hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

sipi5000
válasz erre | email2020-09-05 19:01:53
Egyébként kíváncsi lennék, hogy amikor a gyárból kijöttek hány lóerőt tudtak ténylegesen, valamint a mai korszerűsített motorok mennyit tudnak.
sorszám: 48980 (147512)
(előzmény: szsrobert, 2020-09-05 18:02:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2020-09-05 18:02:57
5000/min fordulatszamig elmuzsikal.
sorszám: 48979 (147511)
(előzmény: sipi5000, 2020-09-04 19:06:47)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-09-04 19:06:47
Na gyerekek.. Kerültem ma egy Ts 150-el, olyannal amilyen az enyém lesz. Álom. Maradjunk annyiba. Olyan szépen húz 4.be! Elég is lesz. Nem fogom szétfaragni.
sorszám: 48978 (147510)
(előzmény: szsrobert, 2020-09-01 09:14:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2020-09-01 09:14:57
Kellra egy 3. elektromos kerék.:-)
sorszám: 48977 (147506)
(előzmény: Keri, 2020-09-01 06:23:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-09-01 06:23:14
90 amit szinte mindig ment nekem.
106 volt kormányra hasalva ideális körülmények közt, GPS-el mérve.

Még mindig nem hibridesítetted az MZ-d? :D
Vettem Nissan Leaf akkucellákat 10ezer ft/darab áron. 7.2V-40Ah
Négy ilyennel azért már elég komoly hatótávod lehetne benzin nélkül. :)))
sorszám: 48976 (147505)
(előzmény: szsrobert, 2020-08-31 14:33:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2020-08-31 14:33:06
6000/min 100 es felette, annyit tudnia kene.
Nem nagy atmeroju a hatso gumi? Kormanyra hasalva se megy?
Inkabb fogyasszon keveset, mint 200at menjen.:-)
sorszám: 48975 (147504)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-31 11:51:50
1-2 alkatrészed biztosan nincs fölöslegben?
sorszám: 48974 (147503)
(előzmény: Keri, 2020-08-31 08:00:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-31 08:00:24
Nem!
Csak gyűjtöm :)
sorszám: 48973 (147501)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-30 17:12:02)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-30 17:12:02
Akkor eladó alkatrészeid vannak ts-hez, jól értelmezem ? :D
sorszám: 48972 (147500)
(előzmény: Keri, 2020-08-30 10:01:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-30 10:01:26
Itt tartok. A váz is le van már szinterezve. Mondjuk büszke vagyok magamra 3 éve nyúltam hozzá utoljára :D

https://1drv.ms/u/s!ArYQ5r5KRF2joQvzqVg1qcTIT0mk?e=mzQVxP
sorszám: 48971 (147499)
(előzmény: Keri, 2020-08-30 09:56:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-30 09:56:47
Akkor tartsd meg és ne piszkáld, megérdemli hogy ne csinálj belőle szemetet, mert az ilyen sufni tuningnak 99%-ban ez a vége. Nagy lelkesedéssel belevágnak, szétszedik darabokra hogy felújítják, aztán így kosárban rakják ki 10 év múlva lomtalanításkor...tudom mert vagy 3 TS-re való alkatrészem van így :DDD

Szóval tartsd meg rázd gatyába, de ne akard tuningolni, csak a gyári állapotot állítsd vissza. 40 éves motor, bőven oldtimer. Olcsónak sem mondanám manapság. régen az volt, de már nem az. Amit olcsón megkapsz az pont az ilyen házilag elrontott kínai alkatrészekkel életben tartott példányok.

És nekem hihetsz mert szintén érzelmi alapon elkezdtem felújítani és ennek már 10 éve :DDD
sorszám: 48970 (147498)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-29 14:55:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-30 09:29:24
TS-nek borzasztó nagy a prés sávja, ezért jó eséllyel ahhoz nem kell nyúlni. Volt egy ilyen haver aki túlagyalta, kiszámolta, pontosan megmunkálta, és gyenge szar lett a TS-e :))))
Én csak rátettem a 125-ös hengerfejet, picit kolompolt a belógó peremen, azt lefaragtam kézzal, azóta azt sem csinálja, picit összecsiszoltam hogy tömítsen, illetve beraktam alufólia tömítést. Ez már elég volt ahhoz hogy tudja a gyári paramétereket, és jól használható legyen.

Igaz a karburátor fúvókatűt is magam reszeltem mert nem voltam elégedett a karakterisztikával, meg nagyobb főfúvóka is kellett hozzá a 150-re fúrás miatt.

Szóval én nem számolgattam, hanem apránként a használat közbeni tapasztalat alapján reszelgettem le a hibákat.

Érdekes hogy a fúvókatű meg sem közelíti a gyári alakját, pedig abból is begyűjtöttem minden változatot, de ehhez képest jóval vastagabb és domborúbbra jött ki a megfelelő.
sorszám: 48969 (147497)
(előzmény: Atilla, 2020-08-29 13:25:07)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-29 14:55:50
Ragaszkodok a motorhoz, mert 0 km-s kora óta a családban van, így úgymond örökség, tehát lecserélni biztosan nem fogom. A henger/hengerfej átalakítást megcsinálják nekem, ráfaragjuk a 24-es pwk karbit, valamint veszek hozzá egy gyári kinézetű belső rezós kipufogót, és rárakok egy 15-ös lánckereket előre, majd meglátjuk így mit hoz a gép.
sorszám: 48968 (147496)
(előzmény: Atilla, 2020-08-29 13:25:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2020-08-29 13:27:15
Pedig elvileg ott csak egy gumicső kell a csonk és a karburátor közé.
sorszám: 48967 (147494)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-29 12:12:17)

 
 
Atilla
válasz erre | email2020-08-29 13:25:07
Természetesen a tömítő felületet és a préssávot együtt kell leszedni, különben bele fog érni a dugattyú.

A dolog lényege hogy a benzin oktánszáma nagyot nőtt ahhoz képest amihez anno tervezték. Tehet lehet sűríteni bátrabban. Márpedig nagyobb sűrítés=jobb hatásfok.

Hogy mennyit kell ehhez leszedni? Hát az változó, lehet az is hogy semmit.
De számolj! A furatot tudod, löketet tudod, préssávot meg tudod mérni, csak a hengerfej méret kérdéses, de azt meg fel lehet önteni olajjal és akkor már azt is tudod.
Minden motor más, tehát ne hallgass senkire, mert valójában senki nem tudja megmondani mennyit kell leesztergálni a te hengerfejedből. Szóval inkább számold ki milyen sűrítési viszonyhoz mennyit kell leszedni belőle. 10:1-12:1 közötti arány jó a 95-ös benzinhez.
És persze nem árt elfelejteni, hogy először gyári állapothoz közelire fel kell újítani a blokkot és utána lehet a módosításokon agyalni.
A forgattyús mechanizmus sokkal nagyobb terhelést fog kapni pusztán ettől is és ha kicsit már lóg benne minden akkor pikk-pakk szétesik.

Azt mondom, ha több ló kell de nem vagy elvakult 125-ös MZ rajongó és nem vetted a fejedbe, hogy ebből a motorból kell űrhajót építeni, akkor mielőtt nekiállsz reszelni a vasat, inkább vegyél egy nagyobb motort. (Akár MZ-t ha az tetszik)
Olcsóbb és tartósabb lesz a végeredmény.
Persze ha érdekel, tanulni szeretnél, kell a kihívás, na meg van végtelen időd és pénzed rá, akkor hajrá! :-) Olcsó motor nem kár érte, ilyen szinten jó alapanyag. Viszont a DDR mérnökök nem voltak hülyék, így nézve meg nem túl jó alapanyag.
Legalábbis azokat a legendákat, hogy lereszelek innen-onnan pár millimétert és megtáltosodik, azt felejtsd el.
sorszám: 48966 (147493)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-27 18:16:37)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-29 12:12:17
Hát a karburátor az már elég kopott, vettem pwk 24est, de a felfogatását nem igazán tudom megoldani. De 15ös fogassal mindenképp kifogom próbálni.
sorszám: 48965 (147492)
(előzmény: Keri, 2020-08-28 21:05:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-28 21:05:10
Elég keserves ez így.
Ha Vecsés közelében laksz akkor gyere el, és átnézem neked.

Lehet hogy ahogy kolléga mondta a karburátor nem áll a helyzet magaslatán.
sorszám: 48964 (147491)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-28 11:47:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-28 21:01:27
Ki lehet próbálni. Ez egyéni ízlés kérdése. Rövidebb áttétellel esetleg optimálisabb részére esik a nyomaték görbére a végsebesség.

Mennyit pörög? Mennyi a végsebesség?
6000rpm és 90km/h felett ne várd el hogy menjen. Ezt mondjuk a te súlyoddal is bírta az enyém. (esetemben asszonnyal együtt)

Ha hajtani akarod, nem lesz takarékos.
4.5litert beszopta nekem csutkán hajtva.
Eredeti 125-ös egy literrel kevesebbet evett, persze nem is ment úgy.
sorszám: 48963 (147490)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-28 11:47:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-28 20:44:08
Na meg is van a legjobb tuning:
Fogyókúra :))))
sorszám: 48962 (147489)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-28 11:05:39)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-28 11:47:58
Vagy tegyek rá 15ös fogast előre? Mert most 16os van, de félek hogy a 15össel meg agyon kell pörgetni, és enni fog mint az állat.
sorszám: 48961 (147487)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-28 11:05:39)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-28 11:05:39
Az a bajom, hogy a 4. sebesség az nagyon nagyot ejt. Konkrétan egy kis szembeszél és el lehet felejteni a 4.et, próbáltam más váltót keresni bele, de nem találtam ami bele illő lenne. Ha 5 sebességes lenne, hozzá nem nyúlnék. De a 4. sebesség az amúgy is 110 kilóm alatt.....
sorszám: 48960 (147486)
(előzmény: Keri, 2020-08-28 07:23:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2020-08-28 08:06:47
Kopott gaztolattyu es tolattyuhaz kozt atszokik a levego, ami alacsony tulattyuallasnal is sok levego+uza bejutasat eredmenyezi>magas alapjarat.
sorszám: 48959 (147485)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-23 19:35:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-28 07:23:07
kb. tized mm

Mennyi a préssávod?
Ez ne legyen kisebb 0.4 mm-nél.
Az alá azért nem nagyon érdemes menni mert fordulaton bele fog verni a dugattyú, főleg ha kopik a csapágy.
De ezt simán egy sík márványlapra, vagy centi vastag üveglapra rakott vizes csiszolópapírral, meg lehet csinálni.
200-assal nagyolsz, aztán 400,800,1500-as papírral finomítasz fokozatosan, ilyenkor is fogy az anyag, szóval figyelj rá. A boltban nem pont ezek szoktak a számok lenni, a nagyságrend a lényeg. Ne nyomd rá, ne billegjen. Körkörös mozdulatokkal folyamatosan forgatva csiszold le.

Első körön én nem is javaslom hogy túl sokat leszedj, mivel ezt bármikor folytathatod. Kezdetnek csak annyit csiszolj, hogy szép polír legyen a tömítő felület.
Ugyan ezt a henger oldalán is megcsinálhatod.
Ugye TS-hez nem kell hengerfej tömítés, itt a felület tömít.
Én többet nem is csináltam. Nem volt rá szükség. 150-es hengeren a 125-ös hengerfej, bőven elég sűrítést adott.
Csak a nagyobb henger átmérőhöz kell hozzá igazítani az égéstér peremét esztergán, mert picit belóg.

Egyébként még mindig azt mondom, nem kell ide tuning. Simán normálisan megcsinált 150-es elég erős. 14-es fogaskerékkel még kerékre is áll, ezért raktam fel 15-öst, mert erre semmi szükségem nem volt.
Ha meg ez kevés akkor venni kell egy 250-est, az alapból erősebb.
sorszám: 48958 (147484)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-27 18:16:37)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-27 18:16:37
Ts hengerfejből mennyit szedessek le kb?
sorszám: 48957 (147483)
(előzmény: Keri, 2020-08-26 11:04:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-26 11:04:29
De :D
Bár szerintem túl sok gondot nem okozna, simán megrágja és kiköpi.
sorszám: 48956 (147477)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-24 18:05:42)

 
 
Szp900
válasz erre | email2020-08-25 20:40:33
Köszi a segítséget, még egy gyertya cserét megpróbálok.
sorszám: 48955 (147475)
(előzmény: Keri, 2020-08-24 17:05:12)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-25 12:52:01
Rendben. Hát nekem egy utcai TS lenne a cél, de mégis úgy, hogy jobban feltudja venni a tempót a mai közlekedéssel.
sorszám: 48954 (147474)
(előzmény: Atilla, 2020-08-24 19:31:14)

 
 
Atilla
válasz erre | email2020-08-24 19:31:14
Szerintem nem itt kell kezdeni.
Ez már nagyon az utolsó kihegyezés, aminek nem is látom sok értelmét egy utcai motornál.
Sokkal többre mész, ha leszedsz a hengerfejből, a mai benzineknek megfelelő sűrítéshez. Azzal látványosan javul a hatásfok.

Amúgy nem jön ki a parafa, mert beragasztják! :-D
sorszám: 48953 (147465)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-24 18:05:42)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-24 18:05:42
És az nem tud kijönni a helyéről? Mármint a parafa a csapszegből.
sorszám: 48952 (147464)
(előzmény: Keri, 2020-08-24 17:01:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-24 17:05:12
De persze ezek csak tippek.
Nem tudom mi lehet a gond nálad.
sorszám: 48951 (147463)
(előzmény: Szp900, 2020-08-23 13:02:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-24 17:04:17
Lehet gyújtás hiba.
Trafó elég nyűgös manapság.
Nekem sikerült gyárit szereznem, azok jók, de az utángyártottakkal sok a gond.
sorszám: 48950 (147462)
(előzmény: Szp900, 2020-08-23 13:02:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-24 17:01:53
Növeli a forgattyús házban a nyomást, így gyorsítja az öblítést.
Elvileg magasabb fordulatra rátesz egy picit.
Én soha nem csináltam ilyet.
Amúgy nem csak a csapszeg, hanem a főtengelyen a lukakat is ki szokták tölteni. Lényeg hogy csökkentsék a minimális térfogatot.

Nekem az ETZ kuplungról leszedtek egy fél kilót, az többet ér. Utcán ugyan nem lehet használni, mert alsó tartományban nincs erő benne, de nagyon robbanékony lett. Teljesítménye nem lett több.
sorszám: 48949 (147461)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-24 10:53:35)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-24 10:53:35
De csörög :) Egyébként, ez a csapszeg ki parafadugózása, ez miért jó? vagy mennyire veszélyes?
sorszám: 48948 (147459)
(előzmény: Atilla, 2020-08-24 10:19:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2020-08-24 10:19:01
A kopás és a kis furatokban a lerakódások. De főleg a gáztolattyú és a ház kopása. Finoman húzott pici gázra nem csörög a karburátor?
sorszám: 48947 (147458)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-23 19:35:16)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-23 19:35:16
Szerintetek a régi mz karbiban mi a ludas, ugyanis menet közben jól működik a motor, csak az alapjárat magas, és nem reagál az állításra. Farsot nem szív sehol, ugyanis pwk karbival meg tökéletes alapjárat van.
sorszám: 48946 (147457)
(előzmény: Szp900, 2020-08-23 13:02:42)

 
 
Szp900
válasz erre | email2020-08-23 13:02:42
Ki kötöttem nem lett jobb a helyzet leáll lassításkor, most puffant is egyet, a karburátor beállított a leírtak szerint, lehet gyújtás hiba van? Gyertya új van benne brisk N14YC.
sorszám: 48945 (147456)
(előzmény: Keri, 2020-08-23 11:24:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-23 11:24:29
Rosszul van bekötve elektromosan ha folyamatosan világít.

Igen, egy próbát megér, inkább kösd le.
sorszám: 48944 (147455)
(előzmény: Szp900, 2020-08-23 10:30:42)

 
 
Szp900
válasz erre | email2020-08-23 10:30:42
Az üresjárati kapcsoló ki lett cserélve, de állandóan világít, el van kopva belül az a kis lemez, kössem ki inkább?
sorszám: 48943 (147454)
(előzmény: Keri, 2020-08-23 09:23:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-23 09:25:46
Amúgy az dicséretes hogy kipucoltad a karbit, de be is kéne állítani.
<---Szerviz rovatban leírtam hogyan.
sorszám: 48942 (147453)
(előzmény: Szp900, 2020-08-22 22:52:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-23 09:23:30
Elég kevés az infó. Ennyiből nem lehet következtetéseket levonni.
Nincs alapjárat.
Lehet hogy túl dús az alapjárati keverék és belefullad gázelvételnél.
De az is lehet hogy az üres jelző kapcsoló testeli a gyújtásod.
Vagy csak rosszul kötötted be a gyorsváltó verseny elektronikát.
sorszám: 48941 (147452)
(előzmény: Szp900, 2020-08-22 22:52:58)

 
 
Szp900
válasz erre | email2020-08-22 22:52:58
Sziasztok! Mz Ts 250 vissza váltásnál pl ha 1 be vissza kell váltani akkor leáll majd újra vissza indul gázadásra mi lehet a baj? Az üzemanyag rendszer kitisztítva.
sorszám: 48940 (147451)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-04 08:05:12
Ja a PÁL dugattyú kft is elég jól dolgozott nekem. Ők gyártanak dugattyúkat is, bár MZ-hez a lengyel, vagy Berta dugattyúk tökéletesek.
sorszám: 48939 (147410)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-04 08:02:46
A tuningokat viszont senki nem fogja megcsinálni. Nem tudsz annyit fizetni, ami szívással jár egy ilyen tuning.
Ha mégis akkor meg rendes motort is kapnál azért a pénzért.

Ezt a megszállottak maguknak szokták, de 3 embert ismerek aki erre képes és ketten MAMI-ban tanítanak.
sorszám: 48938 (147409)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-03 10:17:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-08-04 07:55:16
Szimpla felújításra a Kossuth és Társa a Gyömrői és Újhegyi út sarkán-
Nem tudom létezik e még a cég, de jó munkát végzett az öreg szoci gépekkel mindig.
Google Street-ben még látszik a reklámtáblája, csak ide nem tudok beszúrni ilyet.
sorszám: 48937 (147408)
(előzmény: sipi5000, 2020-08-03 10:17:52)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-08-03 10:17:52
Műhelyt tudnátok ajánlani Főtengely felújításra, könnyítésre, henger fúrásra, átalakítására?
sorszám: 48936 (147407)
(előzmény: sipi5000, 2020-07-24 20:43:27)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-07-24 20:43:27
Valakinek egyébként egy gyári ts 150 szívócsonja nincsen eladó?
sorszám: 48935 (147399)
(előzmény: sipi5000, 2020-07-24 20:41:39)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-07-24 20:41:39
Külön benzinjáratot nyit meg. Csak az a fura, hogy eddig jó volt, majd főfúvókát cseréltem egy picit nagyobbra, azóta csinálja. Szerintem valami kiesett, vagy nem tudom.
sorszám: 48934 (147398)
(előzmény: Keri, 2020-07-24 16:43:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-07-24 16:43:21
Ennek szívatója hogy dúsít?
Szívótorkot lezárja egy szeleppel?
Vagy egy külön benzinjáratot nyit meg?
Előbbi esetben lehetésges hogy alacsony lesz az úszószint, a megnövelt vákuum segít felszívni az üzemanyagot mélyebbről.

De azt kell mondanom így látatlanban nehéz bármi okosat mondani, ha az alapvető dolgok nem jöttek be.
sorszám: 48933 (147397)
(előzmény: sipi5000, 2020-07-24 15:24:23)

 
 
sipi5000
válasz erre | email2020-07-24 15:24:23
Más probléma lesz itt szerintem. Nincs alapjárat, és akármekkora gázt húzok, egyáltalán nem pörög fel. Miest lecsukom a szívatót, leáll.
sorszám: 48932 (147396)
(előzmény: Keri, 2020-07-24 13:51:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2020-07-24 13:51:54
Ahogy Robi is mondja, nem kap elég benzint.

Szívatót told vissza amíg van stabil alapjárat. Ha óvatos gázhúzásra elkezd fulladni, akkor kicsi a főfúvóka. Ha megy, akkor az alapjárati rendszernél dúsíts.

Optimális esetben, üzem melegen szívató nélkül az alapjárati dúsítással a fordulatszám maximalizálásra kell törekedni.
(részletes fejtegetés a itt Szerviz rovatban van)
sorszám: 48931 (147395)
(elözmény: sipi5000, 2020-07-22 18:16:30)

 
  Összesen: 981 oldal
|< 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu