hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2012-04-18 12:59:54
Az általad leírt jelenségek bizonyára léteznek, de hogy a TS km órán nem fogod ezeket kimutatni mivel jóval a mérési szóráson belülre esik is biztos :D
sorszám: 43515 (132890)
(előzmény: Árpád, 2012-04-18 10:18:59)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-18 12:07:12
Ezt tudom, csak azt nem, még is hova tűnt a majd ezres fordulat, de már sejtem..;)
Mert sokan ezt a kétfélét mondanak, de kezdem hámozni mi is van.
Teknőc
sorszám: 43514 (132889)
(előzmény: Keri, 2012-04-18 08:26:10)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-18 12:04:09
Bevallom azt az emelkedőt(Kiscelli-Dombot) motorral nem másztam meg, csak az alatti dombot, a Doberdót, de azt többször is, 2000-ben. 2002-ig ott laktam, a Kiss Árpádban, ha ez mond valamit, 4/7 szobában. Utána lett a szállás helyem Angyalföld közepe..DDD
Teknőc
sorszám: 43513 (132888)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-18 12:00:51)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-18 12:00:51
JÉÉÉ!
Csak nem Kandós vagy RKK-ás VOLTÁL?
:)))))!
De sokat gyalogoltam ott, Hej!
Az tényleg szép emelkedő s domb, a Kiscelli utcából felmenni a Múzeumig.
Hej, gyalog is megizzadtam
Sok Mechanikai órám volt ott, gyakorlat és elmélet is, utáltam az a kis iskolát, utána volt 10-15 perc hogy a Doberdóba visszaérjek.
Másik hasonló emelkedők: Siroki várban, 15% körülii, de jó kaptató a parkolóig, onnan gyalog mentem fel- de az kisebb,Abaliget-Orfű közötti Rövidebb út,15-17% Valamint Orfűről a Magyarhertelendre,15% körüliek,sőt, A somlóra fel, a somlói várromhoz se semmi, DE(!) Csesznekben, a Vár utcából fölmenni a várba, az a legtutibb nálam emelkedőben. Szakadó esőben, bő 2 mázsa felszereléssel nem tudtam felmenni.Bolond voltam, hogy erőltettem annyi cuccal. Egyedül szerintem ment volna. Főleg eső és agyagos sár nélkül...De ez is kaland volt.;)
Teknőc

sorszám: 43512 (132887)
(előzmény: Keri, 2012-04-18 08:09:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-18 10:18:59
A hátsókerék fordulatszáma szorozva kerülettel nem fogja a valós sebességet adni. Valamennyit tutira csúszik gördülés közben.
Én fenntartom hogy érdekes dolgot művel az hogy nem valós szögsebességét méred a főtengelynek. Szerintem az ingadozik egy fordulaton belül is. A hátsógumi, a lánc rugalmassága, a hátsókerékben lévő gumi menesztő csinál belőle valamelyest állandó sebességet. A röpsúly valami más függvény alapján vesz fel állandó fordulatot. Csak az isten tudja kiszámolni ezekt az összefüggéseket, mivel nem tudjuk se a kölönböző erősségű motorokban lévő lendtömeg forgásának ingadozását, de a hajtás rugalmasságát se.
Én továbbra sem tartom elképzelhetetlennek hogy a különböző hengerekre jellemző általános mérési hiba alakul így ki. Vagyis lehetséges hogy a nagyobb köbcentis hengerekkel mindig kisebb fordulatot mérünk adott sebességnél.
Tehát aki tapasztalati úton határozza meg a köbcenti-fordulat-sebesség arányt, lehet hogy felállít egy hibás összefüggést.
Még egyszer, természetesen mérési hibáról van szó. Csak valószínüleg a rendszerből fakadóról. Hiába méregeti tehát különböző fordulat és kilométerórákkal, ugyanazt a hibás eredményt kapja.
Tipikus esete annak amikor nem a szemünknek kell hinni, hanem a fizikának.Legalábbis szerintem állhat így a helyzet.

Ez után a vita után elhatároztam, továbbra sem veszek kilométerspirált egyik motoromra sem.:D
sorszám: 43511 (132886)
(előzmény: Keri, 2012-04-18 08:26:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:49:49
Elég egyértelműen a kapcsoló akkor.

Idióta egy konstrukció amúgy, de nem csak az MZ-nél. A Hondámnál is, de nem értem miért ilyen vacakok, elektronikában atom biztos forgókapcsolók léteznek. Mintha a járműipar számára direkt fejlesztenék ezeket a szarokat beépített meghibásodási lehetőséggel.
sorszám: 43510 (132885)
(előzmény: Troster07, 2012-04-17 23:35:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:46:45
Természetesen, "hajtáslánc" és nem szorzod, hanem osztod.
sorszám: 43509 (132884)
(előzmény: Keri, 2012-04-18 08:26:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:39:10
A magas páratartalom kedvezőtlenül hat az amúgy gyengélkedő csatlakozásokra.

Szóval lehet.

Ha később száraz időben ad szikrát, akkor nem hiszem hogy a doboznak baja van, inkább valamelyik csatlakozást kellene újra szerelni, vagy megpucolni, esetleg a HAL jeladó szegecselését ellenőrizni, mert az egy gyenge pont még.

sorszám: 43508 (132883)
(előzmény: Troster07, 2012-04-17 20:06:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:35:05
Kiszakad??? nekem 1BAR-nál is egész jól tartja magát.

Bár ez is olyan mint a fordulatszám/sebesség. Ahány nyomásmérőt láttam mindegyik mást mutat :D
sorszám: 43507 (132882)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-17 18:42:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:32:30
Ez talán variomatic váltónál igaz lenne, de ott is csak a röpsúly és a fordulatszám határozza meg az áttétel változását, nem a nyomaték.
sorszám: 43506 (132881)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 14:20:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:26:10
Jössz azzal, hogy ez piros. Miközben mindenki látja hogy kék. Szerinted mit kéne neked ezen elmagyarázni? :)

Axiómát nem lehet megmagyarázni, legfeljebb méréssel igazolni.

A te méréséd és az abból levont következtetésed nyilvánvalóan hibás.

Ezt csak úgy lehet igazolni ha hiteles mérést végzel saját magad, mert nekünk nem hiszel:

Tedd középtámaszra, vedd le a gyújtásfedelet, forgasd meg, 4. fokozatban a főtengelyt, és számold hányat kell fordulnia, hogy a hátsókerék egyet forduljon.

Írd fel ezt a számot.

Ez a hajtáslány áttételi aránya. Ez a szám nem fog változni, ha nem cserélsz fogaskereket.

Namost ha tudod hogy a főtengely forog 6000-et. Megszorzod ezzel a számmal, akkor megkapod hogy mennyit forog a hátsókerék.

A hátsó kerék fordulatát pedig simán beszorzod a kerületével és megkapod a motor sebességét.

Ha tuningolod a motort lehet hogy nyomatékosabb lesz, vagyis nagyobb erővel húz, lehet hogy jobban fel tudod pörgetni, de hogy ez az arány nem fog változni az olyan biztos mint az halál és az adó.
sorszám: 43505 (132880)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 08:56:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:18:25
Ugyanis kényszerkapcsolat van a főtengely és a hátsó kerék között.

Az hogy a hátsókerék 1 fordulatára mennyit fordul a főtengely, kizárólag a köztük lévő fogaskerekek fogszáma határozza meg. Semmi más. Mivel a fogak száma nem változik jó esetben, ezért az áttételi arány is elég stabilan ugyan az lesz.

Az hogy a könyvben sebesség tartományt adnak meg az az óra pontatlansága, és a kerék átmérő változása miatt van. De a kerék átmérő csak kis mértékben befolyásolja ezt.
sorszám: 43504 (132879)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:50:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:15:04
Ha óra csalás kizárva...amit azért nem zárnák ki, akkor csúszott a kuplungod.
sorszám: 43503 (132878)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:50:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:11:16
Visszavonom. tényleg nem érted.

Ha nem változtatsz áttételt, akkor a fordulat/sebesség összefüggés sem fog változni akármit csinálsz a motorral...csak akkor ha csúszik a kuplungod.
sorszám: 43502 (132877)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:19:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:09:52
Próbáld ki a Kiscelli út elejénél. Kíváncsi vagyok hányasban mész fel ott :)))

Én bizony visszaraknám még a 750-es Hondámat is 1be. Kb. az a rész 17%-os emelkedő.
sorszám: 43501 (132876)
(előzmény: csimbók, 2012-04-16 22:32:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:08:01
Azért a "mérnöki szemléletet" már sikerült magadba szívnod ;-)))))))))))

Természetesen igazad van és ahogy látom, Teknőc is tisztában van ezzel. Mérési hibahatáron belül vitatkozni pedig felesleges dolognak érzem.
sorszám: 43500 (132875)
(előzmény: Jaky16, 2012-04-16 22:08:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 08:05:01
őőő, ccm növeléssel a nyomaték biztosan növekszik, fordulat meg miért is csökkenne? elhanyagolható a dugattyú átmérő növekedése, akkora plusz tömeg nincs, vezérlés nem változik.

Nekem pont annyit forog mint korábban, de erősebb. Vagyis a teljesítmény is növekedett, így 15 helyett 16-os lánckerékkel járok mert úgy van azonos vonóerő, de nagyobb végsebesség és kevésbé forgatott motor.

Fogyasztás... ne higgy el mindent ;))) nekem 3,5-4,5között fogyaszt a TS gázkar állástól függően. 5 litert mondjuk elég soknak gondolom, annyit szerintem a 250-esem fogyaszt verseny közben :D
sorszám: 43499 (132874)
(előzmény: Troster07, 2012-04-16 22:04:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 07:58:03
15-ös lánckerékkel nekem is úgy van, hogy a sebesség az a fordulatszám 3/2-e.
Azaz 4000-nél 60, 6000-nél 90. Ezért raktam rá 16-ost, mert 6000felett már fájdalmas hajtani tartósan, de így kényelmesen bírja a 6000-et és megy egy normális tempót.

Másik hogy tényleg halál pontatlan az óra, szóval azon összeveszni, hogy mit mutat....

Leginkább csak a vezetőnek tájékoztató az, nem hiteles adat.
sorszám: 43498 (132873)
(elözmény: Teknőc, 2012-04-16 06:55:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-18 07:46:20
Nekem van ez a vastag gumikarika, azt szoktam markolászni a TV előtt ;-)))))))

Komolyabban. Ha nehezebb behúzni, akkor ott nyilván valami szorul. hiszen feltételezem a rugókat nem cserélted ki lényegesen keményebbre, ami indokolná.

Első körön a bowden esélyes. Kivett állapotban szépen simán súrlódás nélkül és legfőképpen könnyen, kétujjal mozgatva kell futnia. Ha nem teflonos, akkor sűrű olajat kell végigcsurgatni a belsejében és végigmozgatni. Ha bárhol törés van benne, akkor kuka, szorulni fog bármit csinálsz. Az éles kanyarokkal is óvatosan. Bowdent a lehető leg egyenesebben a leg nagyobb ívben hajlítva kell elvinni.

Következő hogy megnézed akinyomó szerkezetet. Kézzel ráhúzva megnézed mennyire akadozik. (én ki tudom emelni a kuplungot annál fogva) kisTZ-n nem tudom milyen, de ahogy hallom ugyan az mint a TS-en. Ott az a spirális kinyomó ha kikopik akkor szorulhat. Nagyon sűrű, víz és hőálló gépzsírt szoktam benyomni a zsírzópontnál. Ez sokkal simább mozgást eredményez és főleg nem tapad, nem akad le.

Ha ez is könnyen mozog, akkor kinyomópálcát nézd meg. Ha szorul a legkisebb mértékben, vagy nem homorú a vége amibe a golyó beleül, vagy valami félrenyomja akkor szorulhat a csőben. Ennek is lazának kell lennie, és kicsi kotyogása is legyen ki engedett állapotban, különben a folyamatos súrlódás miatt elolvad a vége aztán persze hogy szorul.

Kuplungon ha berágódik a kosáron, vagy az agyon a lamella és elakad akkor tud ilyet csinálni, de az úgy jelentkezik, hogy nagyon darabos, vagy nem ugrik vissza, vagy hirtelen pattan ki. Szóval arra is figyelni kell, hogy mindkettőn könnyedén csúszkáljon a lamella. Mást nagyon nem lehet elrontani ott.
sorszám: 43497 (132872)
(előzmény: dunci360, 2012-04-17 19:55:11)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-04-17 23:35:45
Az rallycross volt, én soha nem crossoztam, nagyon féltettem hozzá a kocsit.Rally túra szakosztályban mentem.
Teknőc akkor ezt megbeszéltük..:)
Na beindult az etz, nem az elektronikus gyujtás halt be,vagy gyujtáskapcsoló, vagy trafó, és kábel.
Rámértem az elektronikus gyuszira, ott minden ok, aztán levettem a trafót, tettem fel másikat, és új kábelt.
Ráadtam a gyujtást és akkor vettem észre, hogy a töltésvisszajelző nem villant fel, csak a kulcs mozgatására.Lehet ez lesz a baja?Megnéztem a gyujtáskapcsolóhoz menő vezetékeket, ott ok minden.
Kérdés az, hogy reggel mikor indítani akartam akkor a töltésvisszajelző világított, de nem volt szikra, ettől még lehet gyujtáskapcsoló kopás nem?
Mindenesetre a tartalékkapcsolót kipróbálom.Ja és a gyujtáskulcsról levettem a többi kulcsot, az is elősegíti a kapcsoló kopását.
Gondolom trafó nem hal be egyik pillanatról a másikra,nem is ktyog benne semmi:)
sorszám: 43496 (132871)
(előzmény: csimbók, 2012-04-17 22:01:37)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-04-17 22:01:37
Csak nem a simara ringen rallyztál?
sorszám: 43495 (132869)
(előzmény: Troster07, 2012-04-17 20:02:14)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-04-17 21:08:10
Ezért használok én megszakítót...
sorszám: 43494 (132868)
(előzmény: Troster07, 2012-04-17 20:06:37)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 20:12:49
Mindenesetre hagyjuk ezt a témát,
oszt a megkapott véleményeket majd megmutatom a májusi túrán a motorral együtt, oszt minden kiderül. OKSA?
Teknőc
sorszám: 43493 (132864)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 20:09:23)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 20:09:23
Troster!
Nem veszem, de 6-an meg itt Szegeden adtak igazat nekem.
Azért fordulok még szakértőkhöz
mert kiváncsi vok,
szeretnék még többet erről megtudni.
Nem csak 5 cáfolatot tudni magam mögött, mások, mégtöbb igazolásával.
Ráadásul végzett autó és motorszerelőket kérdeztem meg erről itt Szegeden. innen nekem már nagyon furcsa...
Ezért keresek meg még pár szakértőnek tartott embert erről.
De ez nem személyes támadás,
nem is vettem annak, de mindennek szeretek utánajárni, főleg,
hogy itt ilyen vita lett ebből.
Teknőc
sorszám: 43492 (132863)
(előzmény: Troster07, 2012-04-17 20:02:14)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-04-17 20:06:37
Két hete tettem az etz-be gyári elektronikus gyujtást, eddig pozítív tapasztalataim voltak vele ma reggelig.Este tökéletes volt minden beteszem a garázsba, reggel előveszem, nem indul.Na mondom álmos, én is.Gyertya ki, nincs szikra.Arra volt időm, hogy a csatikat megnéztem, gyertya csere töptöröpp..., aztán már nem volt rá idő.Ma este cserélek rajta egy fekete dobozt, mert szerintem az adta meg magát.
Hallottam Trabantnál már jártak így, hogy indulni nem akart, leállításkor tökéletes volt.Szerintetek van ilyen, vagy nem akarta esőben összekoszolni magát, aztán rájött az álommanó?
Később írok ha összeszegeltem.
sorszám: 43491 (132862)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-04-17 20:02:14
Teknőc nem akarlak megsérteni, de ezt Te ne személyes támadásnak vedd, mert 5-en akarunk meggyőzni.Nem fikázni akarjuk a motorod, sem a Te érzékeidet, hanem tényeket közlünk.
A tuning egy nagyon furcsa dolog, itt is minden mindennel kapcsolatban van.
Egy érdekesség:
Pár évet rallyiztam, ma versenyszerelőként dolgozom egy csapatban.
Anno zsiguliban verseny előtt elment az olajnyomás, gyorsan lekaptuk a hengerfejet, kapott egy széria vezérműtengelyt, aztán goo!Mivel a megnövekedett kompresszióhoz úgy volt kiköbölve a motor, hogy a vezérlés ezzel a tengellyel dolgozott jól, a szériával még gyengébb lett mint egy széria motor!
Ezért függ össze minden mindennel.
Mondjuk az Mz-re visszakanyarodva az a tapasztalat, hogy azok a fránya fehérköpenyes mérnökök anno tudták a dolgukat az Mz tervezésekor.Ha valamit változtatunk az nem mindíg jól sül el.
Mondjuk a Te esetedben ép csak pozitívum van, és hozzá kis fogyasztás párosúl, ezért is érvel mindenki azzal, hogy közben történtek dolgok a motorral pozitív hatásra.Futmű, gumi új, láncvédőbakelit nem fogja annyira a motort stb. stb....
sorszám: 43490 (132861)

 
 
dunci360
válasz erre | email2012-04-17 19:55:11
Mit lehetne csinálni kis etz kinyomószerkezetével hogy jól működjön?
Olyan kemény a kuplung kar mint a beton, elfáradt a kezem rendesen. Most volt átalakítás, felújítás: ts agy új kinyomópálca golyó meg kitudja még mi :)
sorszám: 43489 (132860)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-17 18:42:54
1,4-1,5??? Én amióta 2szer kiszakadt a szelep azóta legalább 2,1re fújom.
sorszám: 43488 (132859)
(előzmény: csimbók, 2012-04-17 17:13:29)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-17 18:33:18
A cáfolóknak igaza van. Az a kérdés hogy miért érzékeled mégis így a dolgot.
Valami szőr van a levesben.
Van egy új ötletem. bár lehet hogy ez is tévedés.
A fordulat ingadozik, legalábbis egy fordulat közben változik valamelyest a szögsebesség azt hizsem. A motor valami átlag alapján mozog. A műszer is valami átlagot mér. De a két átlag nem biztos hogy megeggyezik. Lehet hogy az erőssebb motornak egyenletesebb a járása.
De csak ötletelek.Mindenesetre én elhiszem hogy eltérő értékeket mérhetünk, de az nem hogy valóban eltérnének a fordulatszámok. Csak valami mérési vagy érzékelési hiba lehet a háttérben.
sorszám: 43487 (132858)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 14:20:48)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-04-17 17:13:29
Az igaz,hogy most kissé lapos a hátsókerék.Már napok óta tervezgetem hogy a kútnál felnyomatom.2bár helyet most olyan 1.4 - 1.5 lehet benne.
sorszám: 43486 (132857)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-17 14:35:06)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-04-17 15:21:49
Ez is mutatja hogy az érveid nem állják meg a helyüket...

Különben nem értem miért kell egy ilyen pontatlan mérőeszközt, mint az MZ km órája, ilyen fanatikusan védeni.

Sokat csal és kész, hol ennyit hol annyit.Eleve műanyag a háza az egésznek, plusz rázkódik is szinte folyamatosan a Tiéd 70nél 10et csal felfelé pont.

Ezentúl bármi szó is esik erről, az csak tisztán hit vita.
sorszám: 43485 (132856)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 14:22:50)

 
 
Veatta
válasz erre | email2012-04-17 14:48:48
Ezt gondold át mégegyszer. Teljesen mindegy milyen erős, vagy hány köbcentis a motor. A főtengely fordulata és a hátsó kerék fordulata - ezáltal a sebesség- között az áttétel változatlansága mellett állandó különbséget fogunk tapasztalni, ez a rajta szereplő henger méretétől teljesen független érték lesz.
A sebesség értékét még a gumi átmérője sem befolyásolja ebben a kontextusban, csak akkor, ha a mérés külső forrásból érkezik (pl GPS), ugyanis az Mz-n a sebesség mérése is fordulatszám alapján történik, tehát nem a valós sebességet mutatja, hanem azt, hogy a gyári méretű kerékkel milyen sebességgel "kellene" haladnod. És itt jön a képbe a Gyula-bá által írott gumi lapulás.

sorszám: 43484 (132855)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 14:20:48)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-17 14:35:06
A plusz 32 kilódtól mennyivel csökkent a hátsó kerék sugara? Ezzel rövidebb lett a végáttétel, természetes hogy többet forgott a motor.
sorszám: 43483 (132854)
(előzmény: csimbók, 2012-04-17 13:15:47)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 14:22:50
Alakul, de ez még nem 130kg...De a súly különbség látszik itt is...
Teknőc
sorszám: 43482 (132853)
(előzmény: csimbók, 2012-04-17 13:15:47)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 14:20:48
Szia Árpád!
Ez pusztán fizika, sőt, szimpla mechanika, neked szívesen elmondom.
Adott azonos típusú, beállítású(azonos áttételű) de különböző lökettérfogatú két motorkerékpár, azonos sebességben haladnak.(-legyen70km/h.
Fordulatszámméréskor kiderül, hogy a nagyobb löketterű gép fordulatszáma kisebb, mint az azonos sebességgel haladó kisebb cm3 gépé.
Mert a nagyobb lökettérfogat nagyobb nyomaték(ez még nálam még+)
nagyobb erő ad. Így kisebb fordulaton is nagyobb erőt, teljesítményt ad le, mint a kisebb, azonos fordulaton.
Ezért jött elő ez, hogy 125-ösként a 70km/h-hoz akkor majd 5e/min kellett, most 150-esként elég a 4e/min fordulat is.
A sokan ezt nem tudják, sőt nem akarják ezt megérteni.Se elfogadni, s inkább csak ezt cáfolják,ami elég nagy baj.
Teknőc
sorszám: 43481 (132852)
(előzmény: Árpád, 2012-04-17 09:53:17)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-04-17 13:15:47
Ma mértem: 70es tempónál 4000fordulat 96kg.Oda adtam havernak 70es tempó 3500-3700fordulat 64kg .És mindketten hosszabb úton tartottuk a 70et.

TS 125
sorszám: 43480 (132851)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-17 09:53:17
Persze hogy cáfolatból van több. Hiszen az fizikai tény hogy ha nem változik az áttétel akkor adott fordulathoz adott hátsókerék fordulat tartozik. Adott kerék fordulat pedig adja a sebességet.
Mitől mérhetsz mégis más értéket?
Erre számtalan magyarázat lehetséges.
Cseréltél gumit. A régi gumi lehet hogy nagyobb erőkifejtéskor csúszott egy picit.
Csuszott leheletnyit a kuplung.
Változott a műszereid pontossága. Valami rezonancia a sebesség függvényében módosítja a fordulatszám mérést.
Rosszul emlékszel az adatokra. Vagy bármilyen tévedés, régi, vagy mostani hiba.
De igazából nem értem a problémát. Nekem évek óta nincs kilométeróra se a jawán, se az etz-n. Fogalmam sincs mekkora fordulathoz mekkora sebesség tartozik. Csak azt tudom hogy a motorjaim hogy gyorsulnak(azt se pontos értékkel), és azt hogy mennyire szeretik a szembeszelet vagy az emelkedőt. Szóval érzem mire képes éppen a motor, másra pedig nem is vagyok igazán kíváncsi.


Amúgy néha csodák is történténnek.
Régesrégen a postán volt egy sornyomtató aminek állandóan elcsúsztak a sorai. A meghajtó motor pontos volt mint egy atomóra, milliószor megmértük, többen, többféle módszerrel, a meghajtás bordás ékszíj volt ami ebből a szempontból úgy viselkedik mint a lánc. A bordák aránya adja az áttételt. Ugrani bordát nem tudott. A nyomtató mégis 500 soronként lejjebb csúszott egy sorral. Nem ugrás szerűen, hanem fokozatosan, tized miliméterenként. Sose jöttünk rá hogy ez hogy lehetséges. Hetente egyszer összegyűltünk, megcsodáltuk, aztán mentünk a dolgunkra. Vagy négy műszrész és három üzemmérnök.
sorszám: 43479 (132850)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 08:56:11)

 
 
Veatta
válasz erre | email2012-04-17 09:47:45
Az áttételezést szakiskolában már biztosan tanítanak, ha általános iskolában esetleg fizikából nem is.
Ha ötletet akarsz akkor a placebó hatáson kívül is még vagy kismillió "sokkal jobban megy, és kevesebbet is eszik" tudományos magyarázat létezhet, az áttételek mint magad is leírtad nem változtak meg, azért a kevesebbet forog de mégis gyorsabban megyek, dologra egy hihetetlen magyarázat mégis létezhet: A 125-ös hengerrel csúszott a kuplungod, a 150-es esetében már nem, ez persze ellentmondana a fizikának, miszerint alacsonyabb teljesítmény mellett, csúszik a kuplung, magasabb teljesítménynél meg nem.

Szóval, ha ilyen eszmefuttatásokat akarsz olvasni akkor írunk bátran, de a tény attól még tény marad.
sorszám: 43478 (132849)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 08:56:11)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-04-17 09:13:28
Legegyszerűbb lenne megmérni egy GPS-el, hogy mikor mennyit mész, nekem is volt ilyen mikor hengert cseréltem, hogy 3000nél ment 70et, csodálkoztam is, aztán rá kellett jöjjek, hogy szar az órám, ennyi.

A fordulatszámmérő még úgy ahogy pontos is de arra se tenném a lelkem.

Igazából Te használod nem mi, én csak leírtam egy tényt, ez nyilván nem áll összefüggésben azzal amit hiszel/gondolsz/látsz.
sorszám: 43477 (132848)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 08:56:11)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 08:56:11
Még mindig csak cáfolat van -
de senkitől nincs épkézláb gondolat-
hogy ez mégis mitől van?
Erre várok más magyarázatot, nem arról hogy ez nem jó.
Mondjátok meg, hogy szerintetek mi történt? S hogyan fordul ez elő akkor?
Köszönöm, ha erre válaszoltok, másra nem is vok kíváncsi!
Teknőc
sorszám: 43476 (132847)
(előzmény: Veatta, 2012-04-17 08:21:19)

 
 
Veatta
válasz erre | email2012-04-17 08:21:19
Amennyiben az áttételeken nem változtattál, akkor az egyes fordulatszámokhoz tartozó sebesség sem változhatott. Ez tény ezen nincs mit magyarázni.
sorszám: 43475 (132846)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:50:50)

 
 
dunci360
válasz erre | email2012-04-17 06:52:42
A könyv írja, hogy a 150-es hengerrel gyorsabb de az a 16-os első lánckerkék miatt van, azaz egy fog a végáttételnél magas fordulaton már sokat számít!!!
Hiába hat több vagy kevesebb erő a főtengelyre adott fordulat adott sebesség. Ha 125-ösre felteszed a 16-os első lánckereket pontosan ugyanolyan gyors lenne mint egy 150-es csak ugye az erő hiányzik hozzá. De a fordulat sebesség arány ugyan az lenne!!!
sorszám: 43474 (132845)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 04:56:28
Ismétlem, a többi beállítás maradt gyári 125-ös,
no, akkor feldobtam a labdát rendesen!
Várom a ti okfejtéseteket is!
Teknőc
sorszám: 43473 (132844)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:50:50)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 04:52:43
Elírás itt:
"Aztán a 3. henger után lett a gép 125-ös, saját elhatározásból, és erősebb-jobb megoldás született."
125 helyett 150-es....
Teknőc
sorszám: 43472 (132843)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-17 04:44:39)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 04:50:50
Én megértem, amit írtok, hogy az áttétel ha nem változik akkor elvileg nem is kéne annyira változni a fordulat és seb. közötti összefüggésnek.
De, ha ilyen okosak vagyunk, akkor ezt is indokoljátok meg nekem, jó?
Kérdem én, mitől van ez, amit állítok hogy ez fenn áll, s tapasztalom ezt nap, mint nap?
Mitől van az, hogy hirtelen majd ezer/min fordulattal kevesebbel érem el a régebbi sebességeket?
Hiszen más nem változtattam?
Mitől van az, hogy erősebb, terhelhetőbb lett a gépem,
mikor mást nem változott?
Az óra és szemcsalás pedig kizárva, ezen felül épkézláb magyarázatot kérek tőletek, oksa?
Szeretném hallani is tőletek, mert nálam tényleg így van, és más véleményére is adok, ettől függetlenül.
Mert más magyarázatot erre nem találok.
De ha ti véleményetek is érdekel, hogy ez szerintetek miért van?
Este visszanézek...
Teknőc
sorszám: 43471 (132842)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 04:44:39
Hát hidd el, sokat számít, hogy mennyi mindent visz. Volt, hogy 210 kg pakoltam meg, és kész volt a gép a hegyekben.
Mikor még én is max 85 kg voltam, fel se merült a hegyekben , hogy van egyes is.
Minden esetre, mikor csak 1 mázsát cipelt a gép, bőven elég volt 125-ös.
Miután 130 kg lett, azóta kissé gyengének éreztem a hegyekben.
Nem mondtam, hogy nem boldogultam el vele, de nem úgy ment, ahogy régen az első hengerrel és kis súllyal ment.
Aztán a 3. henger után lett a gép 125-ös, saját elhatározásból, és erősebb-jobb megoldás született.
A nagy mz is két személlyel, túra felszereléssel már elgyengül kicsit.
Sokan ezért 300-asítják.
Innen jött az ötlet, hogy a kicsi teljesítményét is fel lehet dobni így.
Tap.szerint igen jól sikerült.
Egyébként a környezetemben akiket kérdeztem, mind az mondta, hogy igazam van, erősebb épített motornak illetve mellette a gyárinak más a seb. és más a fordulata egymáshoz képest.
Ezt szeretném ha megértenétek.
Egy adott fordulathoz tartozó erő és forgatónyomaték teljesen más érték, így fent áll, hogy egy adott fordulaton nagyobb seb. érek el.Mivel nagyobb a főtengelyfordulatára eső erő.
Ezt írja a könyv is.
5600/min fordulaton a 125--ös 60-82km/h.
A 150cm3 5600/min -en 83-98 km/h.
Igaz, a gyári 150-esnek 16-os lánckerék is van, de ez csak 5 km/h különbséget okoz, tehát nem is akkora eltérés.
Teknőc
sorszám: 43470 (132841)
(előzmény: csimbók, 2012-04-16 22:32:25)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-17 04:19:28
Áttétele nem is változott, de seb. növekedést tapasztaltam, és a könyv is alá támasztja ezt.
Ismétlem, mást nem írtam.
Azonos fordulaton nagyobb lett a seb., bár 15/48-as áttétel van fent.
És semmi mást nem változtattam.
Teknőc
sorszám: 43469 (132840)
(előzmény: Jaky16, 2012-04-16 22:08:56)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-04-16 22:32:25
""125cm3 ként a hegyekben a 15-17% emelkedőkön
bizony, csak egyesben araszoltam felfelé.""

Akkor az a henger vagy nagyon halott volt vagy nem pörgeted eléggé,hogy csak 1 ben ment fel a 16-17%-os emelkedőkre.Az enyém még 125ös mert megvárom a teljes végét,hogy felrakjam a 150est.De 2ben bárhová felkapaszkodik.

Ahova 2ben tudok felkapaszkodni mz-vel azt a yamaha jog (50ccm)észre sem veszi :(
sorszám: 43468 (132838)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-04-16 22:08:56
Én megértem ezeket, viszont leírnám még egyszer:
Tehát azzal, hogy növeljük a köbcentit, a motor áttételei nem változnak!!!
Hiába 150es a gép, ugyanolyan fordulaton ugyanannyit fog menni, mint a 125ös, mert nem attól függ!!!
sorszám: 43467 (132837)
(elözmény: Teknőc, 2012-04-16 18:09:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-04-16 22:04:03
Nagyobb henger, nagyobb köbcenti, nagyobb nyomaték, de lóerőben nem biztos, hogy nagyobb lesz, a megnövekedett nyomaték kisebb fordulatszámot idéz elő, mivel megnövekedett a kompresszió.(125-ös hengerfej)
Fordulatszám növekedéshez a forgó tömegek súlyát kell csökkenteni....
Na most fogom be a szám...
A lényeg, hogy én már azt sem értem, hogy a Ti Mz-tek, hogy eszik ilyen jól?
Nekem egy 6000km-t futott Ts125-ös volt, na annak 95 volt a vége és 75-80-nál már 4,5-5 litert evett.
Előtte nagyapám testvéréé volt, neki a vétel után 6 évvel közölték, hogy van benne 4-ik is.:)
Addig 50-55-el járt, kicsit belustult.Sosem tudtam bele életet lehelni, mondjuk nem is nagyon akartam.
Én pont a katonai Etz dobbal vettem észre azt, hogy bár jobban megy, de jobban is eszik.Országúton elenyésző, de városban kinyitotta a pofáját.
Sokkal jobb a hangja, lobbanékonyabb, de ha sokat fog enni, megy vissza az utángyártott fos dob...
sorszám: 43466 (132836)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu