hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 05. hétfö 
Györgyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

szsrobert
válasz erre | email2011-10-05 20:37:59
Homokban ulj a tankra.
sorszám: 42665 (130048)
(előzmény: Keri, 2011-09-29 19:52:56)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-10-05 08:19:44
Az előző tulajnál volt benne egy fél liter:)Lehet az tett be neki.Most az előírt van benne,én is úgy gondoltam, hogy "jóvanaz" de akkor megerősíttetek ebben:)
sorszám: 42664 (130046)
(előzmény: Keri, 2011-10-04 23:00:14)

 
 
Tegzes Mikós
válasz erre | email2011-10-05 07:19:30
Nekem évekig volt MZ-m . Az is zörgött ! Soha nem volt gondom a kuplungal. Míg a "Kispolskimat haza nem vontattam. :) Javítás után ujra kiváló volt ,de akkor is zörgött. :)
sorszám: 42663 (130045)
(előzmény: Troster07, 2011-10-04 19:57:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-10-04 23:00:14
Nem kevés az olaj benne?
Amúgy azért MZ hogy zörögjön, nem? :)
sorszám: 42662 (130044)
(előzmény: Troster07, 2011-10-04 19:57:35)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-10-04 19:57:35
Valakinek nincs egy komplett etz kuplungja?Érdekelne mennyi a súlya, mert elvileg, Ts-é, Es-é nehezebb.
Tipikus Etz-s kuplunghanggal meddig lehet járkálni?(ha behúzom elhallgat)Én ebben az évadban így jártam vele,és nem erősödött fel a hangja, néha még csendben is van ha ráengedem üresben nem mindíg csinálja.
sorszám: 42661 (130043)

 
 
Tomi1
válasz erre | email2011-10-02 19:50:07
Sziaszok!
Keresünk a gyereknek jó állapotú 350-es Jawa-t vagy 250-es Mz-t.
Ha valakinek van, vagy tud ilyen eladó gépet legyen szíves jelezze!
Csak barkácsolás és átalakítás mentes, lehetőleg újszerű állapotban lévő érdekel.
Köszönettel: Tomi1
sorszám: 42660 (130023)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2011-10-01 13:44:48
Üdv mindenkinek!

Volt már dolgotok ehhez hasonló karbival?, még régebben vettem az Mz-re és most került elő ismét.

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=61640
sorszám: 42659 (130009)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-29 21:50:20
Igen, láttam, de késő mert már szereztem egy Domino-t:) Tényleg másabb, jobb így.
sorszám: 42658 (130003)
(előzmény: Keri, 2011-09-29 20:17:37)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-29 21:05:16
Tudom bár nem vagyok babonás.Ma azért megmentett az újonnan felszerelt fékcső,az a tipikus suzukis fordult ki elém, természetesen menekülési utakat lezárta, csak vészfék.Hát lehet a régi fékkel beparkoltam volna az öreg mellé az anyósülésre:)
sorszám: 42657 (130002)
(előzmény: VGGábor, 2011-09-29 20:57:30)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2011-09-29 20:57:30
Ne fesd csak az ördögöt a betonra, mert ráfekszel :P Énis múlt évben simsonnal a lecsapódó ködön feküdtem el egy kanyarban, van még nap az évben hogy összejöjjön.
sorszám: 42656 (130001)
(előzmény: Troster07, 2011-09-29 20:41:37)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-29 20:41:37
Tényleg eszembe jutott erről idén még én sem estem.Na majd holnap hajnalban, a friss hűvös betonon...:)
sorszám: 42655 (130000)
(előzmény: Keri, 2011-09-29 20:19:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-29 20:19:49
Jó, de azért nem akarok taknyolni, főleg hogy munkás ruhába voltam ahogy kell, semmi protektor...meg aztán öreg vagyok én már az eséshez...bár homokban biztos nem fáj annyira :)
sorszám: 42654 (129999)
(előzmény: Troster07, 2011-09-29 20:04:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-29 20:17:37
Remélem figyeld az MZracing.hu -t éppen rendelni akarnak 4500ért gyorsgázkart.
sorszám: 42653 (129998)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 22:11:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-29 20:04:47
Homokba, hogy kell menni?Tudja a fene!Élvezd, hogy keresztbe megy, más milliókat költ azért, hogy keresztbemenős motorja legyen:)
sorszám: 42652 (129997)
(előzmény: Troster07, 2011-09-29 20:03:22)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-29 20:03:22
A láncot még nem forgattam végig,leht megnézem azt is,bár a hátsó lánckerék az zsír új, a lánc is jóképű, gondolom egyszerre cserélte az előző tulaj(4hónapja van meg)
Hallottam hogy a hátsó lánckerekek is ütnek ám.
Lehet így marad, már jártam így, hogy kis hibát kiakarok iktatni, aztán egy csomó munka meg pénz,és ugyanaz marad.
sorszám: 42651 (129996)
(előzmény: Keri, 2011-09-29 19:52:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-29 19:52:56
Lánc egyenetlen nyúlása is tud ilyesmit okozni. TS-em pont ezt csinálja...igaz a kerék is üt.

ETZ-vel végre sikerült menni. Nincs semmi szitálásom, csak a motor vibráció jön át a kormányra, de az sem feltűnően.

Apropó, kimentem a krosspályára. Azzal még nem is volt gond hogy erdő, mező, hepe meg hupa, húztam na de jött a mélyhomok, állandóan kitört a motor oldalra, olyan mintha defektes kerékkel akarnék motorozni, mit lehet ezzel csinálni? Valaki mondta, hogy húzni kell a gázt és gyorsan menni, de minél gyorsabban mentem annál nehezebb volt megfogni, szóval eddig nem sikerült rávenni magam hogy gyorsítsak homokban :))
sorszám: 42650 (129995)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 20:50:31)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-28 22:11:29
Értem, utánanéztem, utánaolvastam, lehet, hogy veszek egyet;)
sorszám: 42649 (129979)
(előzmény: Keri, 2011-09-28 18:40:52)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 20:50:31
Úgy veszem észre, hogy minden ok.Nem látok kotyogást, egyben van az egész cucc,mzcub fórumon visszaolvasva látom nem egyedi a problémám.A szitálás minimális, kanyarban nem érezni semmit,nagy sebességnél semmi.
Arra is gondoltam, hogy nagyon ki kéne már égetnem a kipufogót, 50-nél dadof rángat, és lehet a blokk rezonancia okozza.Országúton bármikor elengedem a kormányt.Hát nemtom...
sorszám: 42648 (129978)
(előzmény: Keri, 2011-09-28 20:26:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 20:26:35
Első csillapító kotyog, kormánycsapágy laza, kerékcsapágy kotyog (hátsó is), hátsó lengőkar nem stabil.

Kerék ütése mekkora a gumin? 3mm még tolerálható.

Igazából nem kéne remegnie egyenesben, főleg nem 50-nél.
Kanyarban sem jó, de azt nehezebb kiszedni belőle, pedig több másodperccel jobb köridőket lehet menni, mivel előbb elcsúszik az eleje ha nem simán fut, de ehhez mindennek tökéletesnek kell lennie...sajnos az ETZ felnije borzalmas, egy rendes márkás felni meg túl drága.
sorszám: 42647 (129977)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 19:09:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 19:09:28
Kérdés:Gumicsere után is, első kerék centírozás után is kb 50-55km/h-ás sebességnél remeg a kormány.
Tudom Etz betegség, de ezzel együtt kell élni?Van vmi házi praktikátok?
Kormánycsapágyat nem érzem darálósnak, esetleg megbontás nélkül mit ellenőrízzek rajta?Ha kétszemélyre állítom akkor csökken a remegés.
sorszám: 42646 (129976)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 18:40:52
Pont ilyen van nekem:
Viszont ehhez spéci kétszer sodrott bowden is kell, mert a sima bowden nem veszi be a 90fokos kanyart.

http://www.domino-group.com/en/catalogue/throttleControls_Detail.aspx?idmaster=2690
sorszám: 42645 (129975)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 18:35:58
http://www.domino-group.com/en/catalogue/throttleControls_Detail.aspx?idmaster=2696
sorszám: 42644 (129974)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 18:32:08
Nekem Domino márkájú olasz gázkarom van, nem pont ilyen, mert ez jobb:
http://www.aunergyor.hu/alkatreszek/kormany-es-tartozekai/domino-gyors-gaz.html

Szerintem jó ETZ-re ez is.
sorszám: 42643 (129973)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 17:01:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 18:17:56
Ez arra jó, hogy kisebbet kelljen forgatni a gázkaron ugyan akkora nyitáshoz. Normál gázkarnál kicsit macerás csutkát húzni, mikor fülig döntesz. Attól nagy gázkar, hogy az a rész, ahol feltekeredik a bowden, nagyobb átmérőjű.

Ez persze a finom gázkezelés ellen hat, ezért szokatlan eleinte, illetve úgy érzed, hogy jóval erősebb a motor :)

Hol lehet kapni? Nemtom, motorosbolt?
Én valakitől lejmoltam :)
sorszám: 42642 (129972)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 13:56:10)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 17:04:52
Közben beugrott, hogy sajnos elkelt..
Keress rá a neten, de Keri elmondja mi jó rá, én ebben nem vagyok jártas.
sorszám: 42641 (129970)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 17:01:25)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-28 17:01:25
Igen, érdekelne. (már ha jó az ETZ-re) Köszi.
sorszám: 42640 (129969)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 16:41:28)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 16:41:28
Igen így hozza...
Várj holnapig, lehet még nekem is megvan valahol, egyszer bontottam egy gixxert azon az volt, utánanézek ha kell.
sorszám: 42639 (129965)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 16:39:37)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 16:39:37
Gyorsgáz úgy tudom...nézem
sorszám: 42638 (129964)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 15:58:07)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-28 15:58:07
Esetleg tudnál linkelni egyet? Mert ha beírom a Google-ba, hogy "nagy gázkar" semmi használhatót nem dob ki.
sorszám: 42637 (129963)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 15:07:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 15:07:02
Versenymotorokon kezdték el alkalmazni, kb.negyed fordulat a gáz teljes útja.
Mz-nél még nem próbáltam ilyennel menni, nagy teljesítményűnél, nekem nagyon szokatlan volt, bár csak egy kört mentem vele.
Lényege, hogy ne csavarodjon ki a csuklód, de érzékenyebb a kis gázfordításokra, ami nagy teljesítménynél gondot is okozhat.
Kivitelét Mz-nél nem ismerem, de lehet ilyen speciális gázszektort venni, szerintem azt fel lehet tenni az Mz-re is.
sorszám: 42636 (129961)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-28 13:56:10)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-28 13:56:10
Ez a nagy gázkar ez mit takar? Fogalmam sincs mi ez, miben más, hol lehet kapni és hogy mennyiért, de olvastam a Racingos szabályzatban is, hogy megengedett. Leírnád légyszíves, hogy mi is ez pontosan? Köszi:)
sorszám: 42635 (129958)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 21:32:25)

 
 
bobe
válasz erre | email2011-09-28 13:45:20
Szeretnem megkoszonni annak a ket fiatalembernek (egy MZ es Skoda tulajdonos ) a szives segitseget amikor 2011/09/13-an a Gyor Ipari Park hidon a Jawa/350 motorom leallt muszaki ok miatt .....Koszonom megegyszer is !
sorszám: 42634 (129957)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 08:40:46
Fújni nem én fogom, én elcseszném, kinlódjon a festő.Szürkének kéne maradni a forgalmi miatt,most vacilálok, hogy gyári szin legyen vagy vmi szép ezüstös vmi.
Ha jól meg van csinálva akkor nekem tetszenek a szürke szamarak:)
sorszám: 42633 (129956)
(előzmény: Keri, 2011-09-28 08:33:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-28 08:33:09
Szürke? Nemár. Az nem is igazi versenymotor, az inkább "olvadjunk be a tömegbe, hogy a rendőr ne szúrjon ki a sorok között" szín :) valami feltűnő, harsány szín kell neki...RAL-1018 stipistop az enyém.

Ráadásul az ETZ az nem metál szürke? Na azt nehéz fújni.
sorszám: 42632 (129955)
(előzmény: Troster07, 2011-09-28 06:24:38)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 06:24:38
Elhatároztam ősszel kap egy új fényt az Etz.Kerestem de nem találtam Etz gyári szürke színkódot, ha valaki tudja akkor megoszthatná velem.Előre is köszönöm.
sorszám: 42631 (129954)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-28 06:21:14
Köszi előre is!!
Hát sajna kicsit nagy a távolság....
Na meg a héten már csak vasárnap estig dolgozok:(
Nekem már csak egy kis pályázás hiányzik, ha nem lesz mivel ,tavasszal megyek az utcaival, úgyis már az is fél racing:)
sorszám: 42630 (129953)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 21:32:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 21:32:25
Én viszont nem vagyok irigy, odaadom pár körre ha kijössz.

Azért nem kell hasraesni a racingos MZ-től sem. Egy jó állapotú utcaival kb. azonos érzés menni. Szélsőséges helyzetekben jön ki a sok apróság.

Najó, azért a könnyített főtengely, meg a nagy gázkar, miatt határozottabban reagál a gázra, de pl. végsebessége nem több mint az utcaiknak.
sorszám: 42629 (129947)
(előzmény: Troster07, 2011-09-27 21:02:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 21:28:40
Hedenau RSW, ez csak versenyzőknek jár :)))
Najó, nemcsak, de olyan rohadt drága, hogy rajtunk kívül más nem veszi meg.

Utcára felesleges is, mert gyorsan kopik és utcán nem lehet kihasználni, de pályán eszméletlen jól tapad és nagyon jól viselkedik akkor is ha megcsúszik.

Ebben persze a sima Heideneau is jó, de ez még sokkal inkább.
sorszám: 42628 (129946)
(előzmény: Troster07, 2011-09-27 21:02:15)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-27 21:02:15
Az milyen tipus az RSW gumi?Én is ma gumiztam én 2005ös pincében talált félavas Mitassal járok:))
Viccet félretéve most tényleg ezt kapta a gép, remélem hamar kap zsír újat,csak hát a költségvetés...
Ezért is érdeklődöm a gumi felől.
Keri irígy vagyok ám, de jó lenne egy racingessel menni pályán...Na ha minden jól megy jövőre...
sorszám: 42627 (129944)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 18:34:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-09-27 20:58:24
Az tuti, hogy lekormolja magát.Hét minden napján járok az Etz-vel, kb 2x8km a meló.Tele lámpa, trafi, tehát fix tötymörgés 50-el a lámpáig.Hétvégén túráztam egyet vele, hát a városból kifelé, még a castrol racing fullszint olajjal is olyan lerakódást kapott, hogy vagy 2 km-ert füstölt mint állat.A gyertya is épphogy letisztul a sok várostól, pedig nem hagyom ellustítani.
sorszám: 42626 (129943)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 18:37:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 18:37:00
Azt mondom, hogy ezek a porlasztók távol vannak az ideálistól. Nem lehet minden üzemállapotra jól beállítani.

De amúgy igazad van, akkor is fekete a gyertya ha nem melegszik be rendesen mert csak rövid utakon használják.

Ha rendesen bemelegítik és meghajtják, akkor tényleg őzbarnának illik lennie.
sorszám: 42625 (129941)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-09-27 16:14:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 18:34:29
Na közben kiderült, hogy az én katonaim annyira meggyűrődött, hogy hiába egyengettem ki, a gázmarkolat szorul rajta. Valami komolyabb hidraulikus préssel lehetne helyrepofozni, de a Mofakerben körülnéztem, és a Simson kross kormány méretei SZINTE megegyeznek a katonaival. kb. 5cm-ert szélesebb, meg nincs annyira hátra hajtva a markolat, meg kicsivel vékonyabb a cső...pont annyival, hogy a gázmarkolatot ne tudjam rögzíteni alátétlemez nélkül, meg a kormányvégsúlyt is reszelni kelljen, hogy belemenjen :D
De felraktam, azt az 5cm-ert levágtam a végéből, így most jónak tűnik, tartaléknak meg majd kipofozom a katonait.

Menni még nem mentem vele, mert lefestettem pár dolgot, és szárad.

Most van fent vadi új RSW gumi, kicseréltem a fékolajat, légtelenítettem, nagyon határozott lett, pedig eddig is nagyot harapott.
Kapott két jó lengéscsillapítót előre.
Ja meg a letört kormányütközőt vissza hegesztettem, de nem ám azt a vacak 4mm-es lemezt, hanem össze hegesztettem két db 6mm lemezt, és azt hegesztettem fel :) Szerintem a váz előbb görbül mint az ütköző :)

Holnap ha minden jól megy kimegyek a Ferihegy mögé a krosszpályára kipróbálom, hogy viseli magát.
sorszám: 42624 (129940)
(előzmény: babgulyas, 2011-09-27 16:23:03)

 
 
babgulyas
válasz erre | email2011-09-27 16:23:03
Ez évet gyárival versenyeztem végig. Ideje valami mást is kipróbálni:)
sorszám: 42623 (129939)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 08:56:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-09-27 16:14:40
Hát nem vagyok egészen biztos abban amit kihámoztam a mondandóból. Az én JAWA-mon (634) MZ porlasztó van és úgy "tötyögve" mint "országúti" (90-100-zal hajtva) üzemben tökéletes őz-barna gyertyát produkál. Mellékesen nem használok semmilyen "extra" gyertyát.
sorszám: 42622 (129938)
(előzmény: Keri, 2011-09-27 08:34:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2011-09-27 15:04:03
Lehet vöröses a gyertya a benzin/olaj adaléktól. Ha nincs rajta nagy vörös salakszerű réteg, csak normális lerakódás, ami vörös, akkor nem gond.
sorszám: 42621 (129936)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 08:56:08
MZ Racing oldal fórumán kérdezted már a kormányt?
Ott előbb lesz katonai szerintem.

Másik, hogy elsőre nyugodtan pályára léphetsz az eredeti kormánnyal, majd kitapasztalod mi nem tetszik rajta, és annak megfelelően kereshetsz.

Én is csak akkor raktam fel a katonait, miután összegyűrtem az eredetit.

Ja és acél, kormányvégsúlyt tegyél rá, az nagyon praktikus, mert nem a kormányod, gázkar, kuplungkar kopik esésnél hanem az.
sorszám: 42620 (129933)
(elözmény: Gyula-bá, 2011-09-26 21:45:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 08:48:21
A katonai jóval masszívabb. Bírja az esést, meg szélesebb, merevebb, ezért stabilabb kanyarban.

Nekem mondjuk kicsit magas a katonai, mert kanyarokban nagyon előre kell helyezni a súlypontot, hogy ne az eleje csússzon el, ehhez meg egy alacsony kormány jobb lenne.

Amúgy utcára nekem is a gyári van, teljesen jó.
sorszám: 42619 (129932)
(elözmény: Gyula-bá, 2011-09-26 19:06:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 08:41:44
Vannak ezek a kereszt merevítős kormányok, ilyenek kellenek:
http://www.nagyvas.hu/phpThumb/phpThumb.php?src=../kep_termek/luc_mcl15.jpg&w=300&fltr[]=wmi|../kep_dizajn/nagyvas_copyright1.gif|C|15&sia=nagyvas&hash=eb69be8676721383ed70092b7d9c1a6e

Csak ebből keskenyebb kell, és nem bolti, mert rohadt drága.
sorszám: 42618 (129931)
(elözmény: Gyula-bá, 2011-09-26 18:23:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 08:36:18
Nem figyeltél :)
Én azt írtam hogy kis terhelésen kevesebbet AD hozzá mint amennyit nagy terhelésen AD hozzá.

Tehát dúsít, de nem lineárisan.
sorszám: 42617 (129930)
(elözmény: Gyula-bá, 2011-09-26 13:46:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-09-27 08:34:26
Vagy ha alapjárat környékén pöfögsz a géppel és nem pörgeted rendesen, mivel ilyen üzemi körülmények között az ideálisnál dúsabb keveréknek kell lennie ezzel a karburátorral, vagy ha motorfékezel leejtőn, akkor sem lesz jó a gyertyakép.

Azért ez a BVF karburátor nem tökéletes, csak többnyire ad jó keverekét.
sorszám: 42616 (129929)
(elözmény: Gyula-bá, 2011-09-26 13:40:56)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu