hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Milyen a piac a szezonon kívül?
(Buny - 2004-02-22)

Soha nem látott dolog történt velem a napokban! Furfarag felemelte a telefont és felhívott! Meglepetésemre a téli veterán börzére invitált Szombatra. Nem mertem nemet mondani, hátha megharagszik(ez azért nem komoly), és soha többé fel nem hív, ezért nagy nehezen, első szóra ráálltam a dologra. Január 24-én reggel a Camponában volt a találkozó, azt beszéltük meg, ha odaérek hívom.

A 100 Ft-os belépő nem nevezhető túlzottnak, bár a csípős hideg és a parkoló huzatos volta miatt a kinti alacsony hőmérsékletet még hidegebbnek érzi ilyenkor az ember, és felmerül a kérdés ér-e ennyit ez az egész, vagy jobb lett volna a meleg szobában maradni? A megszállottaknak semmi nem számít, tehát felejtsük is el gyorsan ezt a költői kérdést.

Az eladók nem voltak túl sokan, a parkolószint nem telt meg teljesen, a kínálat is ehhez volt hasonló. Néhány árusnál nem vettem észre, hogy nincs szezonja a motorozásnak, de lehet, hogy ők a felújítás szezonját értették a tél alatt, mert igen magas árakkal találkoztam néhány helyen. A 12 Voltos Jawa blokk (állítólag „FULL” felújítva ) 48.000.- Ft-ot kóstált, mellette a szépen felújított Pannónia árát 6 számjegyben adták meg, az angol motorépítés fénykorát megtestesítő Norton árát már nem is írták ki. Oldalkocsit MZ-hez, Jawahoz hegyekben árultak. Oldalkocsis Jawa 150.000.- Ft-os áron várt új gazdájára. Az alkatrészek ára változó volt, aki ügyes volt és beruházott, az vehetett MZ főfékhengert csővel, és munkahengerrel együtt 2000.- Ft-ért, ha az árus nem tudott visszaadni, akkor még egy porlasztó is jutott mellé.

A Simson alkatrészeknek is megvolt az ára, az 51-es tipus jobb és bal oldali burkolatáért (ami elfedi az akkumulátort) 3000.- Ft-ot kértek és kaptak (azért a két oldal különböző színű volt), de a tankért 8000.- Ft-ot sokaltak. Őszinte leszek, nem csodálom, hiszen a festék rétegek számát csak a következő fényezésre vállalkozó fogja megmondani. Azért Simsonhoz egy zöldséges ládányi elektromos alkatrészt, három kormányt 3 db ezresért kaptunk. Czövinek most sem találtunk markolat gumit az ETZ-re. Gondoltunk Márkra is, mert stabil motorként ki volt rakva egy Ural blokk is, mondjuk drótozva nem volt, de működni nem hallottuk. (talán éppen a drótok hiánya miatt nem hallottátok működni. :) -szerk.)

A tartozékok terén sem volt nagy kínálat, néhány katonai cuccon, meg kabáton kívül semmit nem találtunk. A motor szépítéséhez viszont fantáziát mozgató áron lehetett túra plexit kapni, több fajtát is kínáltak 5000.- Ft-ért. Nem volt egyik sem új, de a horzsolások olyan helyen voltak, hogy némi képzelőerővel, meg fűrésszel, egyedi szélterelőt faraghatott volna belőle bárki. GPZ Kawasaki felső idomjáért 8000.- Ft-ot kértek, de nem kelt el, pedig P.126-os lámpával annak idején nagyon sokat használtak a magyar utakon, hol ETZ-n, hol Jawan. Új alkatrészeket is leltünk ezen a standon, persze japán típusokhoz, így az árak után már nem érdeklődtünk annyira. Az első néhány kör után a középen található meleg tea és forralt bor árusoknál próbáltunk felmelegedni, de ez csak múló érzés volt.

Voltak motorépítési szempontból jól mutató gépek, ezek egyike egy 125-ös Csepel chopper külsővel, és egy számmal kisebb Romet Pony is állt onnan nem messze, de a megbízhatóság, és a teljesítmény növelése érdekében Simson Star motor hajtotta.
Azoknak tudnám ajánlani a tricikli szerű képződményt, akik sok csomaggal kívánnak neki vágni a következő idénynek.

Az olasz mopedek mellett, a régi hazaiak is megtalálhatók voltak, aki ilyenre vágyik megtalálhatta volna, de érdeklődés irántuk ott jártunkkor nem volt. A vásárlás után az üzletkötés folyt tovább, mert Furfarag kollégája vette ETZ alkatrészek egy részét gondolatban már tovább adta, egy Simson tankot cserélt kormányra Furfaraggal. Séta közben kaptam egy telefon hívást, hogy életem első nagy motorját, egy MZ TS 250/1-est barátomék ki akarják tolni a garázsból a szabad ég alá, de ha elviszem, akkor addig nem tesznek vele ilyet. Miután Furfarag kellő képpen kiköltekezett az alkatrészek vásárlása során, ezért felajánlottam neki, hogy az MZ-t ingyen elviheti. Hasonló módon, mint én a börzére híváskor, azonnal igent mondott, és este 6 óra után már utánfutóval robogott az MZ, a többi felújításra váró motor közé a garázsba.

Budapest, 2004-02-06
Buny
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu