hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Milyen messze van Esztergom?
(Buny - 2004-05-17)

Csörög a telefonom. Ránézek, a kijelzőn PeetAir neve jelenik meg. A következőkben megtudom, hogy egy motort kellene megnézni valamelyik délután, mert barátunk vásárlásra adta a fejét. Érdeklődöm a típus felől, de annak tudomásomra jutása nem nyugtat. Arra gondolt elsőre, hogy kocsival megyünk, és én a motorjával haza jövök. Ezt az ötletet hamar elvetettem, mert kocsiban ülni, keresztül araszolni a városon, közben egy bőrnadrág rajtam, csizma, és kint 20 fok körüli meleg, ezt már nem. Ez az önsanyargatás, köszönöm, de nem kérem. Ajánlottam, hogy menjünk ETZ-vel ketten, az még is jobban illik az alkalomhoz.

wCsörög a telefonom. Ránézek, a kijelzőn PeetAir neve jelenik meg. A következőkben megtudom, hogy egy motort kellene megnézni valamelyik délután, mert barátunk vásárlásra adta a fejét. Érdeklődöm a típus felől, de annak tudomásomra jutása nem nyugtat.
Arra gondolt elsőre, hogy kocsival megyünk, és én a motorjával haza jövök. Ezt az ötletet hamar elvetettem, mert kocsiban ülni, keresztül araszolni a városon, közben egy bőrnadrág rajtam, csizma, és kint 20 fok körüli meleg, ezt már nem. Ez az önsanyargatás, köszönöm, de nem kérem. Ajánlottam, hogy menjünk ETZ-vel ketten, az még is jobban illik az alkalomhoz.
Eljött a nagy nap. Délután 5 óra körül pontosan érkezett PeetAir, kis beszélgetés, pirított kukorica, tea, és indultunk is.(Szokásos Wash and Go stílus!)

1Az első meglepetés akkor érkezett, amikor felültem az Mz-re. Annak ellenére, hogy az ülés nem eredeti, és valaha egy japán soft chopper tulajdonosát cipelte, nem túl hosszú és egy kicsit kényelmesebbre számítottam.(Hiába annak idején ezt Tóriára méretezték.)
A motor a megnövekedett súly hatására nagyobb fordulatszámot igényelt az elindulásnál, és ezt a mögöttünk maradó kékes füst a külvilág tudomására hozta minden alkalommal. A városon keresztül hajtva, lehetett érezni, hogy az első tengely terhelése nem éppen ideális, mert lassan haladva szitálásra hajlamos volt az eleje. (A villamerevítő, a váz gyengeségére és a rossz súlyelosztásra nem gyógyír!) Ezt a fedélzeti kommunikációs rendszer (nyitott plexi mellett ordibálás) segítségével menet közben megvitattuk. Czövi szétázott térképe hiányzott, mert nem a rövidebb úton Dorog irányába, hanem Visegrád felől közelítettünk Esztergom felé.

Ennek a választásnak a hátrányai a következők voltak:
1. PeetAir folyamatosan azt kérdezgette, hogy mikor lesz már vége a Szentendre-Leányfalu összeolvadásnak?- mert nem lehet haladni a sok kocsitól.
2. Kezdtem magam érdekesen érezni hátul ülve.
Kievickéltünk a zsúfoltságból és nagyobb sebességre kapcsolva haladtunk végcélunk felé. A vezető válla felett elpillantva azt láttam, hogy a kilométeróra békésen rezgett a 0 és 10 között, attól függően, hogy mennyire rázott az út. A fordulatszámmérő működött, gondolom ebből tájékozódott a sebesség ügyében, egy olyan tapasztalatokkal felvértezett MZ-s, mint kollégánk.

A Visegrád tábla után már azt néztem, hogy mennyi van még hátra, mert egyre kényelmetlenebbé vált helyzetem. Kapaszkodni hátul a csomagtartóba tudtam, a lábam elől a lábtartón nem fért el rendesen, mert a sarkamat rátéve, annyira kiállt a lábfejem, hogy megállás során a vezetőt zavartam a láb letételben. A talpam első részét raktam tehát csak a lábtartóra, de ekkor az oldaltáskába ütközött a sarkam.
Ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki otthon ülve milyen érzés majdnem lábujjheggyel tartani magát, és az ülés végére nehezedő súlyát- ez a farcsont és az ülepe legszéle- a kezei segítségével visszatartani, és kicsit mindig előre nyomva tartani a felsőtestet karizmai segítségével. Ez a jógaszerű gyakorlat eltartott Esztergomig. Az utóbbi időben nem vártam még megérkezést ennyire. Dömös és Pilismarót között szenvedéseimet tetézendő -az egyetlen felhőből, mely az égen volt- esni kezdett az eső. Szerencsére nem sokkal később ez megszűnt, bár a jóga gyakorlat maradt, a kilométerek meg lassan fogytak. Az esztergomi Mol benzinkút számomra, mint a megváltás eljövetelének színhelye marad már meg, mert leszállhattam. A bal lábam és a forgóm környékén ekkor már a görcs első jelei mutatkoztak. Utoljára ilyet akkor éreztem, amikor barátom FJ 1100-as Yamaháját próbáltam ki. Az üléspozició szokatlansága miatt, alakulhat ez ki- gondolom én.

y Az eladó megérkezett, elvezetett minket a garázshoz, ahonnan előkerült PeetAir jelenlegi álmainak (és nem utolsó sorban anyagi lehetőségeinek) netovábbja.
Az egyetlen dolog, amivel elsőre megbarátkoztam az a színe volt: FEKETE.
A felirat a tankon nem hatott meg, az állt rajta: Yamaha, a félidom alsó részén: Diversion, a hengertalpon: 599 cm3. Félrehúztam PeetAirt-t és mondtam neki, hogy ennyi pénzért már Suzukit is lehet kapni, de nem tágított. (Azért annyira meggyőzni nem akartam, inkább csak hangot adni elkötelezettségemnek.) A szokásos ellenőrzések, alváz, motorszám, forgalmi, törzskönyv, szerviz könyv majd próbakör, és az üzlet anyagi és írásos része maradt hátra. Az adás-vételi szerződés egyik formája a honlapról letölthető, mi is ezt használtuk. Mivel mi ketten voltunk, az eladó egyedül, ezért csak egy tanú került a papírra, szerencsénkre éppen ekkor érkezett egy férfi (a szomszédos garázsba állt be autójával), akit megkértünk írja alá tanuként. Ajánlom, hogy az ilyen adás-vételeknél ellenőrizze az eladót a vevő mindig, ez egyetlen üzletnek sem lehet akadálya. Mi elkértük a személyi igazolványát, az adatokat, egyeztettük minden esetben az igazolványban szereplőkkel. Tudom, ez sok esetben mindkét fél számára nyújtja a dolgot, de a kellemetlenségek így kerülhetők csak el. Az egyik már rohanna a pénzzel biztonságos helyre, a másik meg tépné a száját a gépnek, de ezt az időt rá kell szánni, különben később ez sokkal többet visz el időből és pénzből is.
Elbúcsúztunk, és Dorog felé vettük az irányt, hogy a rövidebb úton gyorsabban hazaérjünk.

A Yamahán ülve elsőre az tűnt fel, hogy a kormány magasan van, felegyenesedett felső testtel ül rajta az ember. A plexi nem túl magas, de a 100 km/ó utazó sebességünknél eltereli a menetszelet, így nem kell ráfeszülni a kormányra. A váltója pontosan kapcsolható, mindig megtaláltam a fokozatokat, az üres is ment néhány körbe kapcsolás után. Menet közben azt figyeltem meg, hogy lágyan rugózik elől és hátul, kicsit számomra furcsa volt, olyan érzést keltett, mintha hajóznék. Az első teleszkópokon állítási lehetőséget nem láttam, a hátsót bonyolult procedúra miatt nem erőltettük. A fékek hatásosak, bár én egy kicsit erőteljesebb fékezést vártam a dupla tárcsától.(Lehet, hogy bele kellett volna kapaszkodni a fékkarba, és akkor gyökeret ver?) Első benyomásra nagyon kedvezőnek tartom a tulajdonságait, amit említenék még az egy enyhe vibráció, mely a lábtartókon, és a tankon keresztül is érezhető 4500-as fordulatnál. Ez azért kellemetlen, mert 100 km/ó sebességnél pont itt áll a fordulatszámláló mutatója. Ha alatta, vagy felette van ennek az értéknek, akkor ez a jelenség nincs. Nincs más hátra ezt a tartományt ki kell hagyni! Otthon a garázsból az autó is kikerült, hogy az új szerzemény a megfelelő helyre kerüljön: KÖZÉPRE! Tória is megszemlélte a motort, bár elsőre neki a hátsó ülés szélessége ragadta meg a tekintetét.(Egyből eszembe jutott szenvedésem Esztergomig. Hiába a szerelem mindenre képes!)
Remélem sokáig használja majd, és a mostani 14000 km-es futásteljesítményhez sokat tesz még hozzá PeetAir. (Azért az örömben van egy kis üröm is: Egy jó Suzukit is vehetett volna!)
Ezek után újra felültem az MZ-re hátra, de most már csak néhány kilométert kellett kibírnom hazáig. Azért az még ment.

További képek a motorokról

Budapest, 2004. május 13.

Buny


:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu