hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Cikkek -
Chopper ETZ
(PeetAir & HyGy - 2002-11-05)

A sok sportmotorrá alakított MZ között találtunk egy kuriózumot, egy choppert. Bizse Gábor már tudja, hogy nem csak másfélmilliós motoron érezheted a chopper feelinget.

11
A motort 2000-ben vettem, sima gyári ETZ volt, elég rosz állapotban. Azért ezt vettem, mert nem volt komolyabbra pénzem, még ebbõl a kategóriából sem egy jobb állapotúra. Fogtechnikus létemre nem is értettem a motorokhoz igazából. Aztán egyre több minden ment tönkre rajta, ezért teljesen szétszedtem mindent. A blokkban és a motoron kicseréltem minden csapágyat, szimeringet, szilen blokkot, bár nem mindent újra, de jó állapotúra. Újra vezetékeztem az egész motort.

Valami jobb kinézetűt akartam csinálni, leszedtem azt az otromba tankot róla és feltettem egy BKV tankot, ez azért is tetszett mert nem középen van a tanksapkája.
A lámpája össze volt törve és be volt horpadva, az újat egy kispolszki lámpából csináltam.

Lehetne tunningolni a blokkot, de én azért nem csinálom, mert szerintem a gyári a legtartósabb.

A kisipari fékbetétek gyenge minőségűek, ezért inkább a gyári elkopott fékbetétet vittem el felrakatni és sokkal jobb lett.
(Ez az állítás a tesztkör során bebizonyosodott, mivel a hátsó fék, az én kisipari fékbetétes ETZ-mnél sokkal jobban fogott. - PeetAir.)

15
13
Kormányt nem találtam ami megfelelõ lett volna, így hát hajtattam egyet. Aztán elvittem a Mohácsi útra, ahol egy ismerõsõm lekrómozta. A motoron található összes króm alkatrészt ott csináltattam. A kormányt meg kell szokni, teljesen más vele menni.

Volt lábtartóm is, de egyszer nekem jött egy kocsi, és elhajlott, de megmentette a lábam.
24
A markolatot egy esztergályos haverommal esztergáltattam, és ó-gyűrűk vannak rajta, így a HD-khez hasonló jellegü. A központi kormánycsavar burkolatát is úgy esztergáltattam.

A mechanikán és az elektronikán nem változtattam semmit, igaz most lettem kész a gyári elektronikus gyújtás átszerelésével egy 87-es MZ-rõl, ezen már minden a legújabb fejlesztés.

A henger elsõ túlméretre van fúrva mert gyenge volt. Villányban csinálta Szrinác Gábor.
29
Elõször 16"-os kerék volt elõl, de volt benne egy kis kanyar, így kicseréltem egy 18"-osra.

Az ülést én csináltam, az alaplemezt meghajtottam, a szivacsot úgy vettem, kifaragtam aztán behúztam bőrrel. Így sokkal kényelmesebb . Először feketét akartam, de azóta megtetszett ez a zöldes szín.

31
Érdemes kicsit erősebbre megcsinálni a gépet mert így előre lehet másik fogszámú fogaskereket tenni. A 18-as helyett elõre tettem egy 19-est. Rengeteget számít. A 18-assal 4000-nél olyan 75km/h-val ment,  most 85-tel megy ugyanazon a fordulaton.

Általában olyan 90-110km/h között szoktam közlekedni. A fogyasztásom most 4.5 liter, amin az elektromos gyújtás elvileg még javítani fog.

Bizse Gábor



:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu