hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 29. hétfö 
Péter

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
CBF 250-az első 1000 kilóméter
(Kaposvári Tamás Péter - 2005-11-09)

Tavaly vettem egy 250-es ETZ-t, idén pedig sikerült lecserélni egy null kilóméteres Hondára... persze a bank vette. Hát erről írnék egy pár sort.
Sajna erről a tipusról elég kevés az infó. Tesztet, ha jól tudom nem csinált senki. Még a Honda is elintézte annyival, hogy ez a legkissebb CBF. Nem vagyok szaktekintély, ezt nézzétek el nekem, csak megpróbálom betölteni a hiányzó űrt.


CBF250Mindenképp 250-est szerettem volna a korlátozott jogosítványomhoz. Így, némi keresgélés után találtam meg ezt a gépet. Pesten bejártam egy pár kereskedést, végül Keresztúron tetszett az ajánlat, amit ki bírtam fizetni. Kb. egy hét és mehettem érte. Száraz adatokkal nem akarok senkit untatni, azt le lehet lesni a honlapjukról is. Inkább a személyes véleményemet írom le. Külsőre a Naked kategóriát erősíti, elég csinos az okosan elhelyezett tankot és aluvázat imitáló műanyag idomokkal. Ezeknek sajna szélvédő szerepük nulla, erre fel kell készülni. A fent említett aluvázat imitáló idom mögé rejtették az akksit és az elektronikát. Ötletes.

Idom Öntött alufelni, pirrelli papucsok. Az idomokra, a kidolgozottságra a nagymotoros precizitás jellemző. A kinézethez hozzátartozik, hogy nem egyszer nézték 500-asnak a kicsikét.
 
Blokk. 250-es, egyhengeres, léghűtéses négyszelepes. A motorolaj külön  hűtőt kapott. Dupla vezérműtengely. A váltó 6 fokozatú. Az ülésmagasságot kis embereknek találták ki, 170 centimmel is kényelmesen leér a lábam. A kormány helyzetével már vannak gondok, a sportos testhelyzet miatt megérzi az ember háta a hosszú túrát.
Műszerfal. Narancs fények, km, fordulatszám (ezek külsőre analógok) köztük LCD, amin km óraállás, napi kilóméter, óra és az üzemanyagszint-jelző, ami elég pontosnak mondható. A kezelőszervek közül csak az elakadásjelzőt hiányolom. Marad a bólogatós megköszönés.  

Muszerfal A tükrök jól sikerültek, szélesek és nincsenek útban sem a személyautóknak, sem a kisteherautóknak. Csomagtér 0. Van az ülés alatt némi hely, de az a gyári szerszámkészletnek és a doksinak van fenntartva. Az utas viszont elég merev kapaszkodót kapott. A szivató fokozatmentes. Remek. Nyugodt ketyegés elöl, mély, halk dorombolás hátul. Euro2-es katalizátor a krómozott dobban. Az első fokozat elég rövidre sikerült, viszonylag sűrűn kell kapcsolgatni. Viszont pontos. A moci úgy megy, mint az álom. Hondáék tanulómotornak szánták, hát az is. Kezes, stabilan fekszik a kanyarokban. Meglepően kis helyen fordul. Mivel még bejáratós, a végsebességről nincs adatom. 5500-as fordulaton, 6-ban 80-85-öt megy, ezt a tempót kényelmesen tudja tartani.
 
NyeregAz olajhűtő miatt nem kell az olaj felhígulásától tartani. A gyári 2,5-3 literes fogyasztás eddig igaz. Amit  szeret: indulás előtt rendesen bemelegedni. Megállás. Elöl kétdugattyús tárcsa, ami a bekopás előtt kicsit gyengén muzsikált, mára elfelejtette ezt. Hátul dobfék. Oldaltámasz van, figyeli is, ha sebességben van, rögtön leáll. Támaszból nincs is több. Sajna. Az első ezer km után esedékes az első garanciális olajcsere, ami cirka 15eFt-ba fáj. Ezt zsetonhiány miatt tavaszra kell halasztanom. Ezután 15000-nél lesz a következő. Olajcsere után folytatom, tele tankot mindenkinek!
:: Fórumok ::
MZ (49033)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu