:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én már állítottam első kerékre a TS-t :))
És bár a dobfék eleve nem az a blokkolós fajta, de azért a hátsónak illene blokkolnia.
Az szokott lenni, hogy az utángyártott fékbetétnek rossz a méretezése. Én hézagoló lemezekkel állítottam be, így viszont elég jó dobfékhez képest, de azért blokkolni nem szokott az első nekem sem...szerencsére.
Jól beállított kétkulcsos első fékkel szerintem minden moci elsőkerekét lehet blokkoltatni, hacsak nem valami szupper tapadós, kopós kínai gumi van rajta. A hátsó kerék se ritka hogy blokkol, szerintem.
Az más kérdés, hogy a fene se próbálgatja sűrűn. A blokkoló elsőkereket külön szerencse tűlélni. A hátsó blokkolása sem öröm, de az elsőé igen cikis.
Érdekes, nekem amióta megvan a TS nem sikerült elérni hogy blokkoltassam akármelyik kereket dobfékkel. Fékhatás van, de blokkolni azt lehetetlen... ezért útálom a bovdent...
Én is hasonlóra gondoltam, csak nem a rázkódásra mint kioldó hatásra. De a berágódás sajnos szerintem is igaz.De lehet hogy az agyon. Egy darabig a kinyomóra is gyanakodtam. De valamiért végül is azt elvetettem. A lényeg az, hogy nem örülök a dolognak. Még az olajat sincs kedvem leereszteni, nemhogy esetleg kuplungot cserélni. :(
Kuplung kosár berágódott, és elakad, de menet közben kirázódik ezért nincs gond vele.
Egyszerű. Teflonos bowdent belerakni, olyan vastagot amilyet bele tudsz passzírozni, lehető leg egyenesebben elvezetve, egyetlen ívvel.
Fékkulcsok zsírozva, nem megkopva, jó ívvel. Nekem volt egy vékony él amin látszott hogy csak azon dolgozik lecsiszoltam, hogy végig dolgozzon, és egyenletesebben emeljen, vagyis igaz hogy hosszabb fékkar elmozdulásra mozog ugyan annyit, nade sokkal erősebben.
Ezek után már csak a szokásos rendes fékbetét, jó dob, összedolgozva, hogy felfeküdjön.
Persze hogy nem.
Amúgy az ETZmen olyan a fék hogy jó érzéssel el tudjam adni. Vagyis a szabványnak megfelel.
A jawám féke érdekelne inkább, de azt nem tudom hogy lehetne fejleszteni. Már most is tudom blokkoltatni az első és a hátsókereket is, pedig egész jól tapadnak az úthoz.Szélesebb gumik nemigen mennek bele. Dehát ez jawa téma.
Az mzvel pedig álljon meg az aki használni akarja. :D :D
Más. Valamit tennem kellene az etz kuplungjával. Ha behúzott állapotban állítom le a motort, a kuplung úgy marad. Ilyenkor le kell szednem a deklit és forgatni a főtengelyen hogy visszaugorjon. menet közben, vagy álló helyzetben egyaránt tökéletesen müxik. csak leállításkor... Van elképzelésem hogy mitől van a dolog, de várom az ötleteket.
Azt nem kérdezte, hogy kell légteleníteni ;-)
Remélem nem nekem magyarázod :)
Lehet hogy picivel durvább a fék az ETZ-men mint itt bármelyikőtöknek :D
Gondolj először a legegyszerűbbre, hogy hibáztál.(ezt nem sértésnek szántam)
Maradt levegő a rendszerben, próbáld a pumpálást felváltani gyors ütögetéssel.
Nekem semmi más nem segítettt, és így jött ki belőle a maradék levegő.
Az előző klubtársak tanácsára csináltam ezt, és nekem bevált, csak nekik most ez nem jutott eszükbe.:)
Lehet látni a főfékhenger ez irányú hibáját, ha leszedjük a folyadéktartály tetejét, kivesszük a gumit. Ha minden renben, a likaknak köpködnie kell ha gyorsan húzzuk a kart. Főleg a fékcső felölinek. Ha minden igaz. Most nálam is így bukott le a dolog.
Lent is lehet könnyen ellenőrizni a dolgokat. szemrevételezés, folyadék folyás keresése. Csavarhúzóval történő kultúrált feszegetése a betétnek. azért kultúrált, mert meglepően puha ilyen szempontból a fékbetét.
Ja, és a főfékhengerben is tud maradni néha levegő, ami az istenéret se jön ki a légtelenítő csavar kicsavargatásával.Kicsit trükközni kell.
Aztán ha nem jön be a dolog, lehet elkezdeni szétszedni a cuccot.
Nincs is min vitatkozni, mert az IS lehet amit mondasz.
Bár van ott egy vissza eresztő furat, vagyis amikor elengeded a féket, akkor nem számít mit tömít a karmantyú, mert kinyitja azt a lukat.
Na ha ez a luk eldugul, vagy szorulás miatt nem megy vissza teljesen, akkor csinál olyat mint amit mondasz.
Nem akarok vitatkozni, de ha tul künnyen jár a dugó lent, akkor majdnam annyit visszajön mint amennyit előremegy. Ugyanis ha elég kemény a kiskarmantyú a főfékhenger dugattyún, visszafelé is tömit. Akkor pedig pont annyi olaj megy előre mint vissza. Persze talán a munkahenger tömítő gyürűi eléggé megfogják a pogácsákat, ha olyanok. DE belejátszhat a dolgba a dugattyú mozgása a két furathoz képest a főfékhengeren. A héten ajándék robi főfékhengert tettem fel az etzre. Kart nem kaptam hozzá, az etzt faragtam bele. Nem tudott eléggé visszajönni a dugó. Ettől abszolút nem akart keményedni. Kicsit reszeltem még a karon, fél milivel kijebb tudott jönni a dugó, egyből jó lett. Reszeltem még egy felet, így már biztos a dolog.Nem azért mondom, de qrva jó lett a cucc. :) És egy fillérembe sem került a fékfolyadékot leszűmítva, de az úgyis kellett volna. :D
Talán csak akkor lenne jobb, ha fúrtam volna menetet az etz karba , és egy állítható csavarral nyomogatnám a dugattyút. De ha így nem tetszik az új tulajnak a dolog, vesz egy belevaló kart.:D
Sokféle gond lehet.
Levegős rendszer. (maradhatott benne)
Rugalmas cső.
Rossz méretű karmantyú
Összerakáskor becsípődött karmantyú.
Rossz dugattyú illesztés.
Vissza eresztő karmantyú a főfékhengeren.
Szennyezeződés vagy porvédő szakadás nem okoz ilyet. Az inkább pont azt okozza, hogy nem húzódik vissza, vagy féloldalasan fog.
Alapvetően vissza kell húzódnia, amikor elengeded hiszen megszorulna a fék ha nem tenné ezt, (ez inkább jellemző ETZ-re) de behúzáskor többet kell előre mozdulnia mint elengedéskor vissza.
Ha levegős, vagy rugalmas a rendszer, akkor esetleg nem tol annyit ki amennyit vissza.
A rossz karmantyú, vagy dugattyú méret pedig nagyobb visszahúzódást eredményezhet mint amekkorát alapból tol behúzáskor.
Azt hiszem a munkahengerek porvédő gumijával, vagy minek hívják őket, van gond. Azok a gumik ami kívülről az alu pogácsák körül vannak. Szerintem azok csökkentik a dugattyúk visszatérési kedvét. Ha jól emlékszem az első tzmen elöregedtek nagyon, az csinált ilyent . De ez vagy tíz éve volt.
Mindenesetre ha nem jön jobb ötlet, nézd meg, nem szakadtak vagy kopottak e.
Sziasztok! Kérlek segítsetek, etz 250-esem első fékével sehogy se boldogulok.A probléma az ,hogy sehogy se keményedik fel,valamiért a dugatyúk visszamennek a helyükre ha kiengedem a kart,és emiatt nem lehet felpumpálni annyira,hogy rendesen keményen fogjon,mert behúzom a kart,valamennyire összezárnak,aztán mikor kiengedem a kart,visszaállnak a helyükre,és így sose lesz kemény. Levegő már egyáltalán nem jön belőle,sokáig lett légtelenítve. Előre is köszi a hasznos tippeket!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/royal-mz-szuletese-101934
Hiába, a kis ts-ből minden kihozható!
Még Royal Enfield is,
"csak 2 ütemmel és néhány cm3 kevesebb"
DDDDD
Jó srác!
Teknőc
Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, szép igényes kivitelezés. Főleg hogy tudjuk, gyakorlatilag mindent te reszeltél a semmiből.
Elismerésem, szép munka waresz!
Én a Trophy-ra közdarabokkal raktam fel az ETZ generátort úgy hogy bármikor visszarakhatom a gyári dinamós rendszert.
A kis TS-en régen én is agyaltam, akkor arra jutottam hogy mágneskereket raktam fel, ha jól emlékszem kemény 90W teljesítménye volt.Bontóból származott a mágnes és a gyújtás is benne volt.
Ez a tiéd tényleg szép munka.Most már van hosszú fényed és nagyon hosszú.
ez egy suzuki swift 1.0 generátor. denso márkájú, és már a gyári formájára se hasonlít. a forgórészen a csúszógyűrű átkerült a másik oldalra, a gyári ventilátorlapátokat le kellett fúrni, a tengelycsonkot le kellett vágni, és a helyére még egy kúpot is kellett esztergálni, ami illeszkedik a főtengelyhez. a kúpba meg belereszeltem az ékpályát. na, ez a része cumi:D! talán a forgórész legszarabb része az egésznek, de a többi sem izgalmas. akit érdekel, az próbálkozzon vele, meg lehet csinálni. méreteket nem érdemes adnom, mert minden azon múlik, hogy hova kerül a forgórészbe a kúp. ja, annyit tudok mondani, hogy a blokkot úgy kell kimarni, hogy a szimeringház tömítőfelületével egy vonalba, vagy mélységbe -kinek hogy tetszik- 104mm átmérőbe. a többi mind a forgórészen múlik.
köszönöm az elismeréseket. etz generátorra annyiban hasonlít, hogy etz szénkefetartó van rajta meg etz mágnes a gyújtáshoz. amúgy a teteje egy dinamóról származik, és poén, hogy a dinamón az eredeti kefetartótól megszabadulva felbukkan két olyan lyuk, amibe menetet vágva meg is van az etz kefetartó helye. meg van még pár ilyen apró öröm. az etz generátorral az a baj, hogy az egyáltalán nem fér el a kis ts-en. aki próbálta már felrakni, az tudja, hogy a forgórész például hamarabb felütközik a szimmeringházra, mint a kúpra. de ez még a kisseb baj, egy 15-os lánckerék mellett(ami ugye semmire se jó) már nem fér el, tehát annyival nagyobb az a generátor mint a rendelkezésre álló hely. és a kis etz-n meg úgy fér el hogy ott kb 3mm-el nagyobb a főtengely és a váltótengely távolsága. ebből adódóan a primerhajtás hosszabb áttétele sem csereszabatos. hiába férne el a kis ts kuplungdeklije alatt.
Ezért járok én otthon folyton a vastelepre, és ha látok TS-t akkor annal ha mást nem is akkor a kuplungját elhozom :D Fogyóalkatrész, de am ha szereléskor magatokra terítetek vmi nagyobb rongyot/terítőt akkor nem tudja kilőni világgá az alkatrészeket :)
Nekem is volt,hogy úgy ellőtte, a garázsban rendet kelet tenni,hogy megtaláljam :)
Megoldottam :) Vettem a tesco-ban egy nagy csavarhúzót 499ft-ért levágtam a végét,belevágtam kb 1 centit és kész a célszerszám. 500ft-ból :)
a rongy erre is jó, nem pattan messzire róla az alkatrész.
Én a felső csészéket is ellövöldöztem már, csináltam már hegyes orrú fogóval, és egy réz dróttal is.
Ha itthon vagyok, valami traktornak a kezelőkarjával szoktam, igaz kicsit ki van hegyezve így már pont méret, és stabil is.
Hogyne lenne meg, kedvenc motorom :)
Az szép, mindjárt nézem a fotókat is hozzá.
A lámpám mondjuk nekem is jó alapjáraton, de én fogyasztás csökkentéssel értem el.
nem tiltottalak ki ha erre gondoltál :D
Rég jártál erre, mi újság?
Lakatfogó megfelelő méretre beállítva, ronggyal a végén mellkasommal lenyomom a rugót, két kézzel ki tudom szedni, vagy visszarakni a stiftet. Ha megdöntöd a motort, még az olajat sem kell leereszteni.
Nem nagy meló, ha kitapasztaltad, csak arra kell vigyázni hogy ne a fűben szerelj, hanem tiszta padlón, mert én két stiftet is elhagytam így :D
Szia Waresz!
Rég jártál erre, látom a kisTS még mindig meg van, a perkóval mi újság?
Ezt a generátort nem értem, ez egy faragott etz generátor?, mert etz-jére hasonlít de az tuti nem tud 50A-t. :D
Szia.
Nem csalódtam benned, igényesre sikeredett a generátor beültetés. :)
Betehetnéd a jawámba is. :D
Tudod., laptophoz van 12voltról huszat csináló adapter. a 6voltost pedig nekem kellene megcsinálnom. :D
Összejöveteleken én mindig korán ébredek, jó lenne ha valamivel el tudnám foglalni magam amíg az álomszuszékok is felkelnek.:)
Az állam leesik, gratula. Én is ilyenen gondolkodtam 1 éve, de az ETZ generátor ugye épp nem fér el (faragás nélkül tuti) mást meg nem is kerestem szal maradt 6V.
itt vannak a képek a 12V-os kis TS-ről:
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8376_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8377_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8379_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8380_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8381_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8472_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8473_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8474_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8476_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120324/SAM_8477_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
akit érdekelnek a részletek annak szívesen elmondom.
örülök hogy ismersz, de én nem tudlak beazonosítani:). honnan ismerhetlek?
a megszakítós gyújtás meg valóban egyszerű, meg egyszerű eszközökkel is lehet eredményt elérni, és nagy valószínűséggel az út szélén is meg lehet oldani szinte bármilyen hibáját, de minek javítgassuk, ha nem muszáj? az etz, és pl a trabant elektronikus gyújtása nagyon megbízható, és olcsón hozzá lehet jutni.
Szia! Tudom ki vagy, s jól tudom, hogy ezerszer többet tudsz e téren. ;):)!
Még ha fiatalabbi s vagy jópár évvel tőlem!
Régebben több oldalon is szerepeltél, sőt, tetszett a kis ts-ed is..:)))!
Én csak a saját környezetem tapasztalatait osztottam meg, és írtam is mezei lenni e téren.....;)
Pont azért is írtam, hogy ekkor marad az utánfutó, ha nem szerencsés, nem ügyes, sőt a gépe is csak a szerencséről szoló.A többit is írtam, de nem ennyire szakszerűen nem mentem bele. Hasonló a véleményünk, "ennyit erről" S örülök hogy hallottam felőled...
Teknőc
üdv! nem is merjük még egymást, Bokodi Áron "waresz" vagyok. elektronikus gyújtás meghibásodásról annyit,hogy ha valakinek van egy -ne legyen teljesen új- 20 éves pl opel astrája. elektronikus gyújtású, akkor az egész úton attól fosik, mikor döglik be, és tart magánál egy megszakítós szettet tartalékba???? kötve hiszem. ennyit erről. wartburggal mentem már 30ezret elektronikus gyújtással. azóta még csak le se szedtem a gyújtás fedelét. ennyi idő alatt kb 5 komplett megszakítós szart kellett volna cserélnem, és folyamatosan állítgatni, pátyolgatni, ha gondol egyet, elmegy az ereje, stb. MZ ugyan ez. ha azt akartam hogy jó legyen, akkor legalább 2000km-enként állítgatni kellett. hála égnek ott csak egyet kell, nem hármat. a kis TS-be 3éve megy egy hall IC-s gyári etz mágnessel, és ndk IC-vel 6V-ról. 20000km-t mentem már így. soha hozzá se szagoltam a gyújtáshoz. közbe egyszer megragadt, a tűgörgő kosarának a maradványait kapargattam a gyertyáról, majd visszaraktam, és ment tovább, most 10000után újra szétszedtem, most készült el a generátor, ugyanazt a gyertyát, ugyanazt a gyújtást rakom vissza ,csak 12v-os elektronikával és trafóval. ennyit az elektronikus gyújtásról. akkor döglik be, ha a mechanikus fesszab szarozik, és túltölt. erre is vannak tök jó megoldások 6 és 12V-ra egyaránt. 12-voltra (etz-be) tarbant-wartburg DLR fesszabályzó, 6V-ra(jawa-be, Mz-be bármilyen dinamósba) Mecseki Zsolt féle Jawa fesszab. másik hibalehetőség: ha a gyökér tulaj nem figyel, és ellenállás nélküli pipát rak fel, vagy csak egyszerűen nem gondoz a járművén semmit se.
igen, működik:P. üdv a régi arcoknak!:D Keri! meg van még a kis TS? én most nyúltam bele alaposan az elektromos részébe. elkészűlt a 6V-os dinamó helyettesítése. képeket a következő hozzászólásba rakok. előre annyit hogy 12V-os generátor, a blokkot CNC-n kicsit átszabtam hozzá, és még innentől egy sor egyéb következik. eredeti helyén 50A-t tud, az kb 600-700W de mivel itt se hűtés, se kellően nagy fordulat, így mondjuk 300-at saccolok neki. a próbapadon azt mutatta, hogy kb 1000 fordulat mellett, egy 60w-os halogénizzóból, meg egy akkumlátorból felépített töltőkör terhelése mellett 13,8V-on tartotta a kört, szerintem ez jó:) alapjáraton lehet állni vele a pirosnál, úgy hogy ég a lámpa:)! ezt még az etz sem tudja. na de még nem kiabálok, a üzemszerű teszt hátra van.képek következnek:
Huu,én is most megyek át a garázsba összerakni a kis TS kuplungját. Kemény menet lesz, célszerszám nélkül,de valamit majd kiokoskodok.
Én is osztom a véleményt,hogy a TS alkatrészek sokkal tartósabbak mint a kis ETZ alkatrészei.
Nem mondanám hogy nehezebb szerelni, inkább csak kell hozzá célszerszám, de vész esetén egy svédkulccsal is be lehet nyomni a tányért, és már ki is húztad a pöcköt...
Am osztom a véleményt, TSsel jobban jársz.
Azt, hogy az MZ kupa szabályzata tiltja én is tudom.
dunci360!
Személyes tapasztalatból mondom, hogy a 150es TS kuplungja sokkal, sokkal jobb, mint az ETZ kuplungja. Az ETZvel csak szívtam, míg a TS kuplungja bele nem került. Hátránya, hogy nehezebb, és a szerelése se olyan könnyű.
Nem vitatom az elektronikus gyújtás előnyeit utcára, de versenyen mások a szempontok, és nem egyértelmű az előnye.
Na meg főleg csak gyári gyújtás engedélyezett.
A köridőn valóban nem változtat, a jobb hatásfok, kisebb fogyasztás tényleg kamu duma, viszont abban segíthet, hogy gyújtás problémák miatt ne add fel a versenyt.
Helló!
Olyan dolog érdekelne, hogy szerintetek a 150es ETZ vagy a 150es TS kuplung agya a jobb? Ugye 1 tányérrugó vs 6 spirál és alu vs acél. Olyan dolgot játszik a kis ETZ-m hogy nehéz a kuplung nem old rendesen de ha odarántok neki akkor pedig megcsúszik. Cserélgetek sorba mindent majd de érdekelne hogy új ETZ agy vagy alakítsam át TS fajtásra?
Ezt viszont aláírom.
Skodám hengerfejes volt, és vizet szívott be az égéstérbe, mégis pöcre indult a CPI-vel :D
AZtán kivettem a gyertyát és kiderült, hogy már leporladt a gyertya nagyrésze. SZélső elektróda, már nem is volt rajta, de még indig stabilan járt a motor :D
Igen, a legnagyobb különbbség az indításnál, illetve hidegben az első pár kilométeren érzékelhető. A tzvel 5 fok alatt is egész lendületesen tudok indulni, nem kell járatgatni percekig. Az más kérdés hogyha éjjel fagy, sehogy se indulok.Nem a motor miatt.
Persze padon biztos ki lehet mutatni, simán mész úgy soha nem derül ki a különbség. Ha kimarad egy teljes ütem akkor ránt egyet a motor, ilyet meg nem produkál.
Menyit is pörgött az a Honda? 10ezret 4 hengerre?
Olyan hogy 10%-os megtakarítás meg ilyesmi amit rá szoktak írni az elektronikus gyújtás dobozára simán kamu.
Versenyen 1%különbség kijönne, de az igazság az, hogy annyira tökmindegy milyen gyújtás van fent, hogy egyáltalán nem változott a köridőm amikor felraktam a CPI-t.
Hideg indítást jelentősen könnyíti, nincs mechanikus kopás, rossz benzin levegő keverék esetén is stabil a járás, de azért nem kell mindent elhinni amit az érdekeltek mondanak.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|