hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 16. kedd 
Csongor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-03 17:41:29
"... A 634 biztosan, az 559 szinte biztosan nem akus gerjesztésû. ..." -egyik sem akkus gerjesztésű, mindkettőt a forgórész gerjeszti. A többi rendben.
sorszám: 4712 (140210)
(előzmény: Árpád, 2013-08-03 08:34:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-03 08:50:32
Majd elfelejtettem. Nem működik sokáig fordított résszel mert félvezető nincs, de van akku. Az pedig rendesen veszi fel az áramot ha fordítva akarod tölteni.

Én is gyanakodtam hogy az 559 pozitív testelésű. Semmi gond, ebben az esetben akkor fordult meg a dinamó ha test felé pozitívat mér. Ha igen, az akut úgy kell az allorészhez érinteni hogy a + megy a föld vezetékre, a - megy a szabályzó hoz menőre.
sorszám: 4711 (140208)
(előzmény: Árpád, 2013-08-03 08:34:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-03 08:34:34
Még egyszer. A 634 biztosan, az 559 szinte biztosan nem akus gerjesztésû. A gerjesztő áramot a dinamóról kapják, egy irány kapcsoló választja el őket az akuttóll. Ezért tudnak át fordulni.
Az MZ szabályzó táp felé húzza a gerjesztőtekercs egyik végét, a másik fixen, direktben földön van.
A Jawa gerjesztötekercse fixen direktben a dinamonál van a távra kötve, a szabályzó föld fele huzogat.
Az ellenállás mznél a tápra van kötve, javánál földre.

Annyira át tud fordulni a János generátor fesze hogy az enyém es itt egy panaszosé is megtette már ezt. Útjaik során is találkoztam egy fickó áll aki így járt. Tehát tiíz év alatt 3 esetbe futottam bele. Roppant kevés, de nem elhanyagolható
sorszám: 4710 (140207)
(előzmény: Keri, 2013-08-03 07:31:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-03 07:31:18
Pont hogy a Jawa feszültség szabályzókkal kerültem csak közelebbi ismeretségbe, mert azokat kellet állandóan berhelni, MZ-n azt sem tudom holvan :)
(((Najó a 634-es szabályzójával nem volt sok bajom, egyszer kellet beállítani, de ezt úgy sem árulom el egy Jawasnak :))))

De szabályzok működési elve mindenhol azonos.

MZ-n is össze van kötve egy ellenálláson keresztül a DF és D+
Ezzel oldja meg a sima kapcsolást.
Alap esetben DF megkapja az akkufeszt, teljes gerjesztés.
Második eset, az érintkező középállásban, nem ér semmihez, ekkor csak az ellenálláson keresztül kapja a gerjesztést, de könnyen belátható hogy azonos potenciálon van a D+ az akkuval ilyenkor. Aztán harmadik eset, amikor testeli a DF-et ekkor teljesen megszűnik a gerjesztés.
Jawan, MZ-n és egyaránt.

A 634 és a 559 között az a különbség viszont, hogy a 634, negatív testelésű, az 559 viszont pozitív.
Szóval erre valóban figyelni kell, de tulajdonképpen, nem tudom mi történne ha fordítva tenné be az akut, szerintem akkor is működik vígan minden fordított polaritással, mivel nincs benne félvezető.

Átpolarizálódni...lehet nem tudom. Szerintem, hangsúlyozom, hogy szerintem, de nincs róla tapasztalatom, de én is hallottam ilyenről, szóval szerintem nem nagyon tud, mivel akkus gerjesztésű, és ha marad is ellentétes polaritású remanens mágnesesség azt az elektromágnes felülírja, az első gyújtás ráadásnál. Lényegében pont azt csinálja mint amit te is javasoltál.
Persze lehet valami korlátozó ellem hogy ne szaladjon meg az áram, és elképzelhető hogy több marad vissza mint amit vissza tud polarizálni... bár akkor nem értem miért nem állandó mágnest raktak bele eleve, ha már elektromágnest nem tudtak rendeset csinálni :D

Mindenesetre ártani nem árthat neki ha megteszi, amit jawa-soltál.

Meg most megnéztem a kapcsolási rajzát, elképesztően egyszerű az 559-esé. Szóval kollégának javaslom azt is tegye ki maga elé, ha még nem tette meg, mert nagyon egyszerű lesz úgy behatárolni a zárlatot.

Én egyébként azt csinálnám, hogy mindent lekötök róla, csak a gyújtást teszem rá, ha azzal nem csapja le, akkor mehet a dinamó is vissza.
Ha azzal sem, akkor elkezdeném a világításokat visszadugdosni. Szóval elég gyorsan be lehet határolni a hibát.
A szívás az volt, hogy nálam sem jelentkezett a zárlat amíg vissza nem raktam a burkolatot :D
sorszám: 4709 (140204)
(előzmény: Árpád, 2013-08-03 01:23:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-03 01:23:51
Látszik hogy MZs vagy. :)
Igazad van persze, de a megfogalmazás az MZ szabályozót juttatja az ember eszébe.
634nél és emlékeim szerint az 559nél is a dinamorol jövő + rá van kötve a gerjesztes egyik kivezetésére, a másik kivezetést húzógatja föld felé a szabályzó.
Ebből a különbsegből egy nagyon ritka, de nagyon érdekes hiba jelentkezhet.
Néha leállításáról a dolgok szerencsétlen oszjátéka folytán negatív fesz vissza rúgást kap az állórész.azaz fordítottra magnesezödik át. Az újbóli indításkor a fordított maradó mágneseség fordított feszt fog előállítani. Ha megint leállítod a motort, marad a fordított mágnesesség.Azaz innen kezdve a dinamo mindig fordított feszt fog gyártani. Ilyenkor persze kiég a biztosíték állandóan.
Azaz a jawán a dinamo gerjesztését a maradó mágnesesség a
Adja az mzn az akkuról jjövő áram . Az mzn nem tud megfordulni a gerjesztés, a jawán igen.
Ha megfordul a kovekezőt kell tenni:
Le kell kötni az allorész mind két vezetékét, majd ezekre megfelelő irányba hozzák kell érinteni egy pillanatra az aksit. Így vissza fordul a maradó mágnesesség.
Lehet hogy az 559 pozitív testelésü, de szinte biztos vagyok benne hogy itt is a fogó részről kapja Delejt így a leírt jelenség bekövetkezhet.

Megint tableten írok, az esetleges hibákért elnézést kérek.nem mindig veszem észre hogy nem a beírtat írja ki, hanem az általa felajánlottat.
sorszám: 4708 (140202)
(előzmény: Keri, 2013-08-02 23:21:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 23:21:44
Az a fedél ami alatt az akku van :)

Ja ha elektronikát tanulsz, akkor először is sok sikert hozzá :)

Akkor a fesszab:
Van egy méretezett relé, ami adott feszültségnél billen át. Ez a dinamó, gerjesztését kapcsolja le.

A bonyolítás az, hogy alaphelyzetben teljes feszültséget rákapcsolja, amikor félig meghúz, és a két érintkező között van, akkor egy ellenálláson keresztül kapja a gerjesztést, vagyis csökkenti az áramát, ezzel pedig a dinamóról lejövő feszültséget. Ha tovább növekszik a feszültség, teljesen átbillen, akkor pedig rövidre teljesen lekapcsolja a gerjesztést.

Ezen felül van még egy érintkező ami akkor kapcsol össze ha elérte az akku minimális feszültségét a dinamó, így nem meríti le az akkut az álló dinamó.

További bonyolítás, hogy a dinamóról akku felé menő vezeték ellentétes menettel rá van tekerve a relé tekercsére, ezért ha túl nagy a lejövő áram akkor arra is lekapcsol, így megvédi megvédi a dinamót a leégéstől.

A kétoszlopos feszültségszabályzónál a minimális feszültség kapcsoló van külön oszlopon, mert így függetlenül be lehet állítani a küszöbfeszültségeket.

A generátoroknál ez nincs, mivel az egyenirányító dióda eleve nem engedi visszafelé folyni az áramot.
6V-on a dióda túl nagy feszültséget ejt, meg eleve nem is használtak félvezetőt amikor ezeket használták.
sorszám: 4707 (140198)
(előzmény: MPetya, 2013-08-02 21:29:20)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-02 21:29:20
Melyik deklire gondolsz? Csak mert hallottam már hogy az oldaldobozra mondják, de azt is hogy a blokk oldalfedelére. Azért kérdezem, mert a gyújtás oldali blokk fedél nincs fent (mondjuk nem hiszem, hogy arra gondolsz, de hátha mégis :D ). Az akku új, tehát azzal nem lehet gond...elvileg :D A szaktudással se lehet, mert elektronikát tanulok, csak a mechanikus szabályzó működésével nem voltam tisztában. Az idővel van inkább gond, mert hét közben dolgozom. De most hétvégén leméregetem és írok, hogy mi volt a gond, remélem megtalálom :D
sorszám: 4706 (140196)
(előzmény: Keri, 2013-08-02 09:19:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-02 09:19:07
Nem jellemző.
A feszültség szabályzó legfeljebb rossz feszültséget ad ki. Minden így a fesszab. zárlat is elképzelhető, de még nem hallottam ilyenről.

Az egyébként még egy szívató hibaforrás, hogy lemerült az akku próbálkozás közben. Amit írtál hogy nehezen indul, meg furcsán viselkedik erre jellemző. Mérj egy akku feszt.
álló helyzetben kikapcsolt állapotban, 6V fölött illik lennie. Ja igen, a testet a deklin keresztül egy rugós érintkezővel kapja meg. Ez is szokott érintkezési hibás lenni, szóval ne csak közvetlen az akkun mérd meg a feszültséget, hanem a gyújtó trafón is, rákapcsolt gyújtással.

Egy jó műszerrel ami nem hülyül meg a dinamó tranzienseitől és elektrotechnikai ismeretekkel be lehet határolni a hibát, de vaktában elég nehéz.

Azért amit kipróbálhatsz:
Vedd le az akku bármelyik vezetékét, iktass be egy árammérőt ami tud legalább 10A-ert, de inkább 20-at.
Kezd el felkapcsolni a fogyasztókat egyenként, majd kapcsold le.
Gyújtás, féklámpa, index, helyzetjelző, tompított, reflektor. Mindegyiknél rázd/ütögesd meg az adott fogyasztót, mert a zárlat úgy tűnik időszakos, és járó motornál jön elő. Ha valamelyiknél jóval nagyobb áramot mérsz, mint amúgy a fogyasztónak szükséges, akkor az a zárlatos.

Vedd le az árammérőt, tedd rá feszültség mérő üzemmódban az akkura.
Aztán indítsad be. Nézd meg hogy, amikor felpörgeted a motort, mekkora feszültségre megy fel. 7V-7,2V körül illik lennie, de persze ezt az akku állapota is befolyásolja, lényeg hogy emelkednie kell a feszültségnek az alapjárathoz képest.

A hibakeresés egyébként abból áll, hogy ismerem és értem az áramkört, ezért tudom hol és melyik az elkülönülő ága, és ezeket mérve, leválasztva egyenként, le tudom szűkíteni a hiba forrását. Az időszakos hiba ezért szívat meg mindenkit. A másik szívatás amikor több hiba van, pl lemerül az akku közben vagy csak simán érintkezési hibás máshol és azt hiszed, ezt még az eredeti hiba okozza.

Véleményem szerint ha nem boldogulsz jobban jársz ha elektromos szakemberre bízod.
sorszám: 4705 (140185)
(előzmény: MPetya, 2013-08-01 19:29:00)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-01 22:43:36
A Gugli-val már én is szenvedtem, az istennek sem értette a lefordítandó cseh szöveget, a végén kiderült, hogy tótul (szlovákul) íródott. :D)
sorszám: 4704 (140180)
(előzmény: Rudolph B, 2013-08-01 22:23:59)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-08-01 22:23:59
Köszönöm, Gyula-bá, nem nagyon találkoztam eddig ilyennel, csak példaként említettem a kollégának.Nincs ilyen motorom, de ki tudja?
Jó a Gugli, de más témákban (Skoda) nem nagyon boldogultam, valószínűleg kevés a háttérben az adat, a némettel, angollal jó a gugli.

üdv.: R
sorszám: 4703 (140179)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-08-01 18:23:08)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-01 19:44:02
Csak ha jól emlékszem a probléma már akkor elő jött amikor csak a hátsó lámpa meg a féklámpa volt bekötve, plusz a gyújtás, de úgy hogy előző nap már beindult. Járt szépen kb. 10 percig. Azután leállítottuk és nem is piszkáltuk többet aznap. Másnap megpróbáltuk beindítani...már az fura volt, hogy nem indult csak nagyon nehezen, és vissza is rúgott, pedig ilyet eddig nem csinált, nem is kicsiket. Aztán nagy nehezen beindult, járt kb fél percig és aztán leállt (kiment a biztosíték) és azóta ezt csinálja, gondolkodtam azon hogy bedugom a kulcsot és elfordítom a világítás kapcsolót, majd várok egy ideig, ha ép marad a biztosíték akkor ráadom a gyújtást, ha így is akkor beindítom. Így talán tudnám szűkíteni a kört, hogy melyik részen van a hiba.
sorszám: 4702 (140177)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-01 19:29:00
Erre gondoltam már én is, de nem volt még időm megnézni sajnos. Szóval azt mondjátok hogy a fesz. szab. esetleges rossz működése nem szokta kicsapni a biztosítékot? Keresgéljek máshol zárlatot?
sorszám: 4701 (140176)
(előzmény: Keri, 2013-08-01 09:11:57)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-01 18:23:08
A fesz. szabályozó kettős érintkező mellett ott van a szabályozó (hernyó) csavar is. Gugli-fordító.
sorszám: 4700 (140174)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-31 22:23:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-01 18:15:56
1. Aligha az 599-es szabályzójáról beszélsz, mert én arról.
2. Veterán motoron eredetit illik használni.
3. megszakító úgy szar ahogy van a Jawan, mechanikailag gyenge, silány, rossz tervezés.

4. minek szenvedjek, vettem egy MZ-t azzal nincsenek ilyen problémák alapból :D
sorszám: 4699 (140173)
(előzmény: Árpád, 2013-08-01 11:53:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-01 11:53:51
Szidod a jawa gyujtását, feszszabot, az egész elektromos rendszert. Mi is a foglalkozásod?
Nem inkább magadat kellene szidni ? :)
Ki mondta hogy a mechanikus vackokat kell benne hagyni?:)
Még ha asztalos lennél..... :)
A mechanikusan se egy nagy durranás rendbe kapni a jawát, aztán évekig semmi gond. Még nekem is sikerült. Bár meg kell ismételnem dolgot mostanság. De bírta pár évig.
sorszám: 4698 (140168)
(előzmény: Keri, 2013-08-01 09:08:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-01 09:11:57
Ja, amikor legutóbb szereltem 599-est. akkor az műszer burkolat alatt lévő vezeték testelt le néha és az csapta ki a biztosítékot.
Jellemző még a műszer izzók foglalatai is testelhetnek valami módon, mert általában ott csupasz a csatlakozó.
Nem találtam meg pontosan mi ért össze, de ducktape-el leszigeteltem a szóba jöhető fémfelületeket és megszűnt a probléma.

A feszültség szabályzó pontatlansága az akkumulátort szokta inkább csak kinyírni. Elforralja a vizet, vagy nem töltődik fel rendesen.
sorszám: 4697 (140165)
(előzmény: MPetya, 2013-08-01 07:52:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-01 09:08:15
Én is beállítottam végül, de az a baj, hogy egyetlen rugólap van az egészben, annak a hosszával és görbítgetésével lehet változtatni a küszöb feszültségen és szaturáción is. Ráadásul, ha lehúzod akkor persze elmászik az egész.

Tipikusan olyan szerkezet, amit a gyárban összeraknak és ne nyúlj hozzá többet, elv alapján terveztek.
Sima relénél még hagyján az ilyen szerkezet, mert ott annyira nem kritikus a billenési feszültség, és kalibrálni sem kell, de mechanikus feszültségszabályzónál ez...hát hogy mondjam...az ilyen megoldások miatt nincs már Jawam :D
Pedig az 599-es nagyon tetszik. Szép motor.
sorszám: 4696 (140164)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-31 22:23:40)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-01 07:52:37
Köszönöm a segítséget!
sorszám: 4695 (140163)
(előzmény: Keri, 2013-07-31 21:33:46)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-31 22:23:40
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=161
Kellene egy ember, aki lefordít cseh nyelvről pár fontos dolgot.
Az alapméretek persze beállíthatók a képek alapján.Nem sokkal lejjebb az oldalon azért felkínálja a lehetőséget a cserére a kétoszlopos fesszabra.Bár, a cikk azt állítja, be lehet ezt is szabályozni.
Hozzáértőnek talán már a rajzok és a méretek is mondanak valamit.

Jó munkát, üdv.: R
sorszám: 4694 (140157)
(előzmény: MPetya, 2013-07-31 20:58:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-31 21:33:46
Nem állítható ez a fajta szabályzó.
Vért izzadtam mire sikerült belőni egyet.
Az újabb fajta két oszlopost könnyű. A rugó beakasztást kell hajlítgatni, de szükséges hozzá egy labor tápegység és pontos műszer, tizedvolt pontossággal kell beállítani, de a biztosítékot nem hiszem hogy a rossz beállítás miatt csapja ki, más gond lesz.
sorszám: 4693 (140155)
(előzmény: MPetya, 2013-07-31 20:58:10)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-07-31 20:58:10
Sziasztok! Nekem is feszültség szabályzóval kapcsolatban lenne két kérdésem. (Jawa 559 és azt hiszem mechanikus a szabályzó) A kérdéseim pedig:

1: Hogyan működik a mechanikus fesz.szab.?
2: Hogyan kell beállítani, hogy ne csapja ki állandó jelleggel a biztosítékot?
sorszám: 4692 (140153)

 
 
Veatta
válasz erre | email2013-07-25 21:14:33
Simán átdugdostam és működik rendesen.
sorszám: 4691 (139990)
(előzmény: Árpád, 2013-07-24 18:57:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-24 18:57:59
Igen, az ellenállás a szabályzóba be van építve.
Nekem csak síman át kellet dugdosni a sarukat. Még a betűk is megegyeztek. Régen nem mindig csináltam sk az elektronikus kutyuket, néha vettem őket a boltban.
sorszám: 4690 (139975)
(előzmény: Keri, 2013-07-23 08:33:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-23 08:33:03
Nem tudom milyen az ETZ mechanikus szabályzója, de nyilván van egy akkufelé menő vezeték, egy a diódahíd felé és egy a gerjesztés felé, meg esetleg egy a testre, ezeket funkció szerint bekötöd, abból baj nem lehet.
Gondolom a gerjesztő ellenállás ennek már nem külön van mint a TS-nek hanem a feszültségszabályzóba beépítve.
Ha külön van akkor azt le kell kötni, mert az elektronikus szabályzót csak megzavarja.
sorszám: 4689 (139948)
(előzmény: Veatta, 2013-07-22 11:42:56)

 
 
Veatta
válasz erre | email2013-07-22 11:42:56
Sziasztok!

Kérdésem van: ETZ 250-esen cserélem a rezgőnyelves fesszabályozót elektronikusra, kell-e valamit kötözgetnem pluszban vagy csak az egyik le másik fel?
sorszám: 4688 (139947)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-18 21:53:59
Sok kismotoron 70-80 W áll rendelkezésre, egyáltalán nem ritka.Babettán, a szélesebb vasmagokkal is lehet 60 W-ot gyártani, volt is ilyen régebben.
Az eredeti hálózatban a magkeresztmetszet és a tekercselés soha nem volt maximumra kihasználva, sok lehetőség van még benne.
A lámpát és az indexeket két külön tekercs táplálja, nincs közük egymáshoz közvetlenül.

üdv.: R
sorszám: 4687 (139874)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-17 10:00:41)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-17 10:00:41
a kismotorod kibírja a 20-30W villogását bekapcsolt lámpával? 8)

gondolom nem babetta 35W-os tekercse...
sorszám: 4686 (139858)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-14 21:27:57)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-14 21:27:57
Igen, ha nem fogalmaztam pontosan, váltófeszre kell indexrelé.Az alap-paraméterek: 12V, 2x10-15 W izzót kellene működtetnie.Akku nélküli kismotoron szolgálna.A hálózaton van egyébként feszkorlátozó, valamilyen gyári, kb. 14 V-on vágja le.

üdv.: R
sorszám: 4685 (139826)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-07-14 19:16:13
"... A mechanikus 12voltos normál indexrelé talán elmegy váltón is. .." - Nem talán, hanem biztos, lévén hődrótos működtetésű.
sorszám: 4684 (139824)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-14 08:54:05
Megnézem mi van itthon. Ha van elfekvő alaktrészem, meg is csinálom, ha szükség van rá . Úgyis jövök eggyel a kolegának. :)
sorszám: 4683 (139821)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-14 08:48:06
Ha jól értettem neki váltófeszre kell index relé. A mechanikus 12voltos normál indexrelé talán elmegy váltón is.
Elektronikus indexrelé ami váltakozó fesszel üzemel, az már bonyolultabb.
Én persze játszi könnyedséggel meg tudnám csinálni. :D
sorszám: 4682 (139820)
(előzmény: Keri, 2013-07-14 07:24:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-14 07:24:57
hogy mi?
Index relé kell?

Van itt kapcsolás, de igazából 12V-ra bármilyen autóboltos jó és egyszerűbb neked, ami megfelel a bekötésnek.
Esetleg ha építeni akarsz, akkor egy 12V-os relé és kondenzátor megfelelően összekötve is funkcionál villogtatóként

Vagy a csillárt akarod villogtatni?
Arra is jó lehet a kondi+relé, csak kell egy egyenirányító is a kondi töltéséhez.
sorszám: 4681 (139818)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-13 22:56:21)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-13 22:56:21
Valaki tudja, hogy kb. miből áll egy váltóáramú villogóadó (AC Flasher)?
Vagy keresni kell egyet robogóbontókban?

üdv.: R
sorszám: 4680 (139816)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-06-04 04:35:38
Köszönöm!
sorszám: 4679 (139100)
(előzmény: Perec, 2013-06-03 14:01:25)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-03 14:01:25
kb. 2,3A
sorszám: 4678 (139091)
(előzmény: daranyi68, 2013-06-03 13:00:42)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-06-03 13:00:42
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a 150 ETZ mexa gyujtással hány A primer árammal működik?
sorszám: 4677 (139090)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 08:06:44
Pedig a kedvenc pályám, nem túl gyors, technikás, sok lehetőség van a taktikázásra és megmozgatja az embert. ETZ-nek nagyon fekszik, de még a Simsonoknak és robogóknak is.
sorszám: 4676 (138612)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 18:18:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 08:02:03
Nincs generátor az ETZ-n.
Nem, nincs időm sajnos :(
sorszám: 4675 (138610)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 18:18:47)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-15 18:18:47
És a 6 kg-os akku könnyebb, mint a generátor (madzagok,híd,szabályózó)? Használtok még akkut, vagy inkább mágnesgyújtást? Kecskeméten indulsz?
sorszám: 4674 (138607)
(előzmény: Keri, 2013-05-15 15:29:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-15 15:29:59
Volt ekkora az ETZ-ben, csak normálisan berakva.
Akkor dobtam ki belőle amikor Bábolnai versenyen egy döccenőnél azt vettem észre hogy nem húz a motor és egy szürke kocka pattogva előz :D

Aztán rájöttem hogy kb 7Ah is elég az egész napos motorozáshoz töltés nélkül is.
sorszám: 4673 (138601)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 09:55:29)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-15 09:55:29
Még ettől sem:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130515/akku2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130515/akku2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
sorszám: 4672 (138598)
(előzmény: Keri, 2013-05-14 21:15:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 21:15:46
Ha ingyen kapom, akkor én sem írtózok semmitől :)
de ha fizetek érte akkor nem szívesen költök feleslegesen.
sorszám: 4671 (138596)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 20:00:36)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-14 20:00:36
Valamelyik karácsonykor elég vékony ruhában intéztem a bevásárlást egy 80 km-es karikával. 19fok volt. Túrázni is voltam fagyban, valóban eléggé kell öltözni. De városban szaladgálni, pl. kimenni a strandra, nagybevásárlás stb. nem nagy dráma, főleg ha van kormányzsák.
Nem Keri vagyok, nincs bajom az amperórával, minél több annál jobb! Csak azt mondom a savtöltögetés a középkor és hogy AGM-nél nem jellemző a cellazárlat. Mióta láttam a cégnél mit ki nem bírnak egy lyukas garast nem adnék azokért a sárgakupakos, megpusztulós, saruvirágzós áramtárolókért.
sorszám: 4670 (138595)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-14 14:35:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 18:37:44
Amúgy meg télen járjon az motorral akinek két anyja van, vagy muszáj :)

25km-re melózok, tovább tart előásni a motort, meg beöltözni mint beérni. Autó egyszerűbb kényelmesebb hidegben.
sorszám: 4669 (138594)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 18:35:38
Azért a Hondámból 1 szezon alatt kipusztult a méregdrága zselés, direkt motorokba való akku.

Savas jobban bírja az áramstresszt.
És ugye ezek szárazon vannak tárolva, beletöltöd a hozzá adott savat, lezárod, és 10perc múlva lehet indítani a motort, van egy vadi új akkud. Míg egy zárt akku esetén ki tudja meddig öregedett a raktárban.
sorszám: 4668 (138593)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-14 15:17:40
" ... elég sokat motorozok télen, olyan mínusz tíz fok a tűrőképességem, 14 km-es távot kell megtennem két részletben." - , leveszem a kaalpom (-14, igaz "rövid távon"), tudom a "muszáj" nagy úr (volt benne részem), nem az Mz hibája, hogy télen oda fagysz hanem a körülményeké.
sorszám: 4667 (138591)
(előzmény: Troster07, 2013-05-14 14:54:08)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-14 14:54:08
Én is elég sokat motorozok télen, olyan mínusz tíz fok a tűrőképességem, 14 km-es távot kell megtennem két részletben.Sajnos mostanában kényszerből kell mennem azzal, és most kövezettek meg, de néha akkor hányingerem van az Mz-től:)
sorszám: 4666 (138590)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-14 14:35:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-14 14:35:40
Lehet, hogy igazad van(?) de én a minél nagyobb kapacitású aksira szavazok a néha előforduló "extra áram kiadások" okán. Szerencse kérdése a jelenleg minden gond nélkül feléledt "no name", olcsó, akkum (savas igaz nem "csillag garázsban aludta álmát) a IV. szezont kezdi, minden téli töltés nélkül (a tavalyi szezonban sem sokat üzemelt).
Majd ha elrúgod az V. X-et és megteheted magadnak, hacsak nem vagy mazochista, hogy kocsival is járj te sem fogsz télen motorozni.
sorszám: 4665 (138587)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-14 12:34:05
Télen is járni kell a motorral akkor nem lesz gond. Én mindig ledöbbenek amikor hallom, hogy vannak még olyan akkuk amibe savat kell önteni??? A legdurvább, hogy olyan is van aki megveszi!!! Szerencsére 9 éve nem láttam olyat. Riasztó akku be és 4-5-6 évig lehet hanyagolni a témát.
sorszám: 4664 (138586)
(előzmény: Keri, 2013-05-13 08:45:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-13 08:45:46
Hisztisek az akkuk.
Főleg az olcsók.

TÚltöltés, mélykisütés, túl nagy áram hideg, meleg, rázkódás, sima elhasználódás, elektrolit hiány.

Nekem volt olyan, hogy megvettem, felsavaztam, következő héten a lámpánál egyszer csak leáll a motor, rugdosom, kapcsolgatom semmi villany. Egyik pillanatról a másikra zárlatos lett.

A legtöbb akkum viszont attól szokott megdögleni, hogy télen benne hagyom a motorba és legközelebb tavasszal kap töltést. Ekkor még működni szoktak, de a következő szezonban már garantáltan kuka. Havonta rátöltve pincében azt szereti, de azt meg elfelejtem :D

Szóval én olcsó riasztó akkut rakok a motorba, egyrészt nincs gond a savval, másrészt ha megdöglik, fele annyiba került, mint egy jobb akku.
sorszám: 4663 (138560)

 
  Összesen: 100 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu