémperselyes megoldástól meg herótom van. Most is ki akartam volna szedni, hogy a csapágyat megnézzem... nem ment, csak nagynehezen a szimmeringet, de azt is úgy hogy abszolút kuka (nem mintha újra használni akartam volna)
sorszám: 48286 (145204)
(elözmény: Keri, 2016-02-23 08:58:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-28 21:35:56
De ezzel már biztos nem lenne gond :)
150ccm-es benzinmotor kiváltására van méretezve. Fordulatszám és teljesítmény tartománya is nagyon hasonló. :)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25413__Turnigy_RotoMax_150cc_Size_Brushless_Outrunner_Motor.html


Amúgy csak hülyeségből írtam de most már ki kéne próbálni. :))) Van ilyen motorom, csak maró motornak használom.
sorszám: 48285 (145203)
(előzmény: Atilla, 2016-02-27 13:47:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-02-27 13:47:05
Azért ezt megoldani néhány akadályba ütközne.
Mondhatnám az is, hogy megvalósíthatatlan.
sorszám: 48284 (145202)
(előzmény: Keri, 2016-02-26 12:25:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-26 12:25:44
Jawa nekem sem gerjedt fel villany nélkül.
Ha a DF-re rákötöd a D+ és nem gerjed fel akkor az ellenállás sem segít.

Én inkább egy ilyesmin gondolkodtam:
http://www.ebay.com/itm/RC-N5055-580kv-Brushless-Outrunner-Motor-342g-max-2000W-/161834939077?hash=item25ae1d32c5:g:2TQAAOSwrklVexWg

Ez vígan megy 6V-ról mint önindító és visszafelé is mint generátor, és nagyon pici kb. akkora az egész mint a forgórésze a dinamónak.
sorszám: 48283 (145201)
(előzmény: Árpád, 2016-02-26 08:16:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-02-26 08:16:06
Elgondolkodtam a dolgon. Lehet hogy én direkt teszek be ellenállástl. Legalábbis indításkor. Talán ha egy picit megerősítem az állórészt neodyum mágnesekkel, esetleg aksi nélkül is berughatóvá tehetném a jószágot. Már jártam úgy hogy lemerült az aksi és rohangálhattam laposelemért.😀
Sokat nem kell emelnem a feszen, csak kb kétszeresére.😀
Ja, és jelentkezzen akinek már sikerült jjawa634et, 638at aksi nélkül betolnia.
sorszám: 48282 (145200)
(elözmény: Keri, 2016-02-26 07:51:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-02-26 07:51:58
Lehet hogy érik egy cikk a feszültség szabályzókról. :)
sorszám: 48281 (145199)
(elözmény: Keri, 2016-02-26 07:51:08)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu